Vraag (pc en internet)

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Een vraag:

Bericht door Tiberius »

De Shift er nog bij dacht ik.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Een vraag:

Bericht door Bezorgd »

Iets heel anders. Sinds kort weet ik pas dat er speciale Avondmaalswijn bestaat en gebruikt wordt in kerken.
Weet iemand wat de reden daarvan is?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16745
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Een vraag:

Bericht door Hendrikus »

Bezorgd schreef:Iets heel anders. Sinds kort weet ik pas dat er speciale Avondmaalswijn bestaat en gebruikt wordt in kerken.
Weet iemand wat de reden daarvan is?
Goede vraag. In RK kring zou je je nog kunnen voorstellen dat communiewijn door een bisschop is ingezegend of zo, maar dat is in protestantse kring niet aan de orde. Er is een traditie dat avondmaalswijn een zoete rode wijn moet zijn - maar die mocht van mij rustig van Albert Heijn komen. Uiteindelijk zal het dus gewoon een zoete rode wijn zijn die met een ander etiket ook langs andere kanalen wordt verkocht. Iemand zal er wel aan verdienen...

Afbeelding
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Dodo »

Wij hebben gewoon een zoete wijn van Gall&Gall of zo.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Dodo »

En gewoon witbrood van de bakker.
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Even wennen als je jarenlang de ScreenHunter hebt gebruikt. Het kan zo inderdaad, maar toch... jaaa,.. ik was zo gewend... eh, en ook gehecht :love aan mijn ScreenHunter.... :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4064
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Een vraag:

Bericht door Maanenschijn »

Kan iemand mij een site aanbevelen waar ik verantwoorde e-books kan lenen voor mijn 12 jarige dochter?

Ik vind het lastig om via een korte intro van het boek op de algemene bieb te besluiten om het op haar e-reader te zetten. Ik zou op deze leeftijd graag verantwoord taalgebruik en tijdgeest mee willen geven.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Een vraag:

Bericht door Tiberius »

Maanenschijn schreef:Kan iemand mij een site aanbevelen waar ik verantwoorde e-books kan lenen voor mijn 12 jarige dochter?

Ik vind het lastig om via een korte intro van het boek op de algemene bieb te besluiten om het op haar e-reader te zetten. Ik zou op deze leeftijd graag verantwoord taalgebruik en tijdgeest mee willen geven.
Bij Hertog.nl kan je (min of meer) verantwoorde e-books kopen.
Je kan op de site inspiratie opdoen voor de onlinebibliotheek. Zo doe ik dat ook (ook bij bol.com trouwens, maar dat is voor je dochter van 12 minder verantwoord denk ik).
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Een vraag:

Bericht door merel »

.
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

merel schreef:.
Als ik mijn gedachten hierover laat gaan, kan ik niet anders denken dat dit een punt moet zijn. Hopelijk heb ik je vraag hiermee een beetje kunnen helpen oplossen?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Een vraag:

Bericht door merel »

-DIA- schreef:
merel schreef:.
Als ik mijn gedachten hierover laat gaan, kan ik niet anders denken dat dit een punt moet zijn. Hopelijk heb ik je vraag hiermee een beetje kunnen helpen oplossen?
:haha
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Een vraag:

Bericht door DDD »

Je hebt inderdaad duidelijk een punt.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Een vraag:

Bericht door windorgel »

Maanenschijn schreef:Kan iemand mij een site aanbevelen waar ik verantwoorde e-books kan lenen voor mijn 12 jarige dochter?

Ik vind het lastig om via een korte intro van het boek op de algemene bieb te besluiten om het op haar e-reader te zetten. Ik zou op deze leeftijd graag verantwoord taalgebruik en tijdgeest mee willen geven.
Op de onlinebibliotheek kun je selecteren op uitgever, bijv. de Banier. Niet dat een uitgever alles zegt maar het kan helpen verantwoorde boeken te vinden.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3975
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: RE: Re: Een vraag:

Bericht door Terri »

windorgel schreef:
Maanenschijn schreef:Kan iemand mij een site aanbevelen waar ik verantwoorde e-books kan lenen voor mijn 12 jarige dochter?

Ik vind het lastig om via een korte intro van het boek op de algemene bieb te besluiten om het op haar e-reader te zetten. Ik zou op deze leeftijd graag verantwoord taalgebruik en tijdgeest mee willen geven.
Op de onlinebibliotheek kun je selecteren op uitgever, bijv. de Banier. Niet dat een uitgever alles zegt maar het kan helpen verantwoorde boeken te vinden.
Dank je, dit wist ik niet.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Een vraag:

Bericht door Zeeuw »

Ik ben benieuwd of jullie kinderen hebben in de leeftijd 11 en 12, die in de vakantie al een klein beetje werken. Ik deed het zelf wel in die tijd. Mijn jongens hebben nu zo een 7 weken vrij en zouden best wat willen doen. Maar het is voor mij wat lastig te bepalen hoe en wat.
Plaats reactie