Preken beluisteren op internet

Mara

Re: Preken beluisteren op internet

Berichtdoor Mara » 22 Nov 2021, 13:20

CvdW schreef:Laat je niet afleiden door dit soort dingen.
Wat zegt het Woord hierover.

Ik was er erg van ontdaan, nog steeds eigenlijk wel.
Ik werd heen en weer geslingerd tussen: moet dit nu zo? Het mag toch ook wel een feestelijk tintje hebben als 2 mensen van elkaar houden.
Anderzijds dacht ik, hij heeft wel een punt. Maar wie beseft dit zo op zn 18e of 20e?
huisman schreef:Hetzelfde. Zie het tweede gebod. De afval van de kinderen kan de schuld van afdwalende ouders zijn of van ouders die hun kinderen niet eens zuur aanzien bij afvallig gedrag Zie 1 Samuël 3: 13.

Ik hoop dat dit niet verkeerd valt, maar het Woord bleef voor mij op een afstand, na 2 CGK preken.
Teunie schreef op haar blog dit:
"Deuteronomium 5 : 29
Thema: Opdat het u welga
1: hoe de Heere oproept
2: hoe de Heere werkt
3; hoe de Heere zegent
Het was een heel mooie dienst en een leerzame preek. Ik heb tenminste wel aan die dominee z´n lippen gehangen ;-)."

Ik kreeg de luistertip van een vriendin, maar zij heeft iets anders gehoord dan ik, bleek wel.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon

Mistig

Berichtdoor Mistig » 22 Nov 2021, 13:25

huisman schreef:
CvdW schreef:
Mara schreef:Gisteravond een huwelijksbevestiging beluisterd, die geleid werd door ds. G.J. van Aalst.
Ik heb deze ds nooit eerder gehoord en ik weet dat dit soort diensten vaak ook een ernstig karakter kunnen hebben.
Maar deze hakte er toch wel heel diep in.
Het is heel confronterend om te horen dat een groot gedeelte van de schuld van afdwalende kinderen, klein- en achterkleinkinderen, bij jou kan liggen. Daar moet je je van bewust worden, alvorens je zelfs een relatie aangaat.
Het was in die zin geen feestelijke dienst.
Ik hoop hem later nog eens te beluisteren, want het is geen makkelijke kost. :nonnon

Laat je niet afleiden door dit soort dingen.
Wat zegt het Woord hierover.

Hetzelfde. Zie het tweede gebod. De afval van de kinderen kan de schuld van afdwalende ouders zijn of van ouders die hun kinderen niet eens zuur aanzien bij afvallig gedrag Zie 1 Samuël 3: 13.

Toch hoeft een huwelijksdienst daar natuurlijk niet over te gaan.
Wat Mara aangeeft, het mag best een feestelijke dienst zijn.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)

Thea

Berichtdoor Thea » 22 Nov 2021, 13:34

Toch weet je soms niet, waarom een dominee ergens over (moet) preken. Ik hoorde eens een huwelijksdienst, waarin het ging over de discipelen in de storm op zee. Later is gebleken, dat deze tekst erge werkelijkheid werd in het huwelijk van deze twee mensen. De bruidegom zei later:" Ik moet veel aan mijn trouwdienst terugdenken".

Hoopvol

Berichtdoor Hoopvol » 30 Nov 2021, 00:25

Zojuist beluisterd: een leespreek van John Owen over Jesaja 3:8 en 9: https://m.youtube.com/watch?v=rVq15hZy-U8.
Van harte aanbevolen!

Terug naar “PC en Internet”