Preken beluisteren op internet

Jantje

Re: Preken beluisteren op internet

Berichtdoor Jantje » 08 Jun 2020, 21:59

Jantje schreef: https://www.prekenweb.nl/nl/Preek/Open/24800

Een zeer ernstige en onderwijzende preek van een onverdachte predikant, die ik gisteren las.

Van harte aanbevolen!

Ik haal de preek nog even naar boven. Want we zijn nogal afgedwaald.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje

We proberen het wat rustiger aan te doen.

-DIA-

Berichtdoor -DIA- » 08 Jun 2020, 22:07

Jantje schreef:
Jantje schreef: https://www.prekenweb.nl/nl/Preek/Open/24800

Een zeer ernstige en onderwijzende preek van een onverdachte predikant, die ik gisteren las.

Van harte aanbevolen!

Ik haal de preek nog even naar boven. Want we zijn nogal afgedwaald.

Tip voor slechtzienden:
Kopieer de preek naar Word en laat het voorlezen. Ik vind het een noodoplossing maar soms is het voor mij een uitkomst.
O wee mij, dat ik een vreemdeling ben in Mesech, dat ik in de tenten Kedars woon

Johannes S

Berichtdoor Johannes S » 09 Jun 2020, 19:26

Heel misschien heb ik nog wel een tip voor ziende blinden : https://www.youtube.com/watch?v=nnOd0UfzaP4
Ziet toe, dat niemand u als een roof vervoere door de filosofie, en ijdele verleiding, naar de overlevering der mensen, naar de eerste beginselen der wereld, en niet naar Christus; Want in Hem woont al de volheid der Godheid lichamelijk; Kol.2.

-DIA-

Berichtdoor -DIA- » 09 Jun 2020, 19:31

Nu live mee te luisteren: Thaborkerk R'dam-IJsselmonde
https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/10249
O wee mij, dat ik een vreemdeling ben in Mesech, dat ik in de tenten Kedars woon

Zita
Moderator

Berichtdoor Zita » 10 Jun 2020, 22:46

Hervormd Dirksland heeft de preken alleen live beschikbaar, daarna zijn ze 'vanwege auteursrechten' achter slot en grendel. Ik snap die auteursrechten niet helemaal. Waarom geldt dat wel voor Dirksland, maar verder vrijwel nergens?

Herman

Berichtdoor Herman » 10 Jun 2020, 22:52

Dat is vermoedelijk een diplomatieke formulering van het voorkeursrecht van de dominee die de preek uitspreekt.
Qui tollit peccata mundi, miserere nobis

Geytenbeekje

Berichtdoor Geytenbeekje » 11 Jun 2020, 10:08

Zita schreef:Hervormd Dirksland heeft de preken alleen live beschikbaar, daarna zijn ze 'vanwege auteursrechten' achter slot en grendel. Ik snap die auteursrechten niet helemaal. Waarom geldt dat wel voor Dirksland, maar verder vrijwel nergens?

Meestal hoe linkser hoe meer open ze er in zijn.

-DIA-

Berichtdoor -DIA- » 11 Jun 2020, 23:26

Geytenbeekje schreef:
Zita schreef:Hervormd Dirksland heeft de preken alleen live beschikbaar, daarna zijn ze 'vanwege auteursrechten' achter slot en grendel. Ik snap die auteursrechten niet helemaal. Waarom geldt dat wel voor Dirksland, maar verder vrijwel nergens?

Dat zal ook veel te maken hebben dat de buitenwereld minder geneigd is de spot te drijven met meer moderne dominees.

Geytenbeekje

Berichtdoor Geytenbeekje » 11 Jun 2020, 23:58

-DIA- schreef:
Geytenbeekje schreef:

Dat zal ook veel te maken hebben dat de buitenwereld minder geneigd is de spot te drijven met meer moderne dominees.

Ja kan ja, ik denk dat het aan de kerkenraad ligt.

-DIA-

Berichtdoor -DIA- » 12 Jun 2020, 00:44

Op tweede Pinksterdag werd er voor de kinderen, maar zeker ook voor ouderen goed te beluisteren een waar gebeurd verhaal voorgelezen afgewisseld met toepasselijke psalmen. Ik meen dat de historie zich heeft voorgedaan begin jaren 80. Ik had het meer gehoord, en hierbij kwam het weer naar voren. Ik geloof wel dat het verhaal wat geromantiseerd is, maar de boodschap klinkt er goed in door.

Datum van uitzending: Maandag 1 juni 2020

eilander
Moderator

Berichtdoor eilander » 12 Jun 2020, 07:44

Geytenbeekje schreef:
-DIA- schreef:
Geytenbeekje schreef:

Ja kan ja, ik denk dat het aan de kerkenraad ligt.

Als dit zou kloppen, zou hervormd Dirksland één van de meest rechtse gemeenten in ons land moeten zijn. Nou.... :nonnon

-DIA-

Berichtdoor -DIA- » 12 Jun 2020, 09:11

Te beluisteren:
Het kerstverhaal (dat op 2e Pinksterdag in de Thaborkerk werd verteld) heb ik gevonden.
Een meditatie waard. Of na te luisteren via de eerder geplaatste link.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 12 Jun 2020, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.

crossmountain

Berichtdoor crossmountain » 12 Jun 2020, 09:15

-DIA- schreef:Op tweede Pinksterdag werd er voor de kinderen, maar zeker ook voor ouderen goed te beluisteren een waar gebeurd verhaal voorgelezen afgewisseld met toepasselijke psalmen. Ik meen dat de historie zich heeft voorgedaan begin jaren 80. Ik had het meer gehoord, en hierbij kwam het weer naar voren. Ik geloof wel dat het verhaal wat geromantiseerd is, maar de boodschap klinkt er goed in door.

Is de muzikale bijdrage live? Of draaiden ze CD muziek? Het klonk van ontzettend hoog niveau! Dat beeld had ik niet van deze gemeente.

-DIA-

Berichtdoor -DIA- » 12 Jun 2020, 09:18

crossmountain schreef:
-DIA- schreef:Op tweede Pinksterdag werd er voor de kinderen, maar zeker ook voor ouderen goed te beluisteren een waar gebeurd verhaal voorgelezen afgewisseld met toepasselijke psalmen. Ik meen dat de historie zich heeft voorgedaan begin jaren 80. Ik had het meer gehoord, en hierbij kwam het weer naar voren. Ik geloof wel dat het verhaal wat geromantiseerd is, maar de boodschap klinkt er goed in door.

Is de muzikale bijdrage live? Of draaiden ze CD muziek? Het klonk van ontzettend hoog niveau! Dat beeld had ik niet van deze gemeente.

Nee, aan het einde van de vertelling wordt wel gezegd wie de uitvoerenden zijn. Volgens mij gewoon mensen uit de gemeente.

Tiberius
Moderator

Berichtdoor Tiberius » 12 Jun 2020, 09:55

-DIA- schreef:file:///C:/Users/Gebruiker/Downloads/30%20Kerstverhaal%20-%20Zanger%20aan%20de%20glazen%20zee.pdf

Het kerstverhaal (dat op 2e Pinksterdag in de Thaborkerk werd verteld) heb ik gevonden.
Een meditatie waard. Of na te luisteren via de eerder geplaatste link.

Die link gaat niet werken, want hij wijst naar een bestand op jouw eigen computer.

Terug naar “PC en Internet”