A bide with me. Tekst

Gesloten
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

A bide with me. Tekst

Bericht door Lassie »

beste forumleden,

ik ben op zoek naar de tekst: A bide with me. Omdat ik niet goed engels kan weet ik dus niet of ik wel de goeie tekst kan vinden op internet (google). Dus wie kan mij daarin helpen?
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: A bide with me. Tekst

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Lassie schreef:beste forumleden,

ik ben op zoek naar de tekst: A bide with me. Omdat ik niet goed engels kan weet ik dus niet of ik wel de goeie tekst kan vinden op internet (google). Dus wie kan mij daarin helpen?
Zoek je nou de Engelse tekst of zoek je de Nederlandse vertaling?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: A bide with me. Tekst

Bericht door Lassie »

Engelse tekst (t is voor onze trouwliturgie, omdat we ook heel wat engelse gasten in ons midden hebben willen we ook een engelstalig lied zingen).
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33307
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: A bide with me. Tekst

Bericht door Tiberius »

Hier bijvoorbeeld: http://www.cyberhymnal.org/htm/a/b/abidewme.htm
Die kan je nog beluisteren ook.
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: A bide with me. Tekst

Bericht door Josephus »

Lassie schreef:Engelse tekst (t is voor onze trouwliturgie, omdat we ook heel wat engelse gasten in ons midden hebben willen we ook een engelstalig lied zingen).
Zou je dan niet liever voor "Praise my soul, the king of heaven" kiezen? Ik vind "Abide with me" een erg mooi lied, maar minder iets voor een trouwdienst. Maar wellicht heb je er een speciale band mee...
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: A bide with me. Tekst

Bericht door Hendrikus »

Josephus schreef:
Lassie schreef:Engelse tekst (t is voor onze trouwliturgie, omdat we ook heel wat engelse gasten in ons midden hebben willen we ook een engelstalig lied zingen).
Zou je dan niet liever voor "Praise my soul, the king of heaven" kiezen? Ik vind "Abide with me" een erg mooi lied, maar minder iets voor een trouwdienst. Maar wellicht heb je er een speciale band mee...
Ach, als afsluiting van de avond kan het natuurlijk heel goed.
't Is een echt avondlied.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: A bide with me. Tekst

Bericht door Lassie »

topic mag op slot...

(we kwamen een ander lied tegen in het engels, die ook heel toepasselijk is).
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: A bide with me. Tekst

Bericht door Jongere »

:garde
Gesloten