Dominee zijn maar ook andere talenten hebben.. Benutten?

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Dominee zijn maar ook andere talenten hebben.. Benutten?

Bericht door Luther »

henry30 schreef:
Hendrikus schreef:
Wilhelm schreef:Waar ik me wel zorgen om maak is dat er op deze middag onder leiding van twee Ds'sen er ritmisch gezongen wordt ... ;)
Nou, daar ben ik het van harte mee eens. Waar moet dat heen? Weten de dominees dan niet meer dat David zijn psalmen op hele noten heeft getoonzet, compleet met bovenstem? Zorgelijke ontwikkeling. Kan er niet iemand een applicatiecursus "Ken uw liturgische roots" opzetten voor a.s. predikanten?

U bedoelt: waar moet datheen?

:?
:mdr
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Zacheüs
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 sep 2009, 13:18
Locatie: ergens in het midden des lands

Re: Dominee zijn maar ook andere talenten hebben.. Benutten?

Bericht door Zacheüs »

Afbeelding

Afbeelding

2 quilts gemaakt door ds. J. D. van Roest.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Dominee zijn maar ook andere talenten hebben.. Benutten?

Bericht door BJD »

Wilhelm schreef: Waar ik me wel zorgen om maak is dat er op deze middag onder leiding van twee Ds'sen er ritmisch gezongen wordt ... ;)
Hij geeft zelfs aan dat het zo hoort http://zandbak.nijsse.net/20091128_t.pdfen dat denk ik met hem.. maar dat is een andere discussie

Toch zie ik het niet snel gebeuren.

expositie van de schilderijen van ds X
een gitaarsolo van ds X tijdens een zangavond
Ds X doet mee aan een zandsculptuur
Ds X zingt een stuk solo
of.. X de dominee nam een trommel in zijn hand en alle mannen der gemeente gingen uit hem na, met trommelen en reien (vrij vertaald naar exodus 15 ;) )

Allemaal prima hoor, sommigen zouden zeker, wat Luther ook zegt, dichter bij de mensen komen te staan. En daarmee in de praktijk brengen dat voor alles een tijd is.. Of moet een Ds (en dat gebeurd wel vaak denk ik) het in contact met zijn gemeenteleden altijd over geestelijke zaken hebben.

Wat ik wel opvallend vond was het best wel lange applaus (circa 15 minuten van het einde)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Dominee zijn maar ook andere talenten hebben.. Benutten?

Bericht door Marnix »

In de GKV in Wageningen gebeurt het regelmatig dat de dominee de kansel af wandelt, achter de piano kruipt en daarmee bepaalde liederen begeleidt.... om vervolgens de preekstoel weer op te klimmen.

Een van de predikanten in mijn gemeente kan bijvoorbeeld goed volleyballen... voor dat soort dingen moet een dominee toch ook gewoon tijd hebben?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23853
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Dominee zijn maar ook andere talenten hebben.. Benutten?

Bericht door refo »

Marnix schreef:In de GKV in Wageningen gebeurt het regelmatig dat de dominee de kansel af wandelt, achter de piano kruipt en daarmee bepaalde liederen begeleidt.... om vervolgens de preekstoel weer op te klimmen.

Een van de predikanten in mijn gemeente kan bijvoorbeeld goed volleyballen... voor dat soort dingen moet een dominee toch ook gewoon tijd hebben?
Bij ons mag die dat niet. Daarom worden ze zo dik.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Dominee zijn maar ook andere talenten hebben.. Benutten?

Bericht door albion »

Zacheüs schreef:
Afbeelding

2 quilts gemaakt door ds. J. D. van Roest.

ik vind deze erg mooi.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Dominee zijn maar ook andere talenten hebben.. Benutten?

Bericht door Hendrikus »

albion schreef:
Zacheüs schreef:
Afbeelding

2 quilts gemaakt door ds. J. D. van Roest.

ik vind deze erg mooi.
Me too.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Dominee zijn maar ook andere talenten hebben.. Benutten?

Bericht door Lourens »

Ik weet binnen de CGK een predikant die is scheidsrechter bij de KNVB (amateurvoetbal dan en volgens mij bij de jeugd)
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Dominee zijn maar ook andere talenten hebben.. Benutten?

Bericht door jvdg »

fluitje schreef:Ik weet binnen de CGK een predikant die is scheidsrechter bij de KNVB (amateurvoetbal dan en volgens mij bij de jeugd)
Zaterdagvoetbal neem ik aan. :OO

Hou is het trouwens met je kippen? :slurp
Gebruikersavatar
Zacheüs
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 sep 2009, 13:18
Locatie: ergens in het midden des lands

Re: Dominee zijn maar ook andere talenten hebben.. Benutten?

Bericht door Zacheüs »

Hendrikus schreef:
albion schreef:
Zacheüs schreef:
Afbeelding

2 quilts gemaakt door ds. J. D. van Roest.

ik vind deze erg mooi.
Me too.
Vind ik ook, die andere quilt was een herinneringsquilt aan zijn 40-jarig huwelijksjubileum. Het zijn allemaal stukjes van stropdassen die de mannelijke gasten die dag hadden meegenomen. Het idee vind ik mooi!

Deze quilt stelt een levensboom voor met daaromheen Bijbelse blokken en doorpitwerk in de vorm van korenaren.
(bron: http://www.terdege.nl/index.php/content ... dig/806/1/

wel gek/apart dat een dominee aan het handwerken slaat
:?
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Dominee zijn maar ook andere talenten hebben.. Benutten?

Bericht door Bert Mulder »

Zacheüs schreef:Afbeelding

Afbeelding

2 quilts gemaakt door ds. J. D. van Roest.
lijkt me zo, dat de bovenste inderdaad een quilt is...

de andere is een tapijt....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Dominee zijn maar ook andere talenten hebben.. Benutten?

Bericht door jvdg »

Wat het ook is, ik vind beide kunstwerken prachtig.
Gebruikersavatar
zusterelly
Berichten: 1083
Lid geworden op: 06 feb 2008, 12:52
Locatie: op de grote stille heide

Re: Dominee zijn maar ook andere talenten hebben.. Benutten?

Bericht door zusterelly »

refo schreef:
Marnix schreef:In de GKV in Wageningen gebeurt het regelmatig dat de dominee de kansel af wandelt, achter de piano kruipt en daarmee bepaalde liederen begeleidt.... om vervolgens de preekstoel weer op te klimmen.

Een van de predikanten in mijn gemeente kan bijvoorbeeld goed volleyballen... voor dat soort dingen moet een dominee toch ook gewoon tijd hebben?
Bij ons mag die dat niet. Daarom worden ze zo dik.
:humhihi
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Dominee zijn maar ook andere talenten hebben.. Benutten?

Bericht door Eppo Gremdaat »

Ooit was er een Rotterdamse ziekenhuisdominee, de gereformeerde Ds G. Koenekoop, die de kinderafdeling vermaakte met zijn goochel-toeren (hij was amateur goochelaar).
Tot aller geruststelling: hij las ook uit de Bijbel voor en sprak goed van de Heer.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Dominee zijn maar ook andere talenten hebben.. Benutten?

Bericht door Marnix »

refo schreef:
Marnix schreef:In de GKV in Wageningen gebeurt het regelmatig dat de dominee de kansel af wandelt, achter de piano kruipt en daarmee bepaalde liederen begeleidt.... om vervolgens de preekstoel weer op te klimmen.

Een van de predikanten in mijn gemeente kan bijvoorbeeld goed volleyballen... voor dat soort dingen moet een dominee toch ook gewoon tijd hebben?
Bij ons mag die dat niet. Daarom worden ze zo dik.
Haha :) Het zou me niets verbazen.... dat men "de inspanning van het lichaam zijn van weinig nut" iets teveel in praktijk brengen dan. :)

Sporten is gezond. En sociaal. Die predikant schijnt bewust lid te zijn van een seculiere vereniging omdat hij daar dan ook wat wil uitdragen enzo. En ik kan uit eigen ervaring wel beamen dat sportverenigingen wel een goede plek zijn om daar met anderen over te praten.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie