Preken beluisteren op internet

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door -DIA- »

GerefGemeente-lid schreef:Daar geloof ik niets van. Zaterdagavond heeft hij een hele avond gestaan tijdens de conferentie van de Jeugdbond waarvan @GGotK een link deelde.
Op de grond kan hij gewoon staan. Bij de opvoedingsavond (of was het middag) stond hij volgens mij (ik had er geen beeld bij, maar kon dat zo waarnemen uit zijn woorden) voor de katheder.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door eilander »

Wel voldoende besproken zo.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door GerefGemeente-lid »

Overigens is die conferentie zeer het beluisteren waard. Het gaat over het lijden van Job en ook hoe wij het lijden moeten zien en daarmee om moeten gaan.

Ik denk dat het een belangwekkend onderwerp is, dus van harte aanbevolen!
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door J.C. Philpot »

https://www.sermonaudio.com/sermoninfo. ... 1624446489

Ds. Kenneth Stewart - The Indwelling Word
5/2/2021 (SUN) | Bible: Colossians 3:16

Iemand weleens wat geluisterd van deze predikant?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door windorgel »

GerefGemeente-lid schreef:Daar geloof ik niets van. Zaterdagavond heeft hij een hele avond gestaan tijdens de conferentie van de Jeugdbond waarvan @GGotK een link deelde.
Heeft met de hoogte van de preekstoel te maken, niet met vermoeidheid. Hij wordt gauw duizelig als hij wat hoger staat. Zittend heeft hij daar geen last van.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door -DIA- »

windorgel schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Daar geloof ik niets van. Zaterdagavond heeft hij een hele avond gestaan tijdens de conferentie van de Jeugdbond waarvan @GGotK een link deelde.
Heeft met de hoogte van de preekstoel te maken, niet met vermoeidheid. Hij wordt gauw duizelig als hij wat hoger staat. Zittend heeft hij daar geen last van.
Meestal is het een ander die moet bevestigen wat ik zeg. Misschien komt wat ik zeg niet betrouwbaar over... Ik weet het vanzelf ook niet, maar we moeten het maar nemen zoals het is. Ik heb niet de behoefte om er verder op in te gaan. Het is maar dat ik het meerdere malen moest opmerken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Orgelius
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 mei 2021, 19:26

Re: RE: Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Orgelius »

-DIA- schreef:
windorgel schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Daar geloof ik niets van. Zaterdagavond heeft hij een hele avond gestaan tijdens de conferentie van de Jeugdbond waarvan @GGotK een link deelde.
Heeft met de hoogte van de preekstoel te maken, niet met vermoeidheid. Hij wordt gauw duizelig als hij wat hoger staat. Zittend heeft hij daar geen last van.
Meestal is het een ander die moet bevestigen wat ik zeg. Misschien komt wat ik zeg niet betrouwbaar over... Ik weet het vanzelf ook niet, maar we moeten het maar nemen zoals het is. Ik heb niet de behoefte om er verder op in te gaan. Het is maar dat ik het meerdere malen moest opmerken.
Uitgesproken mensen hebben meestal de schijn tegen..
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door GerefGemeente-lid »

Waarschijnlijk zijn @DIA en ik net zo uitgesproken, dus in dit geval maakt dat niet uit. :D
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef: En een tijd geleden sprak hij in Rijssen-Noord (dat was even een kanselruil met Capelle aan den IJssel) aan het eind van de dienst, hoe hij tegen die hoge preekstoel had opgezien. Maar ook hoe hij er tijdens het preken geen last van had gehad. Hij is in zijn element als hij kan preken, en als je in je element bent vallen bezwaren wel eens weg.
En airco, dat scheelt ;)
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door -DIA- »

We hebben ooit een preek uitgeschreven van ds. P. Blok.
Het is een ingrijpende en aangrijpende preek.
Het thema is RECHTSHANDELING.
Iets wat we in onze tijd bijna of misschien helemaal niet meer over gesproken wordt. Er is wat gestreden, getwist en gefilosofeerd enz. Maar hier komt een mens met het verstand niet uit. Het is slechts te beleven, te bevinden.
Voor een verstaan, zover we dat verstandelijk kunnen lijkt het me eigenlijk noodzakelijk om hiervan kennis te nemen.

Er staat dat het een preek is over Jesaja, maar het is een preek uit Job 33.
Verder ontbreekt hier het laatste deel van de preek, maar ik heb deze bijzondere preek (dat mag toch wel opgemerkt worden) in zijn geheel op mijn pc staan.
https://www.youtube.com/watch?v=aesFd7T9G1g
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Geytenbeekje »

Erg mooie Johannes 15 preek gehoord
Hoofdtekst Johannes 15:8
ds R.P. van Rooijen HHK Oosterwolde
ds. R.P. van Rooijen Joh. 15 vers 18 dienst.210606.0
https://www.hhgoosterwolde.nl/?page_id=439
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door -DIA- »

Geytenbeekje schreef:Erg mooie Johannes 15 preek gehoord
Hoofdtekst Johannes 15:8
ds R.P. van Rooijen HHK Oosterwolde
ds. R.P. van Rooijen Joh. 15 vers 18 dienst.210606.0
https://www.hhgoosterwolde.nl/?page_id=439
Kunt u misschien in enkele woorden nader aangeven wat er 'erg mooi' aan is? Het kan immers een subjectieve waarneming zijn? Ik heb deze ds. enkele malen gehoord.
Overigens, ik vindt persoonlijk dat we een preek normaal niet mooi vinden. Het legt immers de scheiding bloot van onze afval van God. Daarom zal ik zelf de term 'mooi' in dit verband niet gebruiken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Hoopvol »

-DIA- schreef: Overigens, ik vindt persoonlijk dat we een preek normaal niet mooi vinden. Het legt immers de scheiding bloot van onze afval van God. Daarom zal ik zelf de term 'mooi' in dit verband niet gebruiken.
Wat je vindt moet je bij de politie brengen..
Oftewel, niet een ander opleggen.
Laatst gewijzigd door Hoopvol op 09 jun 2021, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Hendrikus »

Hoopvol schreef:
-DIA- schreef: Overigens, ik vindt persoonlijk dat we een preek normaal niet mooi vinden. Het legt immers de scheiding bloot van onze afval van God. Daarom zal ik zelf de term 'mooi' in dit verband niet gebruiken.
Wat je vind moet je bij de politie brengen..
Oftewel, niet een ander opleggen.
Grappig, als jullie nu elkaars vind en vindt hadden gebruikt, was 't goed geweest ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Hoopvol »

Hendrikus schreef:
Hoopvol schreef:
-DIA- schreef: Overigens, ik vindt persoonlijk dat we een preek normaal niet mooi vinden. Het legt immers de scheiding bloot van onze afval van God. Daarom zal ik zelf de term 'mooi' in dit verband niet gebruiken.
Wat je vind moet je bij de politie brengen..
Oftewel, niet een ander opleggen.
Grappig, als jullie nu elkaars vind en vindt hadden gebruikt, was 't goed geweest ;)
Daar ben ik nooit goed in geweest...
Aangepast :super
Plaats reactie