Muziek op cijferakkoorden

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Muziek op cijferakkoorden

Bericht door Luther »

Richardoosterom schreef:Ja, ik ben zeker geinteresseerd in modernere muziek (liefst opwekking) op cijferakkoorden. mijn email adres is ....

mvgr,
Richard Oosterom
Ik zou het mailadres weghalen en zeggen: je kunt me PB'en. Zo maak je het spammers wel erg makkelijk.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Muziek op cijferakkoorden

Bericht door Tiberius »

Ik heb zijn emailadres even weggehaald; dat kan je bij één van de mods opvragen of inderdaad hem PB-en.
jerko94
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2014, 18:00

Re: Muziek op cijferakkoorden

Bericht door jerko94 »

Ik ben zeker geïnteresseerd naar psalmen overgezet van notenschrift naar cijferschrift. Bijvoorbeeld de psalmen die te hoog zijn om bij te zingen, in het boek van Joh. de Heer. Iemand die wat heeft? Ik hoor het graag.
kee
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2014, 13:36

Re: Muziek op cijferakkoorden

Bericht door kee »

Hoi Chrisje,

Doe je nog steeds in cijferaccoorden?
Ik heb interesse.
Heel veel zelfs...

Kee
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Muziek op cijferakkoorden

Bericht door Terri »

kee schreef:Hoi Chrisje,

Doe je nog steeds in cijferaccoorden?
Ik heb interesse.
Heel veel zelfs...

Kee
Hoi Kee

Tis 'n post uit 2009..... misschien dat je dat niet zag? :)
Schultz
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2020, 14:53

Re: Muziek op cijferakkoorden

Bericht door Schultz »

Is er iemand die graag muziek op cijferakkoorden zou willen uitwisselen?

Ik speel namelijk zelf al jaren met veel plezier op dit 'noten' schrift en vind het een wat ondergewaardeerde manier van muziek maken. Dit is niet terecht vindt ik!
Het gaat er vooral om wélke muziek is overgezet. Is er ook iemand die mij kan vertellen hoe ik op een eenvoudige (slimme) manier ook zelf muziek kan overzetten van noten op cijferakkoorden?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Muziek op cijferakkoorden

Bericht door Hendrikus »

Schultz schreef:Is er iemand die graag muziek op cijferakkoorden zou willen uitwisselen?

Ik speel namelijk zelf al jaren met veel plezier op dit 'noten' schrift en vind het een wat ondergewaardeerde manier van muziek maken. Dit is niet terecht vindt ik!
Het gaat er vooral om wélke muziek is overgezet. Is er ook iemand die mij kan vertellen hoe ik op een eenvoudige (slimme) manier ook zelf muziek kan overzetten van noten op cijferakkoorden?
Met onderwaarderen heeft het weinig te maken: het systeem is gewoon te beperkt in z'n mogelijkheden. Een psalm of een gezang gaat nog wel, maar zodra de muziek iets complexer loop je vast. Niet voor niets is het een stelsel dat nauwelijks meer gebruikt wordt (en ook op dit forum slechts met tussenpozen van 5 à 6 jaar even voorbij komt).
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Muziek op cijferakkoorden

Bericht door Tiberius »

Ach, gun ieder zijn hobby.
Al lijkt opwekking op cijferakkoorden me wel een beetje bijzonder.
Schultz
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2020, 14:53

Re: Muziek op cijferakkoorden

Bericht door Schultz »

Ik ben er nog niet zo zeker van dat het spelen op cijferakkoorden werkelijk niet zoveel meer gedaan wordt . Ik denk dat er schaamte bij komt onder voor uit te komen. Er zou denk ik heel veel op cijferschrift te verkrijgen zijn als die groep mensen die er nog wel op speelt zich zou groeperen.

Dit refoforum zou de ultieme plek kunnen zijn om onder ons dit notenschrift nieuw leven in te blazen!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Muziek op cijferakkoorden

Bericht door samanthi »

Schultz schreef:Ik ben er nog niet zo zeker van dat het spelen op cijferakkoorden werkelijk niet zoveel meer gedaan wordt . Ik denk dat er schaamte bij komt onder voor uit te komen. Er zou denk ik heel veel op cijferschrift te verkrijgen zijn als die groep mensen die er nog wel op speelt zich zou groeperen.

Dit refoforum zou de ultieme plek kunnen zijn om onder ons dit notenschrift nieuw leven in te blazen!
Ik denk idd dat er nog mensen zijn die op cijfers spelen, vroeger speelde een organist in Abbenbroek op cijfers de kerkdienst.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Muziek op cijferakkoorden

Bericht door Terri »

https://pcorgel.nl/viewtopic.php?f=7&t=2537

Misschien heb je hier wat aan, is wel van enige jaren terug... :huhu
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Muziek op cijferakkoorden

Bericht door Hendrikus »

Tiberius schreef:Ach, gun ieder zijn hobby.
Al lijkt opwekking op cijferakkoorden me wel een beetje bijzonder.
Wie misgunt er iemand z'n hobby dan?
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Muziek op cijferakkoorden

Bericht door Hendrikus »

Schultz schreef:Ik ben er nog niet zo zeker van dat het spelen op cijferakkoorden werkelijk niet zoveel meer gedaan wordt . Ik denk dat er schaamte bij komt onder voor uit te komen. Er zou denk ik heel veel op cijferschrift te verkrijgen zijn als die groep mensen die er nog wel op speelt zich zou groeperen.

Dit refoforum zou de ultieme plek kunnen zijn om onder ons dit notenschrift nieuw leven in te blazen!
Nee, want het systeem heeft teveel beperkingen. De naam cijferakkoorden maakt dat al duidelijk: je kunt er wat akkoordjes mee spelen en dan houdt het op. Een fuga van Bach of een psalmvariatie van Sweelinck? Gaat niet lukken.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Muziek op cijferakkoorden

Bericht door samanthi »

Hendrikus schreef:
Schultz schreef:Ik ben er nog niet zo zeker van dat het spelen op cijferakkoorden werkelijk niet zoveel meer gedaan wordt . Ik denk dat er schaamte bij komt onder voor uit te komen. Er zou denk ik heel veel op cijferschrift te verkrijgen zijn als die groep mensen die er nog wel op speelt zich zou groeperen.

Dit refoforum zou de ultieme plek kunnen zijn om onder ons dit notenschrift nieuw leven in te blazen!
Nee, want het systeem heeft teveel beperkingen. De naam cijferakkoorden maakt dat al duidelijk: je kunt er wat akkoordjes mee spelen en dan houdt het op. Een fuga van Bach of een psalmvariatie van Sweelinck? Gaat niet lukken.
Nee dat gaat echt niet.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Muziek op cijferakkoorden

Bericht door eilander »

samanthi schreef:
Hendrikus schreef:
Schultz schreef:Ik ben er nog niet zo zeker van dat het spelen op cijferakkoorden werkelijk niet zoveel meer gedaan wordt . Ik denk dat er schaamte bij komt onder voor uit te komen. Er zou denk ik heel veel op cijferschrift te verkrijgen zijn als die groep mensen die er nog wel op speelt zich zou groeperen.

Dit refoforum zou de ultieme plek kunnen zijn om onder ons dit notenschrift nieuw leven in te blazen!
Nee, want het systeem heeft teveel beperkingen. De naam cijferakkoorden maakt dat al duidelijk: je kunt er wat akkoordjes mee spelen en dan houdt het op. Een fuga van Bach of een psalmvariatie van Sweelinck? Gaat niet lukken.
Nee dat gaat echt niet.
Nee hè hè... Daar zullen cijferspelers ook niet op zitten te wachten. Het gaat hen gewoon om psalmen en liederen te kunnen spelen. Zeer eenvoudig. Ik ben er zelf ook mee begonnen. Maar ik vond klavarskribo ook eenvoudig en in elk geval veelzijdiger. Voor mij prima, al zal ik het een jonger iemand die gemotiveerd is en tijd heeft, niet aanraden.
Plaats reactie