Hoe beschermt u uw kinderen op internet?

Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Hoe beschermt u uw kinderen op internet?

Bericht door Floppy »

Luther schreef: Je hebt hier over ScreenTime e op afstand dingen uitzetten. Dan moet die app op de kind-mobiel toch op z'n minst connectie maken met een andere device. Waarop regel je dat?
Als ouder heb je een account bij Screentime; dus via een server van hen loopt dan het beheer.
Dit werkt eender bij Kliksafe Mobi voor zover ik het heb begrepen. We hebben dit alleen in de proeftijd gebruikt, maar dat ging goed. Je krijgt ook rapportage per dag over de mail van wat de kinderen hebben gedaan en hoe lang.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Hoe beschermt u uw kinderen op internet?

Bericht door Orchidee »

Luther schreef:
Orchidee schreef:Op een gegeven moment kopen ze hem toch zelf dmv bijbaantje oid.
Voorlopig bepalen wij hier wat de grenzen en mogelijkheden zijn.
Prachtig! Maar als ze 17/18 geweest zijn, mag/kan je echt niet meer alles bepalen;). Sorry, heb geen idee hoe ik dit uit moet zetten.:oops:


Verstuurd vanaf mijn Lenovo A806 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Hoe beschermt u uw kinderen op internet?

Bericht door Pimpelmees »

@Orchidee: je kunt je Tapatalk handtekening/onderschrift veranderen bij de instellingen van Tapatalk. Daar zie je de optie staan om je "signature" te veranderen.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: RE: Re: Hoe beschermt u uw kinderen op internet?

Bericht door Luther »

Orchidee schreef:
Luther schreef:
Orchidee schreef:Op een gegeven moment kopen ze hem toch zelf dmv bijbaantje oid.
Voorlopig bepalen wij hier wat de grenzen en mogelijkheden zijn.
Prachtig! Maar als ze 17/18 geweest zijn, mag/kan je echt niet meer alles bepalen;).
Nou, 'mogen' is een vreemde uitdrukking in dit geval. Met 17/18-jarigen ga je anders om dan met 13-15-jarigen. Je mag van 17/18-jarigen verwachten dat ze inderdaad door opvoeding en vorming voldoende hebben meegekregen dat ze inderdaad niet meer gecontroleerd hoeven te worden. Dat zou ook inderdaad averechts kunnen werken.
Ik verzet me overigens wel tegen de gedachte - ik zeg niet dat jij dat zegt - die je weleens hoort, alsof je als ouders niets meer kunt of mag als je kind ouder dan 15 is. Dat is een apathische houding waar ik niks mee kan. Je mag namelijk altijd een goed gesprek voeren en je kunt altijd voor je kinderen bidden, je mag ze altijd behandelen, zoals je zelf ook behandeld zou willen worden, je kunt in het gesprek na de diensten op zondag ook gewoon aanspreken, evenals op de momenten dat je als gezin gezamenlijk bijbelstudie doet.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
jjchris
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 mei 2015, 10:52

Re: Hoe beschermt u uw kinderen op internet?

Bericht door jjchris »

Volgens mij is het beste om je kinderen gewoon goede normen en waarden bij te brengen. ik weet van veel reformatorische jongeren dat ze heel erg ingeperkt worden met hun online vrijheid. En die gaan dus allemaal dingen doen om daar uit te ontsnappen. Ik weet nog dat ik op de fruytier inmense moeite moest doen om informatie bij elkaar te sprokkelen voor een werkstuk in verband met de filters. En het was daar een sport om diezelfde filters te omzeilen. Terwijl wij nooit filters hebben gehad op de thuis computer. En ik zie mijn kleine broertje nu op youtube zitten. En hij weet wat we liever niet hebben dat hij kijkt en wat wel. En hij heeft geen reden om de grensen op te zoeken. Je kunt kinderen wel "vast binden" met regels en dwang maar op gegeven moment proberen ze daar toch aan te ontsnappen. Als voorbeeld noem ik het van lodenstein college. Waar strikte kleding regels gelden. En waar de meest onzedelijke kleding word gedragen om de grensen op te zoeken. Terwijl ik zelf een tijd op een onchristelijke school heb gezeten. Waar niemand behoefte had om zich zo te kleden.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Hoe beschermt u uw kinderen op internet?

Bericht door Mannetje »

Dat je kinderen normen bij moet brengen, dat is helder. Maar gaat een kind zich daar ook automatisch aan houden?

En... waar baseer je je uitspraak over het Van Lodensteincollege op, als je zelf op de Fruytier hebt gezeten?
-
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Hoe beschermt u uw kinderen op internet?

Bericht door henriët »

Onze oudste gaat naar de 1 e klas, heeft onlangs mobiel gekregen, Norton family erop. Werkt uitstekend.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Hoe beschermt u uw kinderen op internet?

Bericht door Luther »

henriët schreef:Onze oudste gaat naar de 1 e klas, heeft onlangs mobiel gekregen, Norton family erop. Werkt uitstekend.
Ik ben eraan begonnen om het in te regelen, maar wat een werk is dat. Ben halverwege chagrijnig gestopt....
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Hoe beschermt u uw kinderen op internet?

Bericht door henriët »

jjchris schreef:Volgens mij is het beste om je kinderen gewoon goede normen en waarden bij te brengen. ik weet van veel reformatorische jongeren dat ze heel erg ingeperkt worden met hun online vrijheid. En die gaan dus allemaal dingen doen om daar uit te ontsnappen. Ik weet nog dat ik op de fruytier inmense moeite moest doen om informatie bij elkaar te sprokkelen voor een werkstuk in verband met de filters. En het was daar een sport om diezelfde filters te omzeilen. Terwijl wij nooit filters hebben gehad op de thuis computer. En ik zie mijn kleine broertje nu op youtube zitten. En hij weet wat we liever niet hebben dat hij kijkt en wat wel. En hij heeft geen reden om de grensen op te zoeken. Je kunt kinderen wel "vast binden" met regels en dwang maar op gegeven moment proberen ze daar toch aan te ontsnappen. Als voorbeeld noem ik het van lodenstein college. Waar strikte kleding regels gelden. En waar de meest onzedelijke kleding word gedragen om de grensen op te zoeken. Terwijl ik zelf een tijd op een onchristelijke school heb gezeten. Waar niemand behoefte had om zich zo te kleden.
Waar baseer je je kleding verhaal v d lodestein op?
Wat is in jouw ogen ' meest onzedelijke kleding' ?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Hoe beschermt u uw kinderen op internet?

Bericht door henriët »

Luther schreef:
henriët schreef:Onze oudste gaat naar de 1 e klas, heeft onlangs mobiel gekregen, Norton family erop. Werkt uitstekend.
Ik ben eraan begonnen om het in te regelen, maar wat een werk is dat. Ben halverwege chagrijnig gestopt....
Mijn man regelt dat, hij was juist enthousiast ipv shagerijnig.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Hoe beschermt u uw kinderen op internet?

Bericht door Luther »

henriët schreef:
Luther schreef:
henriët schreef:Onze oudste gaat naar de 1 e klas, heeft onlangs mobiel gekregen, Norton family erop. Werkt uitstekend.
Ik ben eraan begonnen om het in te regelen, maar wat een werk is dat. Ben halverwege chagrijnig gestopt....
Mijn man regelt dat, hij was juist enthousiast ipv shagerijnig.
Dat snap ik, maar jouw man is op het gebied van ICT en mobiele apparatuur veul slimmer en handiger dan ik. En waarschijnlijk op nog veel meer terreinen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
jjchris
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 mei 2015, 10:52

Re: RE: Re: Hoe beschermt u uw kinderen op internet?

Bericht door jjchris »

henriët schreef:
jjchris schreef:Volgens mij is het beste om je kinderen gewoon goede normen en waarden bij te brengen. ik weet van veel reformatorische jongeren dat ze heel erg ingeperkt worden met hun online vrijheid. En die gaan dus allemaal dingen doen om daar uit te ontsnappen. Ik weet nog dat ik op de fruytier inmense moeite moest doen om informatie bij elkaar te sprokkelen voor een werkstuk in verband met de filters. En het was daar een sport om diezelfde filters te omzeilen. Terwijl wij nooit filters hebben gehad op de thuis computer. En ik zie mijn kleine broertje nu op youtube zitten. En hij weet wat we liever niet hebben dat hij kijkt en wat wel. En hij heeft geen reden om de grensen op te zoeken. Je kunt kinderen wel "vast binden" met regels en dwang maar op gegeven moment proberen ze daar toch aan te ontsnappen. Als voorbeeld noem ik het van lodenstein college. Waar strikte kleding regels gelden. En waar de meest onzedelijke kleding word gedragen om de grensen op te zoeken. Terwijl ik zelf een tijd op een onchristelijke school heb gezeten. Waar niemand behoefte had om zich zo te kleden.
Waar baseer je je kleding verhaal v d lodestein op?
Wat is in jouw ogen ' meest onzedelijke kleding' ?
Op ooggetuigeverslagen. Meest onzedelijke kleding? Rokjes tot ver boven de knie. Word natuurlijk wel tegen opgetreden. Maar of het helpt.. t zal nu trouwens meschien iets minder zijn. Lange rokken zijn weer in. Maar ik heb geen verstand van mode :)
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: RE: Re: Hoe beschermt u uw kinderen op internet?

Bericht door henriët »

jjchris schreef:
henriët schreef:
jjchris schreef:Volgens mij is het beste om je kinderen gewoon goede normen en waarden bij te brengen. ik weet van veel reformatorische jongeren dat ze heel erg ingeperkt worden met hun online vrijheid. En die gaan dus allemaal dingen doen om daar uit te ontsnappen. Ik weet nog dat ik op de fruytier inmense moeite moest doen om informatie bij elkaar te sprokkelen voor een werkstuk in verband met de filters. En het was daar een sport om diezelfde filters te omzeilen. Terwijl wij nooit filters hebben gehad op de thuis computer. En ik zie mijn kleine broertje nu op youtube zitten. En hij weet wat we liever niet hebben dat hij kijkt en wat wel. En hij heeft geen reden om de grensen op te zoeken. Je kunt kinderen wel "vast binden" met regels en dwang maar op gegeven moment proberen ze daar toch aan te ontsnappen. Als voorbeeld noem ik het van lodenstein college. Waar strikte kleding regels gelden. En waar de meest onzedelijke kleding word gedragen om de grensen op te zoeken. Terwijl ik zelf een tijd op een onchristelijke school heb gezeten. Waar niemand behoefte had om zich zo te kleden.
Waar baseer je je kleding verhaal v d lodestein op?
Wat is in jouw ogen ' meest onzedelijke kleding' ?
Op ooggetuigeverslagen. Meest onzedelijke kleding? Rokjes tot ver boven de knie. Word natuurlijk wel tegen opgetreden. Maar of het helpt.. t zal nu trouwens meschien iets minder zijn. Lange rokken zijn weer in. Maar ik heb geen verstand van mode :)
Dus zelf niet gezien?
M i niet verstandig en zelfs onjuist om dan deze stelling zo te poneren.
Ik ben zelf zo' n ooggetuige, en het gros van de meisjes loopt er eerbaar bij.

Rokjes ver boven de knie worden dmv legging of maillot zedelijk.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
jjchris
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 mei 2015, 10:52

Re: RE: Re: RE: Re: Hoe beschermt u uw kinderen op internet?

Bericht door jjchris »

henriët schreef:
jjchris schreef:
henriët schreef:
jjchris schreef:Volgens mij is het beste om je kinderen gewoon goede normen en waarden bij te brengen. ik weet van veel reformatorische jongeren dat ze heel erg ingeperkt worden met hun online vrijheid. En die gaan dus allemaal dingen doen om daar uit te ontsnappen. Ik weet nog dat ik op de fruytier inmense moeite moest doen om informatie bij elkaar te sprokkelen voor een werkstuk in verband met de filters. En het was daar een sport om diezelfde filters te omzeilen. Terwijl wij nooit filters hebben gehad op de thuis computer. En ik zie mijn kleine broertje nu op youtube zitten. En hij weet wat we liever niet hebben dat hij kijkt en wat wel. En hij heeft geen reden om de grensen op te zoeken. Je kunt kinderen wel "vast binden" met regels en dwang maar op gegeven moment proberen ze daar toch aan te ontsnappen. Als voorbeeld noem ik het van lodenstein college. Waar strikte kleding regels gelden. En waar de meest onzedelijke kleding word gedragen om de grensen op te zoeken. Terwijl ik zelf een tijd op een onchristelijke school heb gezeten. Waar niemand behoefte had om zich zo te kleden.
Waar baseer je je kleding verhaal v d lodestein op?
Wat is in jouw ogen ' meest onzedelijke kleding' ?
Op ooggetuigeverslagen. Meest onzedelijke kleding? Rokjes tot ver boven de knie. Word natuurlijk wel tegen opgetreden. Maar of het helpt.. t zal nu trouwens meschien iets minder zijn. Lange rokken zijn weer in. Maar ik heb geen verstand van mode :)
Dus zelf niet gezien?
M i niet verstandig en zelfs onjuist om dan deze stelling zo te poneren.
Ik ben zelf zo' n ooggetuige, en het gros van de meisjes loopt er eerbaar bij.

Rokjes ver boven de knie worden dmv legging of maillot zedelijk.
Oke. het zal ook niet op elke vestiging even erg zijn. En meschien verschild het per periode. maar wat ik probeerde aan te kaarten. Dat er in reformatorische kringen wel strenge regels zijn en een hoop dwang. Maar dat mensen de morele uitleg en kracht missen. En als je je kinderen niet verteld waarom.. (waarom onderstreept) waar ben je dan. En dat geld niet voor iedereen maar het is wel een doorzettende trend.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Hoe beschermt u uw kinderen op internet?

Bericht door Desiree »

jjcchris: ja, 'wereldse' mensen staan weleens verbaasd over onze 'weinig bedekkende kleding'. Hun kinderen hebben veelal een spijkerbroek ofzoiets aan. Dat is dikker qua stof etc. Zij vinden hun kinderen met zoiets gewoon veel netter gekleed gaan dan dat onze kinderen gaan. Eerlijk gezegd, ze hebben wel een punt.

Voor internet is onze kleine nog te klein. Maar ik zal zeker uitleggen hoe of wat, maar dat zie ik in mijn familie ook gebeuren hoor. Die tijd van niet uitleggen is bij ons echt voorbij.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Plaats reactie