Preken beluisteren op internet

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door J.C. Philpot »

newton schreef:
J.C. Philpot schreef:Vandaag weer een keer naar het werk geweest, en weer heerlijk een preek kunnen luisteren in de auto, Ds. T. Keller over Jona, https://podcasts.apple.com/mr/podcast/a ... 0491538318

Ik vind het thuiswerken prima, maar het preken luisteren in de auto mis ik wel. Thuis neem ik er toch minder vaak de tijd voor als ik in de auto deed.
Reistijd was bij mij ook tijd voor Timothy Keller. De afgelopen maanden loopt mn telefoon vol met alle wel gedownloade maar niet geluisterde podcasts. Toevallig de afgelopen weken wel een paar keer in de auto gezeten en weer wat in kunnen halen. De preek over Jona zat daar ook bij. Rond juli ook een mooie serie over het gebed.
Mooi dat je ook preken van ds. Keller luisterd. Bepaalde aspecten van zijn theologie spreken mij minder aan. Maar zijn preken spreken mij wel vaak aan. Op een of andere manier verwoord hij oude waarheden soms op een eigentijds frisse en toch ook ontdekkende manier.

Al is het ook zo dat het wel eenzeidig zou worden als ik alleen ds. Keller zou luisteren. Ik heb ook de andere nadrukken nodig.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door John Galt »

Het mooie van ds Keller vind ik dat hij spreekt in de taal van nu. Als je met andersdenkenden in gesprek bent, kun je vaak putten uit wat je bij Keller hebt gehoord of gelezen.
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door J.C. Philpot »

Heeft iemand weleens een preek van Alistair Begg beluisterd? Is dat aan te bevelen?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Mara »

Voor de tweede maal was er storing gistermiddag.
Ik was ruim op tijd om naar de dienst van ds Kieviet (Renswoude) te luisteren, maar kreeg steeds melding dat er een fout was opgetreden.
Ook andere gemeenten die ik daarna probeerde aan te zetten, lukten niet.
Omdat er maar een beperkt aantal gemeenten ook via YT uitzenden, is het dan wel even zoeken naar een andere dienst die nog niet begonnen is.

We kunnen niet achterhalen of het nu aan onze aanbieder ligt, of dat het probleem bij de kerkomroep of kerkdienstgemist ligt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Hendrikus »

Mara schreef:Voor de tweede maal was er storing gistermiddag.
Ik was ruim op tijd om naar de dienst van ds Kieviet (Renswoude) te luisteren, maar kreeg steeds melding dat er een fout was opgetreden.
Ook andere gemeenten die ik daarna probeerde aan te zetten, lukten niet.
Omdat er maar een beperkt aantal gemeenten ook via YT uitzenden, is het dan wel even zoeken naar een andere dienst die nog niet begonnen is.

We kunnen niet achterhalen of het nu aan onze aanbieder ligt, of dat het probleem bij de kerkomroep of kerkdienstgemist ligt.
Klachten over de capaciteitsproblemen van Kerkomroep hoor je alom. Gelukkig zijn er veel kerken die YouTube als alternatief hebben.
Zo beperkt is dat aantal toch niet?
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door huisman »

Mara schreef:Voor de tweede maal was er storing gistermiddag.
Ik was ruim op tijd om naar de dienst van ds Kieviet (Renswoude) te luisteren, maar kreeg steeds melding dat er een fout was opgetreden.
Ook andere gemeenten die ik daarna probeerde aan te zetten, lukten niet.
Omdat er maar een beperkt aantal gemeenten ook via YT uitzenden, is het dan wel even zoeken naar een andere dienst die nog niet begonnen is.

We kunnen niet achterhalen of het nu aan onze aanbieder ligt, of dat het probleem bij de kerkomroep of kerkdienstgemist ligt.
middagdienst CGK Renswoude was hier zonder storing te zien. Lijkt bij jou toch meer een lokaal probleem. Provider/snelheid?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Mara »

huisman schreef:iddagdienst CGK Renswoude was hier zonder storing te zien. Lijkt bij jou toch meer een lokaal probleem. Provider/snelheid?
Nee. Echt niet. Want we kregen de melding dat er een broadcast probleem was. Je zag de foto van de kerk, met de liturgie en dan 3 witte rondjes die aan en uit gingen. Dan kon je op het icoontje klikken om te herstellen, wat lukte en hij floepte er daarna weer uit. Ik ben een kwartier doende geweest. Andere gemeenten waren toen wel bereikbaar, maar al begonnen.
Hendrikus schreef: Klachten over de capaciteitsproblemen van Kerkomroep hoor je alom. Gelukkig zijn er veel kerken die YouTube als alternatief hebben.
Zo beperkt is dat aantal toch niet?
Op zich niet. Maar als de kerkdienst van 4 uur niet wil lukken, heb je aan kerkdiensten die eerder begonnen zijn, niets meer.
Als ik op YT inlog, en tik CGK in, komt er al een heel rijtje voor me uitrollen. :)
Het is ook kerkdienstgemist he.
s'Morgens gaat het altijd goed. Maar s'middags zijn er regelmatig probleempjes.
Als het geluid hortend gaat, is het ook niet te doen.
Het is fijn dat de mogelijkheid er is, maar als er iets hapert, waardoor je niet kunt luisteren, voelt dat toch verdrietig.
Uiteindelijk is het een PKN dienst geworden. Heel mooi!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door John Galt »

