Online spel Tanki-online

niek bijker
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2018, 09:09

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door niek bijker »

Charles schreef:
Luther schreef:
Van Ewijk schreef:
Luther schreef:
Het spel tanki-online is hier inmiddels verboden. Ik hoor ze er nooit meer over; we zijn naar het legermuseum geweest in Soesterberg. (Aanrader trouwens!) En verder hebben we een gezinscompetitie op duolingo.com ;)
Ga ook eens naar Cavaleriemuseum in Amersfoort (2 euro voor kind, 4 euro voor volwassenen).
BORING
Herald Kin
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2018, 12:15

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door Herald Kin »

Dat kan helemaal niet ik speel het niet. iemand anders denk ik met mijn naam n b ::bye
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door Charles »

niek bijker schreef:
BORING
Pubertaal. :baille
stabilo_boss
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mei 2018, 09:31

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door stabilo_boss »

Toen ik dit topic las moest ik lachen en huilen tegelijk..
Grappig dat er nog mensen zijn die zelfs spelletjes als Tanki-online (inmiddels hoor ik er niet zo veel meer over in de omgeving) verbieden..
Droevig eigenlijk, dat er nog mensen zijn die zelfs spelletjes als Tanki-online verbieden..

Een spelletje met 'tanks' die, zelfs vanuit de verte, niet op echte tanks lijken, maar als een soort cartoon-tankies door de map springen, over elkaar heen rollen, salto's maken... Dat wordt als realistisch bestempeld?

Ik heb het ook even gespeeld, om te kijken, maar was het al gauw zat.
Misschien even naar War-thunder of WorldOfTanks kijken?

En dan de opmerkingen dat "bijna 100% van de schietincidenten de afgelopen jaren(denk aan Alphen aan de Rijn,Breivik enz ) zijn gepleegd door solisten die uren per dag de verschrikkelijkste shooter games speelden"..

Dat heeft er echt niets mee te maken hoor.
Het is een feit dat 100% van de aanslagen gepleegd zijn door mensen met schoenen aan hun voeten. Zijn de schoenen hier de schuld van?

Tegenwoordig is tanki-online 'uit', en heeft plaats moeten maken voor Fortnite, en dan met name de Battle Royale mode.
Dit spel is momenteel het meest populaire free-to-play spel. Worden alle spelers nu massaal massamoordenaars? Ik denk het niet.
(Voor degenen die het niet kennen, je wordt samen met maximaal 99 andere spelers op een eiland gedropt en vecht daar tot er 1 over is. Wapens kun je op het eiland vinden. Door een naderende storm worden de spelers gedwongen naar het centrum te lopen.)

Ik speel het zelf ook en zie er echt geen kwaad in. Het is nog eens leuk ook om samen met wat vrienden te spelen..

(Mijn 'kleine' is nog niet oud genoeg om te computeren of te gamen. Natuurlijk wil ik het buiten spelen zoveel mogelijk stimuleren, maar anno 2018 zit de wereld (ook de reformatorische) iets anders in elkaar dan wanneer ik klein was. Dus liever populaire (schiet)spelletjes spelen onder mijn controle/toezicht, dan stiekem bij vriendjes thuis...)
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door Wandelende »

stabilo_boss schreef:Toen ik dit topic las moest ik lachen en huilen tegelijk..
Grappig dat er nog mensen zijn die zelfs spelletjes als Tanki-online (inmiddels hoor ik er niet zo veel meer over in de omgeving) verbieden..
Droevig eigenlijk, dat er nog mensen zijn die zelfs spelletjes als Tanki-online verbieden..

Een spelletje met 'tanks' die, zelfs vanuit de verte, niet op echte tanks lijken, maar als een soort cartoon-tankies door de map springen, over elkaar heen rollen, salto's maken... Dat wordt als realistisch bestempeld?

Ik heb het ook even gespeeld, om te kijken, maar was het al gauw zat.
Misschien even naar War-thunder of WorldOfTanks kijken?

En dan de opmerkingen dat "bijna 100% van de schietincidenten de afgelopen jaren(denk aan Alphen aan de Rijn,Breivik enz ) zijn gepleegd door solisten die uren per dag de verschrikkelijkste shooter games speelden"..

Dat heeft er echt niets mee te maken hoor.
Het is een feit dat 100% van de aanslagen gepleegd zijn door mensen met schoenen aan hun voeten. Zijn de schoenen hier de schuld van?

Tegenwoordig is tanki-online 'uit', en heeft plaats moeten maken voor Fortnite, en dan met name de Battle Royale mode.
Dit spel is momenteel het meest populaire free-to-play spel. Worden alle spelers nu massaal massamoordenaars? Ik denk het niet.
(Voor degenen die het niet kennen, je wordt samen met maximaal 99 andere spelers op een eiland gedropt en vecht daar tot er 1 over is. Wapens kun je op het eiland vinden. Door een naderende storm worden de spelers gedwongen naar het centrum te lopen.)

Ik speel het zelf ook en zie er echt geen kwaad in. Het is nog eens leuk ook om samen met wat vrienden te spelen..

(Mijn 'kleine' is nog niet oud genoeg om te computeren of te gamen. Natuurlijk wil ik het buiten spelen zoveel mogelijk stimuleren, maar anno 2018 zit de wereld (ook de reformatorische) iets anders in elkaar dan wanneer ik klein was. Dus liever populaire (schiet)spelletjes spelen onder mijn controle/toezicht, dan stiekem bij vriendjes thuis...)
Je kan moeilijk zeggen dat je van dergelijke spellen geestelijk verrijkd wordt en meer van Christus leert zien.
Overigens is dat zeker niet alleen bij het spelen van dergelijke games. Ook alle overige dingen in het leven, waarbij we ons blikveld afwenden van Hem, brengen geen geestelijke verrijking.

Overigens ben ik het met je laatste alinea volledig eens. Gelukkig wil je geen stiekemgedrag stimuleren.
(~)
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door Mannetje »

Het liever-thuis-dan-stiekem-elders argument is mijns inziens een kolderargument.
Als ik iets niet goed vind voor mijn kinderen, dan vind ik dat thuis en elders niet goed.
Volgens dit argument moet ik thuis het verkeerde toch maar goed vinden, omdat ik dan tenminste weet dat ze het verkeerde doen.

Opvoeden is toch meer dan verbieden, ook vormen, dus uitleggen waarom ik niet wil dat ze iets niet doen, thuis en dus ook elders.
-
stabilo_boss
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mei 2018, 09:31

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door stabilo_boss »

Wandelende schreef: Je kan moeilijk zeggen dat je van dergelijke spellen geestelijk verrijkd wordt en meer van Christus leert zien.
Overigens is dat zeker niet alleen bij het spelen van dergelijke games. Ook alle overige dingen in het leven, waarbij we ons blikveld afwenden van Hem, brengen geen geestelijke verrijking.

Overigens ben ik het met je laatste alinea volledig eens. Gelukkig wil je geen stiekemgedrag stimuleren.
Hah, nee, geestelijke verrijking is weer iets anders. Maar dat gaat niet alleen op voor gamen, maar ook voor alle andere dingen die we doen.
Mannetje schreef:Het liever-thuis-dan-stiekem-elders argument is mijns inziens een kolderargument.
Als ik iets niet goed vind voor mijn kinderen, dan vind ik dat thuis en elders niet goed.
Volgens dit argument moet ik thuis het verkeerde toch maar goed vinden, omdat ik dan tenminste weet dat ze het verkeerde doen.

Opvoeden is toch meer dan verbieden, ook vormen, dus uitleggen waarom ik niet wil dat ze iets niet doen, thuis en dus ook elders.
Zeker, als iets niet goed is, dan is het niet goed. Of dat nu thuis is of ergens anders.
Maar de reden dat ik spelletjes als tanki-online of Fortnite o.i.d. niet zou willen verbieden is dat ik niet denk dat het verkeerd is om soms eens zo'n spelletje te spelen. (Multiplayer kan nog eens gezellig zijn ook) Dus niet zoals jij suggereert omdat ik anders helemaal niet weet wat er gespeeld wordt.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door Wandelende »

Mannetje schreef:Het liever-thuis-dan-stiekem-elders argument is mijns inziens een kolderargument.
Als ik iets niet goed vind voor mijn kinderen, dan vind ik dat thuis en elders niet goed.
Volgens dit argument moet ik thuis het verkeerde toch maar goed vinden, omdat ik dan tenminste weet dat ze het verkeerde doen.

Opvoeden is toch meer dan verbieden, ook vormen, dus uitleggen waarom ik niet wil dat ze iets niet doen, thuis en dus ook elders.
Stiekem gedrag is nooit goed. Komt uit de kant van het wantrouwen. Vaak komt dit gedrag als antwoord op opvoedkundig wantrouwen.
In dat licht is het zeker geen kolderargument.

Wel ben ik het met je tweede zin eens.
(~)
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door Mannetje »

Wandelende schreef:
Mannetje schreef:Het liever-thuis-dan-stiekem-elders argument is mijns inziens een kolderargument.
Als ik iets niet goed vind voor mijn kinderen, dan vind ik dat thuis en elders niet goed.
Volgens dit argument moet ik thuis het verkeerde toch maar goed vinden, omdat ik dan tenminste weet dat ze het verkeerde doen.

