Printer

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Printer

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:Wij hebben een Canon, (Pixma) 3 in 1 printer, bevalt goed. Idd dure cartridges, maar 1 x de "nep", nooit meer. Snel leeg en slecht resultaat.
Ik weet niet of je vaak en veel tegelijk moet printen ?
Dan is deze een tikkie langzaam. Dat wel.
Maar voor het gewone gezinswerk, brieven, werkstukken, e.d. :super
Zelfde printer, zelfde ervaring!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Printer

Bericht door Marnix »

Heb zelf een Canon MP-495 met WiFi, omdat we allebei een laptop hebben is het wel handig om draadloos te kunnen printen. We printen heel weinig, maar als je hem vrij veel gaat gebruiken is het wel handig om even uit te zoeken wat de prijs per 1000 pagina's is... dat verschilt namelijk enorm per printer. Een laserprinter wil dan ook wel snel voordelig zijn in de afdrukkosten. Het is een beetje een afweging wat je veel gaat gebruiken en handig vindt. Als je vrij veel wil gaan kopieren is het bijvoorbeeld wel weer prettig als de scanner geen flatbed is (waar je 1 pagina per keer onder kan leggen) maar een sheetbed waar je een heleboel pagina's tegelijkertijd mee kan kopieren. Dan kom je bijvoorbeeld op zoiets uit:

http://www.paradigit.nl/PARADIGIT/produ ... fault.aspx

Of deze:

Iets duurder maar dan heb je een snelle printer die zowel draadloos als via kabeltje werkt, behoorlijk zuinig is en je heel makkelijk dingen kan scannen en kopieren, zonder dat blaadje voor blaadje te hoeven doen.

Zie hier een uitgebreide review:

http://www.trustedreviews.com/printers/ ... SX610FW/p1
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Printer

Bericht door Erasmiaan »

Marnix schreef:Heb zelf een Canon MP-495 met WiFi, omdat we allebei een laptop hebben is het wel handig om draadloos te kunnen printen. We printen heel weinig, maar als je hem vrij veel gaat gebruiken is het wel handig om even uit te zoeken wat de prijs per 1000 pagina's is... dat verschilt namelijk enorm per printer. Een laserprinter wil dan ook wel snel voordelig zijn in de afdrukkosten. Het is een beetje een afweging wat je veel gaat gebruiken en handig vindt. Als je vrij veel wil gaan kopieren is het bijvoorbeeld wel weer prettig als de scanner geen flatbed is (waar je 1 pagina per keer onder kan leggen) maar een sheetbed waar je een heleboel pagina's tegelijkertijd mee kan kopieren. Dan kom je bijvoorbeeld op zoiets uit:

http://www.paradigit.nl/PARADIGIT/produ ... fault.aspx

Of deze:

Iets duurder maar dan heb je een snelle printer die zowel draadloos als via kabeltje werkt, behoorlijk zuinig is en je heel makkelijk dingen kan scannen en kopieren, zonder dat blaadje voor blaadje te hoeven doen.

Zie hier een uitgebreide review:

http://www.trustedreviews.com/printers/ ... SX610FW/p1
Is Epson de enige met sheetbeds? Ik print niet veel, misschien 2 a 3 pagina's per week. Maar scan wel veel. Dan is een sheetbed wel fijn. Ik wist niet dat je die ook al had bij de kleinere printers...
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Printer

Bericht door Marnix »

Je hebt bijvoorbeeld ook deze:

http://www.paradigit.nl/PARADIGIT/produ ... fault.aspx

Het is iets duurder maar bij veel scannen / kopieren is het wel makkelijk. Die 2e van Epson scoort wel erg goed in reviews. Het is een afweging.... voor 70 euro heb je een goede printer zonder sheetbed, dus je betaalt er wel wat meer voor.... en het levert een hoop gemak op als je de scanfunctie veel gebruikt.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Printer

Bericht door Herman »

Onze printer uit 2009 heeft het begeven. Het is een Brother DCP-135C met cartridges. Kopiëren doet hij nog prima, maar je krijgt er met geen mogelijkheid nog een printje uit.

Ik heb een nieuwe kabel gekocht: geen positief effect.
Ik heb de driver opnieuw geïnstalleerd: geen positief effect.
De probleemoplosser geeft aan dat het probleem niet door de probleemoplosser van worden gedetecteerd.

Vraag 1:
Kan ik nog mee doen?

Vraag 2:
Of kan ik beter mijn verwijderingsbijdrage verzilveren en een nieuwe kopen, zo ja welke?
haaf
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 jul 2006, 21:53

Re: Printer

Bericht door haaf »

Herman schreef:Onze printer uit 2009 heeft het begeven. Het is een Brother DCP-135C met cartridges. Kopiëren doet hij nog prima, maar je krijgt er met geen mogelijkheid nog een printje uit.

Ik heb een nieuwe kabel gekocht: geen positief effect.
Ik heb de driver opnieuw geïnstalleerd: geen positief effect.
De probleemoplosser geeft aan dat het probleem niet door de probleemoplosser van worden gedetecteerd.

Vraag 1:
Kan ik nog mee doen?

