beroepen

albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: beroepen

Bericht door albion »

sela schreef:nu ja, hier in zeeland heb je wel een vermenging met zuidelijk bloed sinds de hugenotentijd...

Ik woon in Zeeland, mijn moeder was een Zeeuwse, maar ik kan nu niet zeggen dat ze zo uitbundig zijn. dan kan je beter Brabant ingaan, denk ik....
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: beroepen

Bericht door Josephus »

albion schreef:
sela schreef:nu ja, hier in zeeland heb je wel een vermenging met zuidelijk bloed sinds de hugenotentijd...

Ik woon in Zeeland, mijn moeder was een Zeeuwse, maar ik kan nu niet zeggen dat ze zo uitbundig zijn. dan kan je beter Brabant ingaan, denk ik....
Of even de tunnel richting Zeeuws-Vlaanderen inrijden... ;)
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: beroepen

Bericht door vlinder »

Mag je onderstaande voor bijv. je beroep of hobby doen? Ik heb het even niet over zondagswerk of mensenverheerlijking, maar het lijkt me zooo super om je zo vrij te kunnen bewegen over het ijs....

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/UFuTJEtNEzk&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/UFuTJEtNEzk&hl=en_GB&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: beroepen

Bericht door refo »

Nou RF gaat wel met z'n tijd mee, moet ik zeggen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: beroepen

Bericht door eilander »

vlinder schreef:Mag je onderstaande voor bijv. je beroep of hobby doen? Ik heb het even niet over zondagswerk of mensenverheerlijking, maar het lijkt me zooo super om je zo vrij te kunnen bewegen over het ijs....
Tuurlijk mag dat, als je een mooi stil plekje in de natuur weet te vinden. Geen enkel probleem.
sela
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 okt 2007, 23:34

Re: beroepen

Bericht door sela »

dus de oplossing is geen publiek!
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: beroepen

Bericht door Marnix »

albion schreef:
Marnix schreef:
-DIA- schreef:
helma schreef:maar je kind zal dus maar zo'n beroep willen.
want dat is denk ik wat Albion bedoelt.
wat zeg je dan?


Het argument van David en Mirjam gaat niet op, want die dansten/hupelden echt omdat ze vol blijdschap waren over Gods daden.
Dat heeft niets met het tegenwoordige dansen te maken
Dat laatste bedoelde ik er juist TEGENOVER te stellen!
Ik zie dat niet zo. We kunnen nog steeds op beide manieren dansen. Dus laten we dat maar weer gaan doen, zoals David en Mirjam. En niet onder het mom van "tegenwoordig dansen mensen om hele andere redenen" het hele dansen verdacht maken en achterwege laten.

Maar ja, das moeilijk voor ons, stijve gereformeerden he :)

Hun cultuur zal hier zeker ook wel een rol in spelen. Wij zijn van ouds niet zo uitbundig (dacht ik)...
Hm ja, maar mijn punt is dat gereformeerden doorgaans vrij nuchter en sober zijn, niet zo snel met gevoel te koop lopen en dat dus soms ook wat moeilijk uiten. :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
priscilla
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 mar 2008, 21:47

Re: beroepen

Bericht door priscilla »

Hun cultuur zal hier zeker ook wel een rol in spelen. Wij zijn van ouds niet zo uitbundig (dacht ik)...[/quote]

Hm ja, maar mijn punt is dat gereformeerden doorgaans vrij nuchter en sober zijn, niet zo snel met gevoel te koop lopen en dat dus soms ook wat moeilijk uiten. :)[/quote]

Nuchter, sober, terughoudend in gevoelens tonen etc. Tot op zekere hoogte hoort dat wel een beetje bij onze volksaard, denk ik. Op zich niks mis mee. Het heeft ook goede kanten.
Maar "refo"s" (sorry voor het woord) durven soms helemaal geen gevoelens te tonen. Ze houden zich vaak in, dat vind ik toch wat verkrampt.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: beroepen

Bericht door Marnix »

Klopt..... en volksaard of niet, er wordt in Nederland een hoop gedanst. Met een polonaise hebben de meeste Nederlanders al helemaal niet zo'n moeite. Dus wat betreft een herinvoering van de reidans zie ik dan ook niet zoveel problemen. :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: beroepen

Bericht door Joannah »

vlinder schreef:Mag je onderstaande voor bijv. je beroep of hobby doen? Ik heb het even niet over zondagswerk of mensenverheerlijking, maar het lijkt me zooo super om je zo vrij te kunnen bewegen over het ijs....

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/UFuTJEtNEzk&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/UFuTJEtNEzk&hl=en_GB&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Waarom is er altijd weer die toegestaan-faktor?
Zegt de apostel niet :
"Alles is geoorloofd, maar niet alles in nuttig, enz enz?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: beroepen

Bericht door Bert Mulder »

vlinder schreef:Mag je onderstaande voor bijv. je beroep of hobby doen? Ik heb het even niet over zondagswerk of mensenverheerlijking, maar het lijkt me zooo super om je zo vrij te kunnen bewegen over het ijs....

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/UFuTJEtNEzk&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/UFuTJEtNEzk&hl=en_GB&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Als ze het niet bijna naakt deed...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: beroepen

Bericht door albion »

Josephus schreef:
albion schreef:
sela schreef:nu ja, hier in zeeland heb je wel een vermenging met zuidelijk bloed sinds de hugenotentijd...

Ik woon in Zeeland, mijn moeder was een Zeeuwse, maar ik kan nu niet zeggen dat ze zo uitbundig zijn. dan kan je beter Brabant ingaan, denk ik....
Of even de tunnel richting Zeeuws-Vlaanderen inrijden... ;)
Ja die Terneuzenaren die kunnen er ook wat van, 'k heb daar helemaal niet aan gedacht.
Mijn familie zijn schippers en als er een kroonjaar is dan wordt dat uitgebreid gevierd. Toen ik dat voor het eerst meemaakte wist ik echt niet wat me overkwam. Een dj er bij en na negenen gingen de voetjes van de vloer..... Gelukkig waren er meerderen die niet meededen, maar je voel je echt opgelaten (ik tenminste wel). :heuu:
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: beroepen

Bericht door albion »

Bert Mulder schreef:
vlinder schreef:Mag je onderstaande voor bijv. je beroep of hobby doen? Ik heb het even niet over zondagswerk of mensenverheerlijking, maar het lijkt me zooo super om je zo vrij te kunnen bewegen over het ijs....

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/UFuTJEtNEzk&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/UFuTJEtNEzk&hl=en_GB&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Als ze het niet bijna naakt deed...

zoiets?
Afbeelding
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: beroepen

Bericht door vlinder »

Joannah schreef: Waarom is er altijd weer die toegestaan-faktor?
Zegt de apostel niet :
"Alles is geoorloofd, maar niet alles in nuttig, enz enz?
Beproeft alle dingen en behoudt het goede. Ook zo'n fijne tekst om mee te smijten. ::bye
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: beroepen

Bericht door Ariene »

Bert Mulder schreef:
Als ze het niet bijna naakt deed...
Ze schaatsten niet bijna naakt hoor!
Ze hebben er alleen een heel vleeskleurig pak onder.
Sommige met korte mouwen, sommige met hemdmodel.
Veel te koud! :langue

Kijk maar:

Afbeelding
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gesloten