Welke muziek beluister je nu? [5]

albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Welke muziek beluister je nu? [5]

Bericht door albion »

jvdg schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Hij kent mijn naam, gezongen door een man met een rood-wit gestreept overhemd ;)
:jongle :jongle :jongle

Een zingende voetballer. :quoi
Nou ik denk niet dat ie een korte broek aan had eerder een sjaal om z'n nek.... :haha
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Welke muziek beluister je nu? [5]

Bericht door Rens »

albion schreef:
jvdg schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Hij kent mijn naam, gezongen door een man met een rood-wit gestreept overhemd ;)
:jongle :jongle :jongle

Een zingende voetballer. :quoi
Nou ik denk niet dat ie een korte broek aan had eerder een sjaal om z'n nek.... :haha
dan is het een voetbalsupporter van PSV
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Welke muziek beluister je nu? [5]

Bericht door albion »

Rens schreef:
albion schreef:
jvdg schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Hij kent mijn naam, gezongen door een man met een rood-wit gestreept overhemd ;)
:jongle :jongle :jongle

Een zingende voetballer. :quoi
Nou ik denk niet dat ie een korte broek aan had eerder een sjaal om z'n nek.... :haha
dan is het een voetbalsupporter van PSV
Ik denk dat JGW dichter in de buurt zit.. :humhihi
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke muziek beluister je nu? [5]

Bericht door Hendrikus »

JolandaOudshoorn schreef:Hij kent mijn naam, gezongen door een man met een rood-wit gestreept overhemd ;)
kun jij horen welke kleren iemand aanheeft? :oO
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Welke muziek beluister je nu? [5]

Bericht door jvdg »

Hendrikus schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Hij kent mijn naam, gezongen door een man met een rood-wit gestreept overhemd ;)
kun jij horen welke kleren iemand aanheeft? :oO
't Zou zo maar kunnen hoor..
Jij kent onze JO nog niet......
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke muziek beluister je nu? [5]

Bericht door Hendrikus »

jvdg schreef:
Hendrikus schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Hij kent mijn naam, gezongen door een man met een rood-wit gestreept overhemd ;)
kun jij horen welke kleren iemand aanheeft? :oO
't Zou zo maar kunnen hoor..
Jij kent onze JO nog niet......
ze geeft gitaarles...
~~Soli Deo Gloria~~
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Welke muziek beluister je nu? [5]

Bericht door Rens »

via mediaplayer naar een cd van Abba......éven wat anders dan het standaard klassieke werk.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Welke muziek beluister je nu? [5]

Bericht door Ariene »

albion schreef:
Rens schreef:
albion schreef:
jvdg schreef:
:jongle :jongle :jongle

Een zingende voetballer. :quoi
Nou ik denk niet dat ie een korte broek aan had eerder een sjaal om z'n nek.... :haha
dan is het een voetbalsupporter van PSV
Ik denk dat JGW dichter in de buurt zit.. :humhihi
Ho, ho!

Deze man is Lukas Kramer.
Zingt erg mooi, maar vooraal mooie muziek."
de cd "Hij kent mijn naam" is absoluut een aanrader.

(Overigens ook de cd's van Soli Deo Gloria waar Lukas lid van was)
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Welke muziek beluister je nu? [5]

Bericht door Rens »

Ariene schreef:
Ho, ho!

Deze man is Lukas Kramer.
nou én? net of hij zo bijzonder is......13 in een dozijn hoor.....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Welke muziek beluister je nu? [5]

Bericht door JolandaOudshoorn »

:haha :haha wat een reacties op mijn posting. Maar idd, het was een Urker, te zien aan zijn dracht. Hoe die beste man heet, weet ik eerlijk gezegd niet. Hij kan wel mooi zingen. Grappig vind ik dat "opwekking" in onze kringen vaak veroordeeld wordt, maar zodra het wordt gezongen door mensen in Urkerdracht het geaccepteerd en mooi gevonden wordt.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Welke muziek beluister je nu? [5]

Bericht door Josephus »

JolandaOudshoorn schreef:Grappig vind ik dat "opwekking" in onze kringen vaak veroordeeld wordt, maar zodra het wordt gezongen door mensen in Urkerdracht het geaccepteerd en mooi gevonden wordt.
Tja. Dat fenomeen doet zich ook voor bij popmuziek. Als die in een orgeljasje wordt gepresenteerd, vallen eerdere bezwaren ook vaak ineens weg. Grappig inderdaad.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Welke muziek beluister je nu? [5]

Bericht door Rens »

Josephus schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Grappig vind ik dat "opwekking" in onze kringen vaak veroordeeld wordt, maar zodra het wordt gezongen door mensen in Urkerdracht het geaccepteerd en mooi gevonden wordt.
Tja. Dat fenomeen doet zich ook voor bij popmuziek. Als die in een orgeljasje wordt gepresenteerd, vallen eerdere bezwaren ook vaak ineens weg. Grappig inderdaad.
ach ja, als er een draai aan gegeven wordt, wordt er ineens heel veel mooi gevonden, maar in de originele uitvoering verketterd.....hoezo króm? ziet "men" het dan niet hóé krom het in wezen is?

net als een popsong "verklassiekt" wordt, dan is zo'n popsong ineens heel goed "te verteren", zoals AnneMarie/AnneSofie (?) von Otter al zovaak heeft aangetoond....een klassiek geschoolde zangeres die met énige regelmaat popsongs in een klassiek jasje giet, en die cd vervolgens verkoopt als de welbekende trein.....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Welke muziek beluister je nu? [5]

Bericht door refo »

Hoorde pas het klassieke 'Yesterday' van The Beatles. Een weemoedig, klassiek lied. Zelfs in de originele versie.

Gek, dat dat zoveel ophef veroorzaakte.
Toen ik overiegsn een filmpje via Schoolbank.nl zag over hun ontvangst in Nederland snapte ik de ophef weer wel.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9192
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welke muziek beluister je nu? [5]

Bericht door parsifal »

refo schreef:Hoorde pas het klassieke 'Yesterday' van The Beatles. Een weemoedig, klassiek lied. Zelfs in de originele versie.

Gek, dat dat zoveel ophef veroorzaakte.
Toen ik overiegsn een filmpje via Schoolbank.nl zag over hun ontvangst in Nederland snapte ik de ophef weer wel.
Ach, ik heb mensen "love was such an easy game to play" horen uitleggen als dat het gaat over "het liefdesspel spelen" :). Mijn Engelse kamergenoot (die ook Nederlands spreekt) schoot nogal in de lach toen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Welke muziek beluister je nu? [5]

Bericht door Marnix »

JolandaOudshoorn schreef::haha :haha wat een reacties op mijn posting. Maar idd, het was een Urker, te zien aan zijn dracht. Hoe die beste man heet, weet ik eerlijk gezegd niet. Hij kan wel mooi zingen. Grappig vind ik dat "opwekking" in onze kringen vaak veroordeeld wordt, maar zodra het wordt gezongen door mensen in Urkerdracht het geaccepteerd en mooi gevonden wordt.
Tja, men verzet zich gewoon een beetje tegen de hedendaagse cultuur... horen ze een gitaar en een drumstel, dan gaan de haren recht overeind staan, ongeacht wat er gespeeld wordt.

Ik was laatst op een bruiloft, er werd niet gedanst (wat heel erg onwerkelijk voor me was :D) en er was geen band ofzo, maar wel een pianist die het ene na het andere seculiere pop-nummer uit de piano toverde :D Had je een band hetzelfde laten spelen, dan waren er vast mensen de zaal uitgelopen. Terwijl alleen instrument / muziekstijl iets aangepast zouden zijn.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gesloten