Preken beluisteren op internet

-DIA-
Berichten: 32705
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Zondagmiddag een preek beluisterd (de morgendienst van 9:30 uur). Ik denk dat we wel mogen spreken van een zeer ernstige preek. Niet iedereen zal deze preek graag horen, dat geloof ik niet, maar het is wel een preek die we graag doorgeven. De preek op zich kan niets doen, maar als onze ogen geopend en onze oren geopend mogen worden zouden we wat kunnen opmerken.
Het is een preek die ik zondagmiddag beluisterde vanuit Vriezenveen (GGiN)

https://kerkdienstgemist.nl/stations/97 ... 0540000973
Deze uitzending is privé.
Alleen leden kunnen deze dienst volgen door in te loggen.
Ben jij daar lid dan?
Nee, hoe dacht je dat zo?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Zondagmiddag een preek beluisterd (de morgendienst van 9:30 uur). Ik denk dat we wel mogen spreken van een zeer ernstige preek. Niet iedereen zal deze preek graag horen, dat geloof ik niet, maar het is wel een preek die we graag doorgeven. De preek op zich kan niets doen, maar als onze ogen geopend en onze oren geopend mogen worden zouden we wat kunnen opmerken.
Het is een preek die ik zondagmiddag beluisterde vanuit Vriezenveen (GGiN)

https://kerkdienstgemist.nl/stations/97 ... 0540000973
Deze uitzending is privé.
Alleen leden kunnen deze dienst volgen door in te loggen.
Ben jij daar lid dan?
Nee, hoe dacht je dat zo?
Omdat alleen leden de diensten online kunnen volgen. Dat staat er heel duidelijk, zie boven.
~~Soli Deo Gloria~~
newton
Berichten: 673
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door newton »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Zondagmiddag een preek beluisterd (de morgendienst van 9:30 uur). Ik denk dat we wel mogen spreken van een zeer ernstige preek. Niet iedereen zal deze preek graag horen, dat geloof ik niet, maar het is wel een preek die we graag doorgeven. De preek op zich kan niets doen, maar als onze ogen geopend en onze oren geopend mogen worden zouden we wat kunnen opmerken.
Het is een preek die ik zondagmiddag beluisterde vanuit Vriezenveen (GGiN)

https://kerkdienstgemist.nl/stations/97 ... 0540000973
Deze uitzending is privé.
Alleen leden kunnen deze dienst volgen door in te loggen.
Ben jij daar lid dan?
Nee, hoe dacht je dat zo?
Omdat alleen leden de diensten online kunnen volgen. Dat staat er heel duidelijk, zie boven.
Misschien dat diensten na een bepaalde tijd automatisch achter een slotje komen? Bijna alle recente diensten van de GGiN in Vriezenveen zijn nog te beluisteren. Zie https://kerkdienstgemist.nl/stations/973/events
-DIA-
Berichten: 32705
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door -DIA- »

newton schreef:
Hendrikus schreef:
-DIA- schreef: Nee, hoe dacht je dat zo?
Omdat alleen leden de diensten online kunnen volgen. Dat staat er heel duidelijk, zie boven.
Misschien dat diensten na een bepaalde tijd automatisch achter een slotje komen? Bijna alle recente diensten van de GGiN in Vriezenveen zijn nog te beluisteren. Zie https://kerkdienstgemist.nl/stations/973/events
De oplossing is heel eenvoudig. Internet Explorer werkt niet meer. Maar als je zo'n dienst aanzet via deze browser, dan blijft die staan zolang je de pc niet sluit of de page weg klikt. Als ik 's morgens een preek opzet die alleen live is te beluisteren, dan kan ik met luisteren wachten tot een geschikt moment. Er zijn nu eenmaal dingen die mensen, al lijken ze nog zo dom, vindingrijk kunnen maken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11946
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Herman »

Hier een wetransfer bericht weggehaald.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17256
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door huisman »

Herman schreef:Hier een wetransfer bericht weggehaald.

Ok, (Geen idee wat een wetransfer is. Zoiets als een transgender?)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11946
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Herman »

huisman schreef:Ok, (Geen idee wat een wetransfer is.
Een internetservice waarmee je grote bestanden kunt delen of verzenden.
HersteldHervormd
Berichten: 5990
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door HersteldHervormd »

huisman schreef:
Herman schreef:Hier een wetransfer bericht weggehaald.

Ok, (Geen idee wat een wetransfer is. Zoiets als een transgender?)

Kan je bestanden uploaden en dan een link delen zodat andere die weer kunnen downloaden. Het is gratis en werkt altijd goed.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
simonschenk
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 jun 2022, 22:07

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door simonschenk »

Herman schreef:Hier een wetransfer bericht weggehaald.
Waarom is de WeTransfer link weggehaald? De preek werd gedeeld middels een kerkdienstgemist link maar deze was niet meer te beluisteren voor iedereen. Daarom deelde ik een opname zodat de preek alsnog beluisterd kan worden.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33199
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Tiberius »

Waarom denk je dat die kerkdienstgemist-link weggehaald is?
Zolang we niet kunnen verifiëren of iets openbaar geplaatst is, staan we zulke links niet toe.
Gebruikersavatar
Bona Fide
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 feb 2013, 13:05

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Bona Fide »

Refogast schreef:Heeft er iemand preken van stud. Kriekaard (GG)?
GG Emmeloord trekt zich niet veel aan van het verzoek om geen uitzendingen van een 'stichtelijk woord' (preek mag je het tenslotte nog niet noemen..., schijnt het) door studenten online te laten staan. Maar, op 13 november om 15.00 uur was hij hier. Zie https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/11423
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door CvdW »

Bona Fide schreef:
Refogast schreef:Heeft er iemand preken van stud. Kriekaard (GG)?
GG Emmeloord trekt zich niet veel aan van het verzoek om geen uitzendingen van een 'stichtelijk woord' (preek mag je het tenslotte nog niet noemen..., schijnt het) door studenten online te laten staan. Maar, op 13 november om 15.00 uur was hij hier. Zie https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/11423
Ik ben verbaasd dat dit verzoek gedaan is. Mogen kerkenraden ook een beetje autonoom zijn?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33199
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Tiberius »

Een verzoek tast de autonomie niet aan toch?
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door CvdW »

Tiberius schreef:Een verzoek tast de autonomie niet aan toch?
Jawel, door het verzoek wordt er druk uitgeoefend op een subtiele manier. We kunnen ons nog herinneren dat in Oostkapelle een bepaalde preek op de planning stond en even later was dit aangepast. GGlid weet hier meer van. Dat was ook een vriendelijk verzoek welke de autonomie aantast.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door GerefGemeente-lid »

CvdW schreef:
Tiberius schreef:Een verzoek tast de autonomie niet aan toch?
Jawel, door het verzoek wordt er druk uitgeoefend op een subtiele manier. We kunnen ons nog herinneren dat in Oostkapelle een bepaalde preek op de planning stond en even later was dit aangepast. GGlid weet hier meer van. Dat was ook een vriendelijk verzoek welke de autonomie aantast.
Help eens even? Bedoel je die ene Catechismuspreek?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Plaats reactie