Nationale muziekdag!

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Nationale muziekdag!

Bericht door Hendrikus »

Josephus schreef:(In dit geval zou ik zelfs als het gratis was nog niet gaan.)
ik mis nog steeds het applaus-emoticon ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33298
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Nationale muziekdag!

Bericht door Tiberius »

Hendrikus schreef:
Josephus schreef:(In dit geval zou ik zelfs als het gratis was nog niet gaan.)
ik mis nog steeds het applaus-emoticon ;)
Afbeelding
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Nationale muziekdag!

Bericht door Kislev »

Orchidee schreef:
Kislev schreef:Ik leer nog eens wat hier. Willemijn en Lisanne, nog nooit van gehoord. Net even zitten googelen en luisteren. Ik vind het lief (en bizar).

Toch vind ik Berverly Sills beter :nananere
http://www.youtube.com/watch?v=YAz2HgSZ ... tube_gdata
Lisanne hebben wij nog nooit gehoord, maar mijn kinderen Willemijn wel............... :hum
Nou ik hoef er echt niets van in huis te halen, want dat gemaakte gegil en gekrijs vinden ze vreselijk..... :bobo
Tsja, als niet kenner van Willemijn denk ik dan: zeg je dat omdat Willemijn zo afschuwelijk zingt of zeg je dat omdat je absoluut niet tegen zingen kan, ook al is het Maria Callas, dus per definitie alles gegil en gekrijs is?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Nationale muziekdag!

Bericht door Orchidee »

Kislev schreef:
Orchidee schreef:
Kislev schreef:Ik leer nog eens wat hier. Willemijn en Lisanne, nog nooit van gehoord. Net even zitten googelen en luisteren. Ik vind het lief (en bizar).

Toch vind ik Berverly Sills beter :nananere
http://www.youtube.com/watch?v=YAz2HgSZ ... tube_gdata
Lisanne hebben wij nog nooit gehoord, maar mijn kinderen Willemijn wel............... :hum
Nou ik hoef er echt niets van in huis te halen, want dat gemaakte gegil en gekrijs vinden ze vreselijk..... :bobo
Tsja, als niet kenner van Willemijn denk ik dan: zeg je dat omdat Willemijn zo afschuwelijk zingt of zeg je dat omdat je absoluut niet tegen zingen kan, ook al is het Maria Callas, dus per definitie alles gegil en gekrijs is?
Mijn dochters zijn best wel muzikaal (op amateur gebied), maar vinden haar stem gewoon niet mooi....................verdraaide/gemaakte stem zeg maar :hum
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Nationale muziekdag!

Bericht door Kislev »

Tsja, maar als ze bijv. Elly Ameling ook verdraaid/gemaakt vinden zingen dan zegt me dat dus niet zoveel. Dat is wat ik probeer te zeggen. Kan ook liggen aan wat je kinderen gewend zijn.
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Nationale muziekdag!

Bericht door Lourens »

henriët schreef: Neem een kijk op de site.. en ben benieuwd hoe jullie dat zien.
Niet dat ik zomaar ongenuanceerd er tegen wil zijn, maar ik vraag me af of we in onze refo cultuur niet mega aan t doorslaan zijn.
Wat is het onderscheid met een 'popconcert' De woorden?
Of slaan we door in onze refo-cultuur dat we overal wat achter zoeken en vergeten dat de muziek gegeven is om van te genieten?
Achter het maken van muziek zitten altijd personen met talenten en om anderen te laten genieten van die talenten geven ze concerten.
Juist met zo'n veelvoud van muziek met zoveel verschillende musici valt de persoon juist misschien wel weg.
Gewoon even een algemene opmerking dus niet t.a.v. jou, Jet.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Nationale muziekdag!

Bericht door Auto »

fluitje schreef:
henriët schreef: Neem een kijk op de site.. en ben benieuwd hoe jullie dat zien.
Niet dat ik zomaar ongenuanceerd er tegen wil zijn, maar ik vraag me af of we in onze refo cultuur niet mega aan t doorslaan zijn.
Wat is het onderscheid met een 'popconcert' De woorden?
Of slaan we door in onze refo-cultuur dat we overal wat achter zoeken en vergeten dat de muziek gegeven is om van te genieten?
Achter het maken van muziek zitten altijd personen met talenten en om anderen te laten genieten van die talenten geven ze concerten.
Juist met zo'n veelvoud van muziek met zoveel verschillende musici valt de persoon juist misschien wel weg.
Gewoon even een algemene opmerking dus niet t.a.v. jou, Jet.
Hmm, kan wat in zitten, maar ik kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat kritiek op welke soort muziek niet meer op prijs wordt gesteld.

(Daarnaast viert juist in de refo-kring de adoratie van artiesten zijn hoogtijdagen, als bekend is dat Willemijn ergens zingt begint men nog net niet te kwijlen) .... (Soort van Pavlov-reactie)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Nationale muziekdag!

Bericht door Orchidee »

Auto schreef:
(Daarnaast viert juist in de refo-kring de adoratie van artiesten zijn hoogtijdagen, als bekend is dat Willemijn ergens zingt begint men nog net niet te kwijlen) .... (Soort van Pavlov-reactie)
:wiz :deg
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18724
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Nationale muziekdag!

Bericht door helma »

ach...ik heb t eerder met het kind te doen. Zóveel belangstelling kan nooit goed zijn.
en ze zingt best aardig toch?
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Nationale muziekdag!

Bericht door jvdg »

helma schreef:ach...ik heb t eerder met het kind te doen. Zóveel belangstelling kan nooit goed zijn.
en ze zingt best aardig toch?
.....tja, ik begin acuut te informeren naar onze voorraad watjes......
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18724
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Nationale muziekdag!

Bericht door helma »

ik vond haar stem toen ze meer kind was 'liever'
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Nationale muziekdag!

Bericht door jvdg »

helma schreef:ik vond haar stem toen ze meer kind was 'liever'
Dat zou kunnen, ik heb haar nog maar kort geleden gehoord.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Nationale muziekdag!

Bericht door Hendrikus »

Auto schreef:(Daarnaast viert juist in de refo-kring de adoratie van artiesten zijn hoogtijdagen, als bekend is dat Willemijn ergens zingt begint men nog net niet te kwijlen) .... (Soort van Pavlov-reactie)
OK, dus dat wordt een item voor de test "Hoe erg refo ben je?"

Willemijn zingt morgen in ons dorp!
0 wow, kwijl!
0 o, en verder?
0 Willemijn, wie is dat?
0 mag ik een teiltje?

Volgende vraag?
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Nationale muziekdag!

Bericht door Auto »

Orchidee schreef:
Auto schreef:
(Daarnaast viert juist in de refo-kring de adoratie van artiesten zijn hoogtijdagen, als bekend is dat Willemijn ergens zingt begint men nog net niet te kwijlen) .... (Soort van Pavlov-reactie)
:wiz :deg
Kijk dat bedoel ik ....... alleen deze is al in een vergevorderd stadium. Zelfs algehele onthouding werkt hier niet. :OO3
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Nationale muziekdag!

Bericht door Auto »

Hendrikus schreef:
Auto schreef:(Daarnaast viert juist in de refo-kring de adoratie van artiesten zijn hoogtijdagen, als bekend is dat Willemijn ergens zingt begint men nog net niet te kwijlen) .... (Soort van Pavlov-reactie)
OK, dus dat wordt een item voor de test "Hoe erg refo ben je?"

Willemijn zingt morgen in ons dorp!
0 wow, kwijl!
0 o, en verder?
0 Willemijn, wie is dat?
0 mag ik een teiltje?

Volgende vraag?
:mdr
Plaats reactie