Nationale muziekdag!

Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Nationale muziekdag!

Bericht door Auto »

helma schreef:ach...ik heb t eerder met het kind te doen. Zóveel belangstelling kan nooit goed zijn.
en ze zingt best aardig toch?
Ik zeg toch niets over het 'kind', maar over de refo-adorators?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18723
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Nationale muziekdag!

Bericht door helma »

Auto schreef:
helma schreef:ach...ik heb t eerder met het kind te doen. Zóveel belangstelling kan nooit goed zijn.
en ze zingt best aardig toch?
Ik zeg toch niets over het 'kind', maar over de refo-adorators?
ik reageerde eigenlijk op de kotssmiley. Dat heeft ze niet verdiend.
Wormser
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 mei 2009, 09:05

Re: Nationale muziekdag!

Bericht door Wormser »

henriët schreef: Niet dat ik zomaar ongenuanceerd er tegen wil zijn, maar ik vraag me af of we in onze refo cultuur niet mega aan t doorslaan zijn.
Wat is het onderscheid met een 'popconcert' De woorden?
Henriët, je slaat de spijker op z'n kop. Ik heb woensdag wat stukje via de reformatorische omroep zitten bekijken. Alleen al dat het via de RO werd uitgezonden en hoe, deed mij denken: wij lopen wat jaren achter maar de Reformatorische TV komt onze huiskamers al binnen. De VPRO was er nog niets bij. Neem het stukje waarop Jacco van Delden op bezoek gaat bij Lisanne en op haar bed zit en dan de vering gaat uitproberen....

Maar ook de muziek. Allemaal degelijke mensen in het publiek...en dan zie je Jan Vayne met Martin Mans. Als Paul Mcartney of Marco Borsato kwam optreden dan was daar ongetwijfeld protest geweest maar die zien er nog netter uit dan Jan. Door wat melodieen te spelen die goed in het gehoor liggen in refoland accepteren wij alles maar. Jan Vayne heeft niets met de refocultuur. Hij speelde rondom kerst tussen twee kerstliederen rustig een intermezzo van Flappie van Yoep van het Hek. Over eerbied gesproken. Afgelopen woensdag speelde hij een stuk van Marco Borsato. Pure entertainment. Dan gaat vervolgens de Martin Mans Formation Choir of hoe het ook mag heten zingen. Hoorde ik het goed? Ik moet tot mijn schande zeggen dat ik in mijn jonge jaren nogal eens naar popmuziek geluisterd heb maar er werd toch echt Sailing gezongen(!) van Rod Stewart. Maar refoland denkt: wat niet weet wat niet deert en consumeren het met volle teugen.

Een goed doel steunen. Prima. Maar niet met alle middelen. Ik heb mij verbaasd en ben bang dat wij nog verder zijn afgegleden zijn dan wij denken.
“Leer de natie haar doop verstaan en Kerk en Staat zijn gered”
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Nationale muziekdag!

Bericht door samanthi »

Wormser schreef:
henriët schreef: Niet dat ik zomaar ongenuanceerd er tegen wil zijn, maar ik vraag me af of we in onze refo cultuur niet mega aan t doorslaan zijn.
Wat is het onderscheid met een 'popconcert' De woorden?
Henriët, je slaat de spijker op z'n kop. Ik heb woensdag wat stukje via de reformatorische omroep zitten bekijken. Alleen al dat het via de RO werd uitgezonden en hoe, deed mij denken: wij lopen wat jaren achter maar de Reformatorische TV komt onze huiskamers al binnen. De VPRO was er nog niets bij. Neem het stukje waarop Jacco van Delden op bezoek gaat bij Lisanne en op haar bed zit en dan de vering gaat uitproberen....

Maar ook de muziek. Allemaal degelijke mensen in het publiek...en dan zie je Jan Vayne met Martin Mans. Als Paul Mcartney of Marco Borsato kwam optreden dan was daar ongetwijfeld protest geweest maar die zien er nog netter uit dan Jan. Door wat melodieen te spelen die goed in het gehoor liggen in refoland accepteren wij alles maar. Jan Vayne heeft niets met de refocultuur. Hij speelde rondom kerst tussen twee kerstliederen rustig een intermezzo van Flappie van Yoep van het Hek. Over eerbied gesproken. Afgelopen woensdag speelde hij een stuk van Marco Borsato. Pure entertainment. Dan gaat vervolgens de Martin Mans Formation Choir of hoe het ook mag heten zingen. Hoorde ik het goed? Ik moet tot mijn schande zeggen dat ik in mijn jonge jaren nogal eens naar popmuziek geluisterd heb maar er werd toch echt Sailing gezongen(!) van Rod Stewart. Maar refoland denkt: wat niet weet wat niet deert en consumeren het met volle teugen.

Een goed doel steunen. Prima. Maar niet met alle middelen. Ik heb mij verbaasd en ben bang dat wij nog verder zijn afgegleden zijn dan wij denken.
ondanks dat ik toch wel genoten heb van de uitzending RO
ben ik het volkomen met je eens. Ik veerde ook meteen op zo van dit kan niet!
vroeger ooit eens een plaat van iemand gekregen met Beatlehits in Bachstijl, deze is ook de prullebak in beland, je kunt wel
de grootste spot/drugs/sex hits op helenoten gaan zingen het blijft verkeerd!
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: Nationale muziekdag!

