Online spel Tanki-online

stabilo_boss
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mei 2018, 09:31

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door stabilo_boss »

Mara schreef:
stabilo_boss schreef: Minimum leeftijd zal 12 jaar zijn.
Dat weet je niet? Ik vind het er niet uitzien als zijnde geschikt voor 12 jarigen.
stabilo_boss schreef:Oorlogssituatie nabootsen? Dus buiten met houten stokken achter elkaar aanrennen en 'pang-pang' roepen is ook verkeerd?
Daar houd ik ook niet zo van, maar dat doen jongetjes nu eenmaal. Je ziet daar vrijwel nooit meisjes aan meedoen.
Maar dat is wel iets anders dan met levensechte beelden aan de gang gaan.
Er is nog een gevaar bij het online gamen, de verslaving. En het in jezelf gekeerd bezig zijn. Het is geen vrolijk of leerzaam gezelschapsspel.
Het aantal mensen met een gameverslaving neemt nog steeds toe!
Ik ga er vanuit dat je over Fortnite hebt? Of een andere game?

Fortnite is pegi 12 (dus 12 jaar).:
- Non realistic looking violence towards human characters..

Maar ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik een leeftijd moest opgeven bij registratie. Maar dat kan ook komen omdat ik die klakkeloos heb ingevuld.

Bij online gamen ligt verslaving zeker op de loer. Dat is zeker een punt. Maar heeft ook betrekking op Farming simulator en niet alleen op geweldsspelletjes.

De meeste spelletjes kun je met meerdere mensen spelen. Fortnite bijvoorbeeld met zn 4en in een team. Dus het ligt er maar aan wat je bedoelt met 'in jezelf gekeerd' en 'geen gezelschapsspel'. Het kan best gezellig zijn hoor met een paar maatjes. (oke oke, het is geen Monopoly wat je met de hele fam speelt.. maar toch...)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door Mara »

Ik begrijp gewoon niet dat je hier lid wordt om zo'n spel te verdedigen.
Er wordt ook nauwelijks op gereageerd, zoals je ziet.
Waarom zou je je kinderen blootstellen aan een oorlogsspel, als je het journaal aanzet zie je de realiteit.
Stel je voor als je kind vriendschap sluit met een asielzoekertje, gevlucht uit oorlogsgebied.
Gaan ze leuk spelen met elkaar. Maar niet heus.
stabilo_boss schreef:Maar ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik een leeftijd moest opgeven bij registratie. Maar dat kan ook komen omdat ik die klakkeloos heb ingevuld.
Dat is behoorlijk vaag. Zoiets weet je toch??
Maar laat verder maar zitten, we worden het toch niet eens.
En ik ben niet de doelgroep.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door Roos2017 »

Mara schreef:Stel je voor als je kind vriendschap sluit met een asielzoekertje, gevlucht uit oorlogsgebied.
Gaan ze leuk spelen met elkaar. Maar niet heus.
Een dik trauma dus, maar niet alleen voor kinderen.
Ik kan me nog goed herinneren dat mijn ouders hier in NL voor het eerst vuurwerk hoorden - in oktober nog wel.
Ze waren helemaal in paniek.

Wij stimuleren onze kinderen niet om games te spelen; als ze volwassen zijn hebben ze als het goed is nog genoeg tijd om achter een computer te zitten.
Voor ons is het: ga maar lekker buiten spelen.
Plaats reactie