Een vraag:

refo

Re: Een vraag:

Berichtdoor refo » 01 Aug 2020, 11:48

Ambtenaar schreef:
Dodo schreef:Vroeger wel, of misschien alleen van de Hervormde kerk toen. Toen was de jaarlijkse bijdrage niet vrijwillig, maar die werd berekend aan de hand van je belastinggegevens. Maar staat het nu nog steeds in de boeken?

De kerk had echt geen inzage in jouw belastinggegevens. Er was een tabel die een gift suggereerde op basis van je salaris.

Jawel, vanaf 1920 tot eind jaren 1980 had de kerk dat inzagerecht.

Ambtenaar

Berichtdoor Ambtenaar » 01 Aug 2020, 12:00

refo schreef:Jawel, vanaf 1920 tot eind jaren 1980 had de kerk dat inzagerecht.

Dat wist ik niet. Had @Dodo gelijk. Kan me van vroeger herinneren dat er een tabel was opgenomen met streefbedrag en.

refo

Berichtdoor refo » 01 Aug 2020, 12:21

Ambtenaar schreef:
refo schreef:Jawel, vanaf 1920 tot eind jaren 1980 had de kerk dat inzagerecht.

Dat wist ik niet. Had @Dodo gelijk. Kan me van vroeger herinneren dat er een tabel was opgenomen met streefbedrag en.

Dat kreeg je daarna.
Ik herinner me wel nota's van de NHK met flinke bedragen als een ondernemer eens wat beter geboerd had. Het werd als belasting ervaren, zeker door degenen die niet meeleefden. Eén troost: het was aftrekbaar voor de belasting.

Ambtenaar

Berichtdoor Ambtenaar » 01 Aug 2020, 12:24

refo schreef:Dat kreeg je daarna.
Ik herinner me wel nota's van de NHK met flinke bedragen als een ondernemer eens wat beter geboerd had. Het werd als belasting ervaren, zeker door degenen die niet meeleefden. Eén troost: het was aftrekbaar voor de belasting.

Maar goed dat dit systeem is afgeschaft.

Dodo

Berichtdoor Dodo » 01 Aug 2020, 12:33

Ambtenaar schreef:
refo schreef:Dat kreeg je daarna.

Maar goed dat dit systeem is afgeschaft.

Het is op een bepaald moment afgeschaft, maar daarvoor al gingen kerken zelf over op vrijwillige bijdrage. Dat was een "leap of faith", omdat ze geen idee hadden hoe de gemeenteleden zouden reageren als ze zelf een bedrag konden bepalen. Onze gemeente, en ik denk de meeste gemeenten, zijn daarin niet beschaamd. De opbrengsten van kerkbalans vielen helemaal niet tegen.

Anselmus

Re: RE: Re: Een vraag:

Berichtdoor Anselmus » 04 Aug 2020, 16:11

Tiberius schreef:Dat komt, volgens mij in het laatste hoofdstuk.
Ik heb het boek een paar jaar geleden gelezen namelijk.
Maar het zijn over het algemeen gewoon gezond-verstand-adviezen; bewustwording is het belangrijkste doel van het boek.
https://decorrespondent.nl/5243/de-digitale-zelfverdedigingsgids-bescherm-jezelf-op-het-web/282193989-b5ee7af1
Fides Quaerens Intellectum

Zeeuw

Berichtdoor Zeeuw » 05 Aug 2020, 14:24

DDD schreef:
Zeeuw schreef:
DDD schreef:Je kunt de Google Drive toch op je laptop installeren, of kan dat niet meer? Ik ben overgestapt op Dropbox. Ik heb ook Onedrive, maar dat lijkt veel ingewikkelder.

Dat had ik inderdaad ooit wel ja. Maar ik kan die functie niet meer vinden. Dat was destijds bijzonder handig. Drive was dan gewoon een onderdeel van je mappenstructuur.

Bij mij is dat nog steeds zo, in ieder geval.

Het is eigenlijk een kleine vreugde. Ik heb al mijn mappen weer gewoon vanuit drive nu in de mappenstructuur staan. Dit werkt zoveel makkelijker.

Terug naar “PC en Internet”