Opvoeden is toch meer dan verbieden, ook vormen, dus uitleggen waarom ik niet wil dat ze iets niet doen, thuis en dus ook elders.
Stiekem gedrag is nooit goed. Komt uit de kant van het wantrouwen. Vaak komt dit gedrag als antwoord op opvoedkundig wantrouwen.
In dat licht is het zeker geen kolderargument.

Wel ben ik het met je tweede zin eens.
Het is wel degelijk kolder. Stiekem gedrag komt voort uit wantrouwen zeg je, en dat is waar. Maar dan moet je wat aan het wantrouwen doen, en niet zeggen: doe maar thuis wat je anders stiekem elders zou doen. Dan gebruik je nog steeds een vorm van wantrouwen: ik moet je wel in de gaten kunnen houden...
-
stabilo_boss
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mei 2018, 09:31

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door stabilo_boss »

Zo was het van mij niet bedoeld, om in te gaten te houden dat er geen games gespeeld worden waar ik eigenlijk niet achter sta, maar die toch toelaten om ze in de gaten te houden?

Ik denk dat er niets verkeerds aan is om een spel als bovengenoemde te spelen, dus daarom zou ik het niet verbieden.
Waarom mijn opmerking dat ik liever heb dat gamen onder mijn toezicht gebeurd? Gewoon om in de gaten te houden dat het bij een onschuldig spelletje blijft en dat er niet een 10-jarig mannetje een spel speelt met een pegi-18 classificatie. En dat is geen wantrouwen, maar bescherming tegen te grove games voor te jonge kinderen.

Als je zelfs onschuldige spelletjes als tanki-online al gaat verbieden (zeker terwijl ze erg populair zijn) dan kun je er zeker van zijn dat zoiets wel gespeeld gaat worden bij een vriendje thuis. En kun je dus ook niet meer controleren of het Call of Duty van grote broer niet gespeeld wordt. (geen wantrouwen, maar behoeden voor bijvoorbeeld nachtmerries vanwege erg realistische beelden).

Dus, toelaten omdat het ten eerste helemaal niet zo grof/ernstig/verwoestend is als sommigen hier willen doen geloven, ik ben namelijk ook geen massa-moordenaar geworden. Ten tweede omdat je ook een beetje met de tijd mee moet gaan:
Vroeger gingen wij wel eens een hut bouwen. We gingen wel eens slootje springen. We gingen wel eens soldaatje spelen (we schoten elkaar 'dood'.) maar zo lang er buiten gespeeld werd hoorde je niemand.
Tegenwoordig is de samenleving, en daarmee ook de jeugd, veel digitaler dan 1 generatie terug. Verwacht dan ook niet dat kinderen nu de tijd net zo doorbrengen als dat je dat zelf deed. Soldaatje spelen gaat nu gewoon digitaal i.p.v. met houten geweren achter elkaar aan rennen, beiden net zo onschuldig.

Voor degenen die totaal niet weten wat er speelt op game gebied:
Tanki-online toch wel de meest onschuldige van allemaal.
WorldofTanks Iets mooier en vooral tactischer. Niets mis mee lijkt me.
Fortnite Cartoonachtige figuren, verre van realistisch, geschikt voor kinderen en ik zie er het kwaad niet van in. (meest populaire gratis spel van het moment)
CallofDuty Erg realistisch, 'enge' beelden. Niet geschikt voor kinderen, en daarom zou ik dus graag toezicht houden op de games die gespeeld worden. Niet uit wantrouwen
Laatst gewijzigd door stabilo_boss op 02 mei 2018, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door Wandelende »

Mannetje schreef:
Wandelende schreef:
Mannetje schreef:Het liever-thuis-dan-stiekem-elders argument is mijns inziens een kolderargument.
Als ik iets niet goed vind voor mijn kinderen, dan vind ik dat thuis en elders niet goed.
Volgens dit argument moet ik thuis het verkeerde toch maar goed vinden, omdat ik dan tenminste weet dat ze het verkeerde doen.

Opvoeden is toch meer dan verbieden, ook vormen, dus uitleggen waarom ik niet wil dat ze iets niet doen, thuis en dus ook elders.
Stiekem gedrag is nooit goed. Komt uit de kant van het wantrouwen. Vaak komt dit gedrag als antwoord op opvoedkundig wantrouwen.
In dat licht is het zeker geen kolderargument.

Wel ben ik het met je tweede zin eens.
Het is wel degelijk kolder. Stiekem gedrag komt voort uit wantrouwen zeg je, en dat is waar. Maar dan moet je wat aan het wantrouwen doen, en niet zeggen: doe maar thuis wat je anders stiekem elders zou doen. Dan gebruik je nog steeds een vorm van wantrouwen: ik moet je wel in de gaten kunnen houden...
Ik ben het met je eens.
Dat komt omdat ik mij wat ongelukkig formuleerde dat ik het met "de laatste alinea volledig eens ben", terwijl ik eigenlijk alleen doelde op het feit dat de desbetreffende persoon geen stiekem gedrag wil stimuleren.
Blijft staan dat ik stiekem gedrag uit de hoek van het wantrouwen wil komen en mijzelf er wel in kan vinden dat ik dingen liever zie, dan dat ze stiekem gebeuren. Bij het eerste kan je namelijk een opvoedkundige gesprek aangaan, bij de tweede is de mogelijkheid tot gesprek al moeilijker doordat er blijkbaar een wantrouwende kant is van de opvoeder richting het kind.
(~)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door Mara »

Ik heb dat spel eens gegoogeld en ik zag dat je je sowieso eerst moet registreren.
Is er een minimumleeftijd?
stabilo_boss schreef:Ik denk dat er niets verkeerds aan is om een spel als bovengenoemde te spelen, dus daarom zou ik het niet verbieden.
Behalve dan dat je een oorlogssituatie nabootst.
Ik heb zoons die gelukkig helemaal niet van dit soort games hielden, anders zou ik het echt verboden hebben.
Wandelende schreef:Je kan moeilijk zeggen dat je van dergelijke spellen geestelijk verrijkd wordt en meer van Christus leert zien.
Overigens is dat zeker niet alleen bij het spelen van dergelijke games. Ook alle overige dingen in het leven, waarbij we ons blikveld afwenden van Hem, brengen geen geestelijke verrijking.
Dan zou je in feite geen enkel spel kunnen spelen en is alles vermorsen van kostbare genadetijd.
Maar we zijn wel mens, op een aarde, waarop de ganse dag aan je getrokken wordt.

Spelen hoort bij kinderen, zelfs in de Bijbel staat:

En de straten dier stad zullen vervuld worden met knechtjes en meisjes, spelende op haar straten. Zacharia 8.
Maar spelen zij oorlogje?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door Wandelende »

Mara schreef:
Wandelende schreef:Je kan moeilijk zeggen dat je van dergelijke spellen geestelijk verrijkd wordt en meer van Christus leert zien.
Overigens is dat zeker niet alleen bij het spelen van dergelijke games. Ook alle overige dingen in het leven, waarbij we ons blikveld afwenden van Hem, brengen geen geestelijke verrijking.
Dan zou je in feite geen enkel spel kunnen spelen en is alles vermorsen van kostbare genadetijd.
Maar we zijn wel mens, op een aarde, waarop de ganse dag aan je getrokken wordt.

Spelen hoort bij kinderen, zelfs in de Bijbel staat:

En de straten dier stad zullen vervuld worden met knechtjes en meisjes, spelende op haar straten. Zacharia 8.
Maar spelen zij oorlogje?
Als je goed leest, zie je mij dat ook niet schrijven.
(~)
stabilo_boss
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mei 2018, 09:31

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door stabilo_boss »

Mara schreef:Ik heb dat spel eens gegoogeld en ik zag dat je je sowieso eerst moet registreren.
Is er een minimumleeftijd?
stabilo_boss schreef:Ik denk dat er niets verkeerds aan is om een spel als bovengenoemde te spelen, dus daarom zou ik het niet verbieden.
Behalve dan dat je een oorlogssituatie nabootst.
Ik heb zoons die gelukkig helemaal niet van dit soort games hielden, anders zou ik het echt verboden hebben.

Spelen hoort bij kinderen, zelfs in de Bijbel staat:

En de straten dier stad zullen vervuld worden met knechtjes en meisjes, spelende op haar straten. Zacharia 8.
Maar spelen zij oorlogje?
Minimum leeftijd zal 12 jaar zijn.

Oorlogssituatie nabootsen? Dus buiten met houten stokken achter elkaar aanrennen en 'pang-pang' roepen is ook verkeerd?
Overigens zou ik uit mijn bovenstaande post 3 van de 4 games niet aanduiden als 'oorlogssituatie'.

Of ze soldaatje spelen staat er niet bij.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Online spel Tanki-online

Bericht door Mara »

stabilo_boss schreef: Minimum leeftijd zal 12 jaar zijn.
Dat weet je niet? Ik vind het er niet uitzien als zijnde geschikt voor 12 jarigen.
stabilo_boss schreef:Oorlogssituatie nabootsen? Dus buiten met houten stokken achter elkaar aanrennen en 'pang-pang' roepen is ook verkeerd?
Daar houd ik ook niet zo van, maar dat doen jongetjes nu eenmaal. Je ziet daar vrijwel nooit meisjes aan meedoen.
Maar dat is wel iets anders dan met levensechte beelden aan de gang gaan.
Er is nog een gevaar bij het online gamen, de verslaving. En het in jezelf gekeerd bezig zijn. Het is geen vrolijk of leerzaam gezelschapsspel.
Het aantal mensen met een gameverslaving neemt nog steeds toe!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie