lievelingsmuziek

janP95
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 mei 2008, 19:05

lievelingsmuziek

Bericht door janP95 »

beste mensen.
Wat is jullie lievelingsmuziek?
zet hieronder een link naar de site
groetjes janP95
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: lievelingsmuziek

Bericht door jvdg »

janP95 schreef:beste mensen.
Wat is jullie lievelingsmuziek?
zet hieronder een link naar de site
groetjes janP95
Wat bedoel je nu eigenlijk met het linken naar een site.
Er is ook lievelingsmuziek die niet op enige site terug te vinden is.
Gebruikersavatar
Ichtus
Berichten: 2162
Lid geworden op: 26 jul 2007, 22:37

Re: lievelingsmuziek

Bericht door Ichtus »

Muziek waarin God groot gemaakt wordt!
(en dat kan m.i. heel breed zijn)
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: lievelingsmuziek

Bericht door Kislev »

--
Laatst gewijzigd door Kislev op 20 okt 2009, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Medereiziger
Berichten: 263
Lid geworden op: 10 feb 2009, 10:55

Re: lievelingsmuziek

Bericht door Medereiziger »

Klassieke muziek en het zogenaamde postrock. :wiz
The liberator who destroyed my property has realigned my perceptions.
Gebruikersavatar
hage
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 nov 2008, 13:14
Locatie: -><-

Re: lievelingsmuziek

Bericht door hage »

fidelis sermo (et omni acceptione dignus)
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: lievelingsmuziek

Bericht door J.C. Philpot »

Bijbelse, Christocentrische en bevindelijke hymns.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10445
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: lievelingsmuziek

Bericht door Zita »

normaal gesproken klassieke muziek, bij voorkeur de religieuze. Als ik down ben klezmermuziek, en als ik gestresst ben taize-muziek.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: lievelingsmuziek

Bericht door Jongere »

Klassiek: met name orkestwerken van de laatste twee/drie eeuwen. Ook pianomuziek luister ik graag. Orgel speel ik wel graag, maar luister ik eigenlijk maar zelden.
Andere muziek kan ik ook zeker van genieten, maar ik luister het niet zo vaak.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: lievelingsmuziek

Bericht door Marnix »

Vanalles, allerlei stijlen. Jazz, Blues, orgel, piano, ska, salsa/merengue en ga zo maar door. Maar favoriet is nog steeds progressieve rock. Favoriete artiest is Neal Morse:

http://www.nealmorse.com
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: lievelingsmuziek

Bericht door wim »

Heel generaliserend gesproken: klassiek. Maar er zijn genoeg uitzonderingen. Veel symfonische muziek ligt mij niet zo. Klaviermuziek idem. Opera dito. Maar ook daar zijn weer uitzonderingen op.

Bij mij maakt het ook uit of ik de muziek zelf speel/zing of dat ik het alleen maar beluister.
Mendelssohn vond ik nooit echt bijzonder. Maar nu we veel Mendelssohn spelen met Filomusica, ga ik hier toch wel heel anders over denken.

Een tijd terug was ik bezig met een vioolconcert van Vivaldi (voor twee violen). Vivaldi is vrolijke recht-toe-rechtaanmuziek. Leuk om te spelen en te beluisteren. Meer niet... dacht ik. Tot ik dit concert op een cd beluisterde (gespeeld door èchte musici, zeg maar). Op een gegeven moment is de eerste violist druk bezig met gebroken akkoorden met snelle snaarwisselingen. En dan komt daar ineens de tweede viool doorheen met een prachtige melodie. Wauw! Dit soort contrasten hoor je meer bij Vivaldi, maar op dat moment was het een ear-opener voor me. Van dat soort momenten moet ik het hebben.

Een zelfde soort ear-openers had ik toen ik de Messiah (Handel) en de Schöpfung (Haydn) zong. In dat geval werkt de tekst er ook nog aan mee.

Het bezoeken van een concert helpt bij mij ook om muziek intenser te beleven.

Mijn lievelingsmuziek is dus vooral de muziek waar ik wat intensiever mee in aanraking kom. Uiteraard zorg ik wel voor dat ik niet overal mee in aanraking kom. ;)
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: lievelingsmuziek

Bericht door Rens »

klassiek in het algemeen, uitgezonderd opera en piano- cq orgelstukken.

opera, omdat puck acuut begint te janken als de een of andere gillende keukenmeid met een speld gestoken wordt....

piano- en orgelwerken, omdat ik er bloednerveus van wordt. echter wél "goed verteerbaar" als complete orkestwerken (pianoconcerten e.d.)

en verder: vanessa mae draai ik heel veel, maar net zo goed enya en softpop.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Letstalk
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 nov 2008, 11:44
Locatie: een eilandbewoner

Re: lievelingsmuziek

Bericht door Letstalk »

Ik hou erg van klassieke muziek in het bijzonder piano en orgel. Orkesten vind ik erg mooi. Ook koormuziek vind ik mooi alleen mannenkoren. Als ik de films van Jane Austen bekijk waar klassieke pianomuziek gespeeld wordt op de piano (of op de klavicort) vind ik dat zo prachtig. Dan wenste ik dat ik ook zo'n instrument had. Je wordt er echt vrolijk van. Maar aangezien ik al een orgel heb staan en geen plek meer heb voor een piano, denk ik er maar niet te veel aan.
Hoe minder sommigen begrijpen, des te meer willen zij bewijzen. (C.F. Gellert)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: lievelingsmuziek

Bericht door Hendrikus »

Letstalk schreef:Ik hou erg van klassieke muziek in het bijzonder piano en orgel. Orkesten vind ik erg mooi. Ook koormuziek vind ik mooi alleen mannenkoren. Als ik de films van Jane Austen bekijk waar klassieke pianomuziek gespeeld wordt op de piano (of op de klavicort) vind ik dat zo prachtig. Dan wenste ik dat ik ook zo'n instrument had. Je wordt er echt vrolijk van. Maar aangezien ik al een orgel heb staan en geen plek meer heb voor een piano, denk ik er maar niet te veel aan.
Ach, een clavichord neemt niet zoveel ruimte in hoor. Weinig groter dan een keyboard. En de buren zullen er geen moeite mee hebben.

Afbeelding
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie