ESV Study Bible

albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: ESV Study Bible

Bericht door albion »

Ik heb net de ESV Study Bible besteld voor 41,85 euro.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: ESV Study Bible

Bericht door Ariene »

albion schreef:Ik heb net de ESV Study Bible besteld voor 41,85 euro.
Wat goedkoop..?

De kinderbijbel van L.Snoek kostte het dubbele!!
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: ESV Study Bible

Bericht door MarthaMartha »

Ariene schreef:
albion schreef:Ik heb net de ESV Study Bible besteld voor 41,85 euro.
Wat goedkoop..?

De kinderbijbel van L.Snoek kostte het dubbele!!
wat???????????????????????
Dan doe je iets fout!
Ik heb hem besteld voor 18 euro!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: ESV Study Bible

Bericht door albion »

MarthaMartha schreef:
Ariene schreef:
albion schreef:Ik heb net de ESV Study Bible besteld voor 41,85 euro.
Wat goedkoop..?

De kinderbijbel van L.Snoek kostte het dubbele!!
wat???????????????????????
Dan doe je iets fout!
Ik heb hem besteld voor 18 euro!
was dat niet de esv bijbel? Want de esv studie bijbel is echt duurder. Ik zal kijken hoeveel dollar het is.


de esv bijbel kost 25,99 dollar. dat zal wel ongeveer 18 euro zijn denk ik.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: ESV Study Bible

Bericht door MarthaMartha »

albion schreef:
MarthaMartha schreef:
Ariene schreef:
Wat goedkoop..?

De kinderbijbel van L.Snoek kostte het dubbele!!
wat???????????????????????
Dan doe je iets fout!
Ik heb hem besteld voor 18 euro!
was dat niet de esv bijbel? Want de esv studie bijbel is echt duurder. Ik zal kijken hoeveel dollar het is.


de esv bijbel kost 25,99 dollar. dat zal wel ongeveer 18 euro zijn denk ik.
nou, het is die bijbel waar ook heel veel kaartjes, overzichten, verwijsteksten, etc. in staan..... dus ik neem aan een studiebijbel.... of staat dat in de gewone?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: ESV Study Bible

Bericht door albion »

MarthaMartha schreef:

nou, het is die bijbel waar ook heel veel kaartjes, overzichten, verwijsteksten, etc. in staan..... dus ik neem aan een studiebijbel.... of staat dat in de gewone?
ESV Study Bibles
With 20,000 notes, 50 articles, 40 illustrations, and 200 full-color maps. Learn more at ESVStudyBible.org.

9-point type, single-column layout for the Bible text; 7.25-point type, double-column layout for the notes
Concordance
Size: 6.5″ x 9.25″
2,752 pages
Over 80,000 cross-references on the inside margin
Words of Christ in black
Premium Calfskin edition has two ribbon markers. TruTone, Bonded Leather, and Genuine Leather editions have one ribbon marker. Hardcover does not have a ribbon marker
Online Study Bible access included with purchase
Not thumb-indexed
Format Color Price Available
Hardcover
(9781433502415 ) heb ik besteld


Classic Reference Bibles
9.5-point type
14,500-entry concordance
Over 80,000 cross-references in the center column
Full-color maps
Size: 5.5″ x 8.5″
1,328 pages
Free ESV Bible Resource software offer included
See a sample of the inside (Genesis 1; 50KB PDF file). The markings at the edges of the pages in the sample indicate the page size.
Format Color Words of Christ in Red? Price Available
Hardcover
(9781581343878)

heb jij waarschijnlijk besteld.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: ESV Study Bible

Bericht door MarthaMartha »

albion schreef:
MarthaMartha schreef:

nou, het is die bijbel waar ook heel veel kaartjes, overzichten, verwijsteksten, etc. in staan..... dus ik neem aan een studiebijbel.... of staat dat in de gewone?
ESV Study Bibles
With 20,000 notes, 50 articles, 40 illustrations, and 200 full-color maps. Learn more at ESVStudyBible.org.

9-point type, single-column layout for the Bible text; 7.25-point type, double-column layout for the notes
Concordance
Size: 6.5″ x 9.25″
2,752 pages
Over 80,000 cross-references on the inside margin
Words of Christ in black
Premium Calfskin edition has two ribbon markers. TruTone, Bonded Leather, and Genuine Leather editions have one ribbon marker. Hardcover does not have a ribbon marker
Online Study Bible access included with purchase
Not thumb-indexed
Format Color Price Available
Hardcover
(9781433502415 ) heb ik besteld


Classic Reference Bibles
9.5-point type
14,500-entry concordance
Over 80,000 cross-references in the center column
Full-color maps
Size: 5.5″ x 8.5″
1,328 pages
Free ESV Bible Resource software offer included
See a sample of the inside (Genesis 1; 50KB PDF file). The markings at the edges of the pages in the sample indicate the page size.
Format Color Words of Christ in Red? Price Available
Hardcover
(9781581343878)

heb jij waarschijnlijk besteld.

nee hoor, dezelfde als jij!
(maar ik heb net wel even een berichtje naar de zoon van mijn vriendin gestuurd met de vraag voor welke prijs hij hem heeft besteld.....)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: ESV Study Bible

Bericht door Jongere »

Als hij ergens voor 18 euro te bestellen is dan ontvang ik graag een linkje! :)
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: ESV Study Bible

Bericht door MarthaMartha »

Jongere schreef:Als hij ergens voor 18 euro te bestellen is dan ontvang ik graag een linkje! :)
zodra ik een reactie van hem heb, hoor je van mij!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: ESV Study Bible

Bericht door MarthaMartha »

http://www.amazon.com/The-ESV-Study-Bib ... 011&sr=8-1

Oké, hier is hij besteld voor $31.49

En de dollar is op dit moment ..... € 0,60 ?


probeer dan met een paar te bestellen, want de verzendkosten is 1 prijs, dus als je dat samen deelt is het goed te doen.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Re: ESV Study Bible

Bericht door Margriet »

Weet je wat zo jammer is ? Wij hebben in Amerika een heel laag tarief voor Media, boeken ,CD, DVD enzovoort om per post te versturen. Dit zou wereldwijd moeten zijn!! De beste manier om elkaar te leren kennen en kennis uit te wisselen!! Wanneer ik mijn vriendin in North Dakota een boek stuur kost mij dat nauwelijks meer dan een brief!! Als dat nou eens wereldwijd zo kon zijn ...
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: ESV Study Bible

Bericht door Afgewezen »

Ariene schreef:
Wilma van den Berg schreef:Zodra deze uitgave in het Nederlands te verkrijgen is ga ik deze zeker aanschaffen!
Hé gelukkig!

Ik dacht bijna dat ik hier een uitzondering aan het worden was.
De Bijbel lijkt me prachtig, maar de taal is toch wel een probleem...
:D
Corydoras
Berichten: 965
Lid geworden op: 01 jun 2005, 13:59

Re: ESV Study Bible

Bericht door Corydoras »

refdag.nl schreef:Studiebijbel voor de hele wereld
17-12-2008 08:24| gewijzigd 17-12-2008 09:15 | Willem van Klinken

WHEATON - Een betrouwbare Bijbelvertaling met een Bijbelgetrouwe uitleg. Beschikbaar in boekvorm, via internet, mobieltje of in welke digitale vorm dan ook. De nieuwe ESV Study Bible wil „gezond Bijbels onderwijs” bieden, waar je ook bent.

Al maanden voor de publicatie in oktober was het publiek via een speciale website en andere kanalen op internet warm gemaakt voor de Engelse studiebijbel. De verkoopcijfers liegen er dan ook niet om. De eerste 100.000 exemplaren waren al voor verschijning uitverkocht. De uitgever, Crossway Books and Bibles, kon meteen een order de deur uit doen voor een tweede oplage van 50.000. Op dit moment staat de teller op ruim 163.000 verkocht exemplaren.

De studiebijbel vormt voor Crossway de kroon op de English Standard Version (ESV). Deze in 2001 gepubliceerde vertaling in de traditie van de King James wordt vooral gebruikt in evangelicaal-reformatorische kringen in Amerika. De huidige opleving van het calvinisme in de VS draagt bij aan de populariteit van de ESV. Reformatorische leiders als R. C. Sproul, John Piper, Albert Mohler en Mark Driscoll prijzen de vertaling aan en voorzagen ook de studiebijbel van een warme aanbeveling.

Crossway wil niet alleen zorgen voor een betrouwbare Bijbelvertaling, maar Bijbellezers ook hulpmiddelen bieden om de Bijbel beter te begrijpen en in hun leven toe te passen. Met dat doel voor ogen heeft een team van bijna honderd Bijbelgetrouwe theologen -van wie twintig van buiten de VS- de ESV Study Bible samengesteld.

De meeste auteurs hebben een reformatorische achtergrond en allen hebben ze hun sporen verdiend in de academische theologie. De studiebijbel is het zoveelste bewijs van het hoge niveau dat de angelsaksische evangelicale Bijbelwetenschap heeft bereikt.

Het naslagwerk is in meerdere opzichten bijzonder. Zo bevat het ruim 2700 pagina’s tellende boek naast de gebruikelijke toelichtende voetnoten en inleidingen per Bijbelboek meer dan 200 kaarten en tal van artikelen met achtergrondinformatie over de Bijbel en het lezen van de Bijbel. Ook telt de studiebijbel ruim veertig illustraties met reconstructies van onder meer de verschillende tempels, de stad Jeruzalem en voorwerpen uit de Bijbel. De tekeningen zijn speciaal voor de studiebijbel gemaakt door de in Amerika woonachtige Nederlandse archeoloog Leen Ritmeyer, die betrokken was bij opgravingen op de Tempelberg in Jeruzalem.

Wezenlijk letterlijk
De studiebijbel bevat ook diverse artikelen over onderwerpen die in een doorsneestudiebijbel niet voorkomen. Zo komt de relatie tussen de Bijbel en de wereldgodsdiensten en diverse sekten aan bod. Ook is er een serie artikelen over de Bijbelse leer en een zestal artikelen met een overzicht van de Bijbelse ethiek.

De ESV, die de Bijbeltekst vormt voor de ESV Study Bible, is overigens geen geheel nieuwe vertaling, maar een herziening van de Revised Standard Version (RSV), die halverwege de vorige eeuw werd gepubliceerd. De RSV was in evangelicale kringen omstreden, vooral vanwege de vermeende invloed van de moderne theologie.

Het vertaalteam van de ESV -onder leiding van de bekende theoloog J. I. Packer- heeft destijds dan ook niet alleen het taalgebruik van de RSV gemoderniseerd, maar tevens passages aangepast waar men invloed bespeurde van Schriftkritische theorieën, bijvoorbeeld in Messiaanse profetieën in het Oude Testament. Zo gaat het in Jesaja 7:14 in de ESV weer over de „maagd” die zwanger wordt -net als in de King James- terwijl de RSV „jonge vrouw” vertaalt.

Het voorwoord van de ESV omschrijft de vertaling als „wezenlijk letterlijk.” Daarmee vormt de ESV een alternatief voor de in bredere evangelicale kring veelgebruikte New International Version (NIV), die geënt is op de zogeheten dynamisch-equivalente vertaaltheorie, zij het in gematigde vorm.

Daar komt bij dat een nieuwe uitgave van de NIV, Today’s New International Version, veel kritiek heeft gekregen vanwege het zogeheten genderneutrale taalgebruik. Dit houdt in dat mannelijke verwijzingen die volgens de vertalers op zowel mannen als vrouwen betrekking hebben, neutraal weergegeven worden. ”Broeders” wordt dan bijvoorbeeld vertaald als ”broeders en zusters”.

Chinees
J. I. Packer, die er als theologisch redacteur bij betrokken was, is enthousiast over de vertaling en de studiebijbel. „Het werk voor de ESV en de ESV Study Bible is het belangrijkste dat ik heb gedaan in mijn leven”, aldus de bekende theoloog.

De ESV Study Bible gaat volgens Packer een stap verder dan de talrijke andere Engelstalige studiebijbels. „Deze studiebijbel vertelt wat de tekst betekent, maar leert je ook hoe je volgens de Bijbelse waarheden moet leven in de moderne wereld.”

Met de ESV en de studiebijbel heeft Crossway nadrukkelijk een breder publiek voor ogen dan alleen het Amerikaanse. De filosofie van de uitgeverij is om „gezond Bijbels onderwijs” beschikbaar te stellen over heel de wereld, aldus directeur Lane Dennis, die droomt van een Chinese versie van de studiebijbel.

Moderne technieken spelen een belangrijke rol om de visie van Crossway te verwezenlijken. Wie de studiebijbel aanschaft, heeft tevens toegang tot een digitale versie op internet. Binnenkort is de studiebijbel bovendien beschikbaar op alle mogelijke digitale platformen - pc, Mac, mobiele telefoon, BlackBerry en palmtop.

Dennis: „Als christelijke uitgeverij willen we de Bijbel en belangrijke hulpmiddelen voor de uitleg van de Bijbel zo breed mogelijk over de wereld verspreiden. Dit doel wordt werkelijkheid als de ESV Study Bible binnenkort vrijwel altijd en overal beschikbaar is.”
refdag.nl schreef:ESV studiebijbel biedt schat aan informatie
17-12-2008 07:50 | Willem van Klinken

De Engelstalige evangelicale theologie heeft een hoge vlucht genomen en al tal van waardevolle Bijbelcommentaren en andere boeken over de Bijbel het licht doen zien. De ESV Study Bible is een bijzondere nieuwe loot aan deze stam. Voor relatief weinig geld biedt deze studiebijbel een schat aan betrouwbare informatie.

De toegevoegde waarde van deze studiebijbel zit niet zozeer in de inleidingen op de Bijbelboeken en de toelichtende voetnoten. Er zijn meer Bijbelgetrouwe studiebijbels en beknopte commentaren die dat bieden. Wel is het natuurlijk handig om een beknopt commentaar op alle Bijbelboeken in één band bij de hand te hebben.

Wat deze studiebijbel bijzonder maakt, is de overige informatie die het boek bevat. Zo zijn er 200 kaarten en 40 illustraties met reconstructies, allemaal in kleur. Schema’s en tabellen bieden handige overzichten. Meer dan vijftig artikelen diepen belangrijke onderwerpen voor het verstaan van de Bijbel verder uit, van de Septuaginta tot de datum van Jezus’ kruisiging.

De auteurs van de studiebijbel, een team van honderd Bijbelgetrouwe theologen, zijn van mening dat het Woord niet alleen gelezen, maar ook geleefd moet worden. Daarom zijn er artikelen over het lezen en toepassen van de Bijbel, apologetische bijdragen over de Bijbel en andere godsdiensten en artikelen over de Bijbelse leer en ethiek.

Bij een naslagwerk als dit speelt de theologische kleur een belangrijke rol. Die is overheersend reformatorisch te noemen. De theologische belangrijke artikelen zijn alle geschreven door auteurs met reformatorische overtuigingen. Wel is her en der de inkleuring te zien van wat het voorwoord aanduidt als „historische evangelicale orthodoxie.” Dat betekent dat bij onderwerpen als de doop, het avondmaal, de geestesgaven en de toekomstverwachting verschillende visies worden weergegeven, zonder dat er een voorkeur wordt uitgesproken.