Er zijn toch ook een heleboel gemeenten met een eigen site met preken? Daar kun je dan de preek van de week ervoor opzoeken.

Zelf luister ik op zondag bij voorkeur geen extra preken via de bekende kanalen, om niet het risico te lopen de dienst voor anderen te verstoren. Maar er is zooooveel aanbod. (Zoals mijn goede vader placht te zeggen: Is er wel honger genoeg voor zoveel brood?)
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door helma »

huisman schreef:
Mara schreef:Voor de tweede maal was er storing gistermiddag.
Ik was ruim op tijd om naar de dienst van ds Kieviet (Renswoude) te luisteren, maar kreeg steeds melding dat er een fout was opgetreden.
Ook andere gemeenten die ik daarna probeerde aan te zetten, lukten niet.
Omdat er maar een beperkt aantal gemeenten ook via YT uitzenden, is het dan wel even zoeken naar een andere dienst die nog niet begonnen is.

We kunnen niet achterhalen of het nu aan onze aanbieder ligt, of dat het probleem bij de kerkomroep of kerkdienstgemist ligt.
middagdienst CGK Renswoude was hier zonder storing te zien. Lijkt bij jou toch meer een lokaal probleem. Provider/snelheid?
Wij hadden beide diensten ook haperingen. We hebben het overgrote deel via kerkomroep geluisterd omdat het met beeld niet goed ging.
Inderdaad de witte rondjes...
Laatst gewijzigd door helma op 21 sep 2020, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door helma »

https://www.gty.org/library/sermons-lib ... ing-nation

Preek van John MacArthur uit 1987, maar heel actueel. Had mij heel veel te zeggen.

A WARNING TO CHRISTIANS IN A DYING NATION
Jeremiah
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Bezorgd »

Leerzame preek over de Heilig Doop.

https://youtu.be/0dkFQGQGdeA

Of luisteren: https://kerkdienstgemist.nl/stations/27 ... 0740000278

Ds. Baan gaat in op de recente discussie in de media over de beloften, en spreekt ook helder over het 'pleiten ' waar al veel over gesproken is.
Online
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Hoopvol »

Bezorgd schreef:Leerzame preek over de Heilig Doop.

https://youtu.be/0dkFQGQGdeA

Of luisteren: https://kerkdienstgemist.nl/stations/27 ... 0740000278

Ds. Baan gaat in op de recente discussie in de media over de beloften, en spreekt ook helder over het 'pleiten ' waar al veel over gesproken is.
Dankjewel voor het delen!
Online
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Hoopvol »

Nu live: bidstond voor een bijzondere tijd -> http://kerkstream.polcloud.nl:8000/GGINB
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door -DIA- »

http://kerkstream.polcloud.nl:8000/GGINB
Ik zou graag hier nog eens de aandacht op willen vestigen.
Wij hebben gezondigd, wij zijn van het heilspoor afgegaan.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef:http://kerkstream.polcloud.nl:8000/GGINB
Ik zou graag hier nog eens de aandacht op willen vestigen.
Wij hebben gezondigd, wij zijn van het heilspoor afgegaan.
Zijn er mensen die de preek hebben meegeluisterd.
Er wordt wel eens wat gezegd over in christocentrische preek.
Ik dacht dat dit het toch zeker wel was. Hier valt onze vroomheid ertussenuit,
hier blijft aan onze kant de schuld en zonde over, maar aan der andere kant
werd er gewezen op die geheel enige Weg, waardoor een gevallen en zich schuldig
lerend mens weer met God in verzoende betrekking kan komen.
De weg is geen weg die de mens van nature zoekt, want wij hebben er van nature niet de smaadheid voor over. Maar we moeten toch belijden dat het volgen van Enige
Zaligmaker door een weg gaat die wij niet zoeken, en het voetstappen drukken van
de Borg is wel verbonden aan het ware geloof.

We zullen de tekst nog eens noemen:
FILIPPENZEN 1 de verzen 6-9
Ds. had als thema:
DE RIJKE TROOST IN CHRISTUS
1. Hij is aan God gelijk
2. Hij is diep vernederd
3. Hij is uitermate verhoogd.
De punten zijn bij het lezen van de tekstverzen goed na te gaan.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie