eilander schreef:samanthi schreef:Hendrikus schreef:Schultz schreef:Ik ben er nog niet zo zeker van dat het spelen op cijferakkoorden werkelijk niet zoveel meer gedaan wordt . Ik denk dat er schaamte bij komt onder voor uit te komen. Er zou denk ik heel veel op cijferschrift te verkrijgen zijn als die groep mensen die er nog wel op speelt zich zou groeperen.
Dit refoforum zou de ultieme plek kunnen zijn om onder ons dit notenschrift nieuw leven in te blazen!
Nee, want het systeem heeft teveel beperkingen. De naam cijferakkoorden maakt dat al duidelijk: je kunt er wat akkoordjes mee spelen en dan houdt het op. Een fuga van Bach of een psalmvariatie van Sweelinck? Gaat niet lukken.
Nee dat gaat echt niet.
Nee hè hè... Daar zullen cijferspelers ook niet op zitten te wachten. Het gaat hen gewoon om psalmen en liederen te kunnen spelen. Zeer eenvoudig. Ik ben er zelf ook mee begonnen. Maar ik vond klavarskribo ook eenvoudig en in elk geval veelzijdiger. Voor mij prima, al zal ik het een jonger iemand die gemotiveerd is en tijd heeft, niet aanraden.
Al mijn kinderen en ikzelf zijn met cijfers begonnen als klein kind, ik zou het niet weg kunnen denken uit onze gezindte.