Op andere punten neemt deze studiebijbel echter duidelijk stelling. Zo stelt de voetnoot bij Romeinen 1:26 en 27 dat homoseksuele daden en verlangens volgens deze tekst in strijd zijn met Gods bedoeling en is er een apart artikel dat uiteenzet waarom de Bijbel homoseksualiteit afwijst. Schriftkritische theorieën worden op diverse plaatsen genoemd, maar van een duidelijk weerwoord voorzien.

Een sterk punt is de aandacht voor de heilsgeschiedenis. Het boek begint met een theologische samenvatting van de Bijbel en sluit af met een uitgebreid overzicht van de heilsgeschiedenis in het Oude Testament. Ook is er een artikel over Gods heilsplan en wordt in iedere inleiding bij een Bijbelboek weergegeven wat de plaats van dat boek in de heilsgeschiedenis is.

De gebruikte Bijbeltekst, de English Standard Version, staat dicht bij de King James Version (KJV). Een belangrijk verschil met de KJV is -naast het modernere taalgebruik- de gevolgde grondtekst. Zoals vrijwel alle hedendaagse Bijbelvertalingen baseert de ESV zich voor het Nieuwe Testament niet op de Textus Receptus, die ten grondslag ligt aan de Statenvertaling en de King James Version. Zo is het ”comma Johanneum” in 1 Johannes 5:7 niet eens meer in een voetnoot terug te vinden. Voor de Bijbelse boodschap als geheel heeft dit verschil echter geen betekenis.

De eendelige opzet zorgt ervoor dat het naslagwerk gemakkelijk mee te nemen en bij de hand te houden is, bijvoorbeeld bij het lezen aan tafel, tijdens stille tijd of op een Bijbelstudiekring. Wie echt dieper wil graven in een bepaalde tekst, heeft meer nodig dan deze studiebijbel, maar voor een eerste oriëntatie biedt het werk heel veel.

Deze studiebijbel is ongetwijfeld het meest omvattende eendelige Bijbelgetrouwe naslagwerk bij de Bijbel dat op dit moment beschikbaar is. Wie het Engels beheerst, krijgt een schat aan betrouwbare informatie voor relatief weinig geld, met een Bijbeltekst die dicht bij de (Herziene) Statenvertaling staat.

N.a.v. ”ESV Study Bible”, door Lane T. Dennis, Wayne Grudem, J. I. Packer, C. John Collins, Thomas R. Schreiner en Justin Taylor (red.); uitg. Crossway Bibles, Wheaton, 2008; ISBN 978 1 4335 0241 5; 2750 blz.; prijs $ 49,99.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jan03
Berichten: 542
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24

Re: ESV Study Bible

Bericht door jan03 »

memento schreef: De theologische ligging van de auteurs is niet echt te scharen onder de noemer "bevindelijk gereformeerd"...
Zie ook de berichtgeving in het RD van vandaag (posting hiervoor). Hebben we het dan over dezelfde Studiebijbel? Familie in de VS gaven namelijk ook aan dat deze studiebijbel niet al te betrouwbaar is. Het RD is erg positief in haar berichtgeving.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: ESV Study Bible

Bericht door memento »

jan03 schreef:
memento schreef: De theologische ligging van de auteurs is niet echt te scharen onder de noemer "bevindelijk gereformeerd"...
Zie ook de berichtgeving in het RD van vandaag (posting hiervoor). Hebben we het dan over dezelfde Studiebijbel? Familie in de VS gaven namelijk ook aan dat deze studiebijbel niet al te betrouwbaar is. Het RD is erg positief in haar berichtgeving.
Het is inderdaad dezelfde studiebijbel. Als het RD daar zo positief over is, dan hebben ze volgens mij te veel naar de plaatjes en opmaak gekeken, in plaats van naar de inhoud...
Plaats reactie