Bericht door wim »

Tiberius schreef:
Hendrikus schreef:
Josephus schreef:(In dit geval zou ik zelfs als het gratis was nog niet gaan.)
ik mis nog steeds het applaus-emoticon ;)
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Ik zou alleen gaan wanneer ik 10 maal schadeloos gesteld zou worden (onkostenderving, schade door mentaal letsel)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Nationale muziekdag!

Bericht door Hendrikus »

samanthi schreef:vroeger ooit eens een plaat van iemand gekregen met Beatlehits in Bachstijl, deze is ook de prullebak in beland, je kunt wel de grootste spot/drugs/sex hits op helenoten gaan zingen het blijft verkeerd!
Afbeelding
Hij is er tegenwoordig ook als cd
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Nationale muziekdag!

Bericht door samanthi »

Hendrikus schreef:
samanthi schreef:vroeger ooit eens een plaat van iemand gekregen met Beatlehits in Bachstijl, deze is ook de prullebak in beland, je kunt wel de grootste spot/drugs/sex hits op helenoten gaan zingen het blijft verkeerd!
Afbeelding
Hij is er tegenwoordig ook als cd
ja dat was um.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Nationale muziekdag!

Bericht door Hendrikus »

samanthi schreef:ja dat was um.
Afbeelding
Die is er dus nog steeds, opnieuw uitgebracht op cd
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Nationale muziekdag!

Bericht door Josephus »

Hendrikus schreef:
samanthi schreef:ja dat was um.
Afbeelding
Die is er dus nog steeds, opnieuw uitgebracht op cd
Momenteel alleen nog tweedehands verkrijgbaar.

Hij staat hier trouwens ook in de kast, maar ik kan niet zeggen dat 'ie daar vaak uitkomt.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Nationale muziekdag!

Bericht door Hendrikus »

Josephus schreef:Hij staat hier trouwens ook in de kast, maar ik kan niet zeggen dat 'ie daar vaak uitkomt.
Mijn lp's staan stof te verzamelen op zolder :hum
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Nationale muziekdag!

Bericht door Orchidee »

Hendrikus schreef:
Josephus schreef:Hij staat hier trouwens ook in de kast, maar ik kan niet zeggen dat 'ie daar vaak uitkomt.
Mijn lp's staan stof te verzamelen op zolder :hum
Zet ze op MP, er zijn altijd liefhebbers voor :)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
flowers
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 mei 2010, 21:47

Re: Nationale muziekdag!

Bericht door flowers »

Wormser schreef:
henriët schreef: Niet dat ik zomaar ongenuanceerd er tegen wil zijn, maar ik vraag me af of we in onze refo cultuur niet mega aan t doorslaan zijn.
Wat is het onderscheid met een 'popconcert' De woorden?
Henriët, je slaat de spijker op z'n kop. Ik heb woensdag wat stukje via de reformatorische omroep zitten bekijken. Alleen al dat het via de RO werd uitgezonden en hoe, deed mij denken: wij lopen wat jaren achter maar de Reformatorische TV komt onze huiskamers al binnen. De VPRO was er nog niets bij. Neem het stukje waarop Jacco van Delden op bezoek gaat bij Lisanne en op haar bed zit en dan de vering gaat uitproberen....

Maar ook de muziek. Allemaal degelijke mensen in het publiek...en dan zie je Jan Vayne met Martin Mans. Als Paul Mcartney of Marco Borsato kwam optreden dan was daar ongetwijfeld protest geweest maar die zien er nog netter uit dan Jan. Door wat melodieen te spelen die goed in het gehoor liggen in refoland accepteren wij alles maar. Jan Vayne heeft niets met de refocultuur. Hij speelde rondom kerst tussen twee kerstliederen rustig een intermezzo van Flappie van Yoep van het Hek. Over eerbied gesproken. Afgelopen woensdag speelde hij een stuk van Marco Borsato. Pure entertainment. Dan gaat vervolgens de Martin Mans Formation Choir of hoe het ook mag heten zingen. Hoorde ik het goed? Ik moet tot mijn schande zeggen dat ik in mijn jonge jaren nogal eens naar popmuziek geluisterd heb maar er werd toch echt Sailing gezongen(!) van Rod Stewart. Maar refoland denkt: wat niet weet wat niet deert en consumeren het met volle teugen.

Een goed doel steunen. Prima. Maar niet met alle middelen. Ik heb mij verbaasd en ben bang dat wij nog verder zijn afgegleden zijn dan wij denken.

Wat een goede reactie. Ik ben het er roerend mee eens..
Precies dezelfde dingen besprak ik laatst met iemand die best meer in de muziek wil gaan betekenen, maar geen populariteit/naamsbekendheid wilde verwerven en dan maar alle principes overboord zetten.
We waren een tijd terug op een concert in een kerk waar oa. 'The phantom of the opera' op het kerkorgel werd uitgevoerd.... Ook zong een zanger een operalied en op een gegeven moment mocht het publiek 'mee-lallen'. Hoewel het muzikaal gezien best een interessante avond was, ging het ons allemaal toch net een stapje te ver....
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Nationale muziekdag!

Bericht door Desiree »

toch maar weggehaald.. ik begreep de reactie best... ::salut
Laatst gewijzigd door Desiree op 11 mei 2010, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Nationale muziekdag!

Bericht door Desiree »

::bye
Laatst gewijzigd door Desiree op 11 mei 2010, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Nationale muziekdag!

Bericht door refo »

Als je die laatste twee reacties nu eens weghaalde puntje puntje puntje.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Plaats reactie