Vraag 2:
Of kan ik beter mijn verwijderingsbijdrage verzilveren en een nieuwe kopen, zo ja welke?
Als je nog een andere pc / laptop hebt kun je nog proberen om hem daar op te installeren. Als hij het daar ook niet op doet dan heb je niet heel veel kans meer denk ik
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Printer

Bericht door Orchidee »

He @Haaf, dat is nog eens lang geleden! Leuk dat je hier weer eens bent
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Printer

Bericht door ejvl »

Herman schreef:Onze printer uit 2009 heeft het begeven. Het is een Brother DCP-135C met cartridges. Kopiëren doet hij nog prima, maar je krijgt er met geen mogelijkheid nog een printje uit.

Ik heb een nieuwe kabel gekocht: geen positief effect.
Ik heb de driver opnieuw geïnstalleerd: geen positief effect.
De probleemoplosser geeft aan dat het probleem niet door de probleemoplosser van worden gedetecteerd.

Vraag 1:
Kan ik nog mee doen?

Vraag 2:
Of kan ik beter mijn verwijderingsbijdrage verzilveren en een nieuwe kopen, zo ja welke?
Als u de juni updates van Windows 10 heeft geïnstalleerd (KB4557957 of KB4560960) kan het voorkomen dat u niet meer kunt printen. Als u niet meer kunt printen, bekijk dan onze FAQ voor de oplossing.
https://www.brother.nl/ondersteuning/dcp-135c
https://support.brother.com/g/b/faqend. ... 100708_000
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Printer

Bericht door Mara »

Herman schreef:Onze printer uit 2009 heeft het begeven.
Dan ben je er zuinig op geweest en/of je had er geluk mee. :)
Die van ons begaf het ook, heel veel herrie maar printen ho maar.
Ik vond het geen prioritieit, maar ontberen doet waarderen.
Je blijkt hem toch vaker nodig te hebben dan je dacht.
Dochter moest iets terugsturen en moest etiket printen, ik moest retourbon van de bouwmarkt printen.
En de bekende blauwe webwinkel zorgde ervoor dat we binnen 24 uur een prachtige printer in huis hadden.
We hebben ook op het uiterlijk gelet, omdat hij nu op een kastje staat.
Het is een HP geworden.
Ook fijn is dat hier een uitschuifbare opvangbeugel in zit, die ander spuwde de blaadjes op de grond, of je moest ze opvangen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Printer

Bericht door JvW »

Wij zijn een aantal jaren geleden overgestapt op een printer waar geen cartridges meer in hoeven, maar gewoon inkt in de reservoirs.
Het verdienmodel bij printers is meestal de aankoop van cartridges en dat liep bij ons echt in de papieren (ongeveer € 200 per jaar).
Nu hebben we een Epson ET-2650. De printer zelf is wat duurder, maar dat heb je na 1 jaar terugverdiend met de veel goedkopere inkt die we nu gebruiken.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
haaf
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 jul 2006, 21:53

Re: Printer

Bericht door haaf »

Orchidee schreef:He @Haaf, dat is nog eens lang geleden! Leuk dat je hier weer eens bentAfbeelding
Zie t nu pas. Ben inderdaad niet zo actief meer op RF maar lees nog steeds mee :)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Printer

Bericht door Orchidee »

haaf schreef:
Orchidee schreef:He @Haaf, dat is nog eens lang geleden! Leuk dat je hier weer eens bentAfbeelding
Zie t nu pas. Ben inderdaad niet zo actief meer op RF maar lees nog steeds mee :)
Afbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Printer

Bericht door Charles »

Moet voor t eerst van mn leven een printer aanschaffen. Voor af en toe een printje (doen al 15 jaar zonder maar nu voor de kids/school is af en toe een printje nodig). Een scan en kopie maken is dan ook wel handig. Maar hoeft niet perse (tegenwoordig maak je een prima foto met je mobiel).

Eisen;
- Simpel te installeren en in gebruik
- Vulbaar lijkt me beter, lees dat inktpatronen smak geld kosten
- kleur printen hoeft niet. Dus zwart/wit volstaat
- Ik heb een witte zolder dus een witte printer zou wel mooi zijn :)


Tips meer dan welkom i.v.m. bomen en het bos zien.
Laatst gewijzigd door Charles op 18 jun 2021, 15:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Printer

Bericht door Dodo »

Wij hebben een vervelende HP, waarbij de papierla net onder het steuntje voor geprint papier zit. Dus als je er ander papier in moet doen (wat wij vaak wisselen), moet je eerst die steun inklappen en wegdoen, dan papier verwisselen, papierla dicht, dan die steun naar voren halen en uitklappen, en dan moet je in het scherm op OK klikken.
Zo'n klein scherm met alle instellingen is op zich handig, maar de logistiek van die la en de steun is vervelend. En hij doet het verder ook maar matig. Vaak meldingen dat het papier op is (alle handelingen moeten doen om dat te controleren) terwijl er wel degelijk papier in de la zit.
Was een miskoop.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Printer

Bericht door Orchidee »

Ik zou in jouw geval toch voor inktcartridges gaan!
Één uit de TS 3100 serie.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie