beroepen

sela
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 okt 2007, 23:34

Re: beroepen

Bericht door sela »

jvdg schreef:Door de hartstilstand die mij overkomen is heb ik veel nagedacht over mijn toekomst.
Mijn beroep brengt met zich mee dat ik de rijken (in materieel opzicht) steeds rijker maak en maakte.
Enigermate heb ik daarvan meegeprofiteerd.

Maar ik heb gezien hoe waardeloos dit alles is.
Ik zou al mijn materie graag willen inleveren voor een functie welke dienstbaar is in het Koninkrijk Gods hier op aarde.
Liever waterputten slaan in Afrika dan nog langer "slim" te zijn om anderen rijk naar materie te maken.

Hoe zien jullie dit, in het kader van beroepskeuze?
van je hartstilstand heb ik iets begrepen idd, als was het voor mijn tijd hier. heftig trouwens.
noopt het tot actie, of is het moeilijk om te veranderen na zoveel jaar?
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: beroepen

Bericht door Marie-Henriëtte »

jvdg schreef:Door de hartstilstand die mij overkomen is heb ik veel nagedacht over mijn toekomst.
Mijn beroep brengt met zich mee dat ik de rijken (in materieel opzicht) steeds rijker maak en maakte.
Enigermate heb ik daarvan meegeprofiteerd.

Maar ik heb gezien hoe waardeloos dit alles is.
Ik zou al mijn materie graag willen inleveren voor een functie welke dienstbaar is in het Koninkrijk Gods hier op aarde.
Liever waterputten slaan in Afrika dan nog langer "slim" te zijn om anderen rijk naar materie te maken.

Hoe zien jullie dit, in het kader van beroepskeuze?
Op zich is er niets mis met veel geld verdienen op een verantwoordelijke wijze, denk ik. Zolang de Heere maar met dat geld gedient wordt. Maar zodra het iemand te doen is om zijn eigen status en rijkdom, dan is er veel mis, en daar waarschuwt de Bijbel ook voor.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: beroepen

Bericht door jvdg »

Marie-Henriëtte schreef:
jvdg schreef:Door de hartstilstand die mij overkomen is heb ik veel nagedacht over mijn toekomst.
Mijn beroep brengt met zich mee dat ik de rijken (in materieel opzicht) steeds rijker maak en maakte.
Enigermate heb ik daarvan meegeprofiteerd.

Maar ik heb gezien hoe waardeloos dit alles is.
Ik zou al mijn materie graag willen inleveren voor een functie welke dienstbaar is in het Koninkrijk Gods hier op aarde.
Liever waterputten slaan in Afrika dan nog langer "slim" te zijn om anderen rijk naar materie te maken.

Hoe zien jullie dit, in het kader van beroepskeuze?
Op zich is er niets mis met veel geld verdienen op een verantwoordelijke wijze, denk ik. Zolang de Heere maar met dat geld gedient wordt. Maar zodra het iemand te doen is om zijn eigen status en rijkdom, dan is er veel mis, en daar waarschuwt de Bijbel ook voor.
't Is mij een aanklacht en een vloek geworden.
De rijkdom in Hem, ja die is onwaardeerbaar.....
En naast het geven van dom geld zou ik die rijkdom willen uitdragen.
Maar die weg zie ik niet.......
Gesloten