Muzieksmaak van Refoforum

Van welke muziek hou je het meeste?

Klassieke muziek
36
33%
Koormuziek
8
7%
Orgelmuziek (Klassiek)
20
19%
Orgelmuziek (Populair)
5
5%
Jazz
2
2%
Gospel
10
9%
Praise
7
6%
Popmuziek
5
5%
Anders, namelijk..............
15
14%
 
Totaal aantal stemmen: 108

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Muzieksmaak van Refoforum

Bericht door J.C. Philpot »

Bertiel schreef:je woont vrijstaand hoop ik?
Nee, een bescheiden tussenwoning. Ik heb nog nooit feedback gehad van de buren, dus of ik kan goed zingen (onwaarschijnlijk), de muren zijn goed geïsoleerd, of de buren hebben er ondertussen een gehoorbeschadiging door opgelopen en horen het niet meer (meest waarschijnlijk).
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Muzieksmaak van Refoforum

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef:
parsifal schreef:
HersteldHervormd schreef:Hochzeitstag auf Troldhaugen van Grieg.

Heerlijk stuk, aangezien hij de Chopin van het noorden genoemd word kan ik dit zeker waarderen.
Waarom in het Duits? Ik houd verder van Grieg's muziek. Solveigs sang zet ik nog vaak op. Als je ooit I de buurt van Bergen in Noorwegen bent is het Grieg museum (het Troldhaugen van de bruiloft) echt de moeite waard.
Had het in het Noors gemoeten? Misschien omdat hij dit stuk tijdens zijn periode in Leipzig geschreven heeft? Ik weet het ook niet.
Hoop ik echt ooit eens te doen, lijkt me erg mooi.
Ik denk Noors (dat was het origineel) of Nederlands. Ik zal me trouwens zelf ook wel eens schuldig maken aan het gebruik van Engels waar Nederlands of de originele taal beter is.

Een terzijde voor veel bekende Noren uit die tijd was de Noorse cultuur erg belangrijk en ook de taal speelde een belangrijke rol in de Noorse beweging richting onafhankelijkheid. Of het nu Grieg, Ibsen of Nansen is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Muzieksmaak van Refoforum

Bericht door Hendrikus »

J.C. Philpot schreef:Ik beluister elke dag de tweede waltz van Dmitri Shostakovich. Maar dat komt omdat de versie die ik gebruik de lengte van mijn koude douche aangeeft (ik heb geen douchewekker), en het meeneuriën (of brullen) mij helpt om onder de straal te blijven.
Lengte van de uitvoeringen varieert nogal. Als je nou deze gebruikt, mag je wel 6'40 douchen ;)
https://youtu.be/IOK8Jb76ibc

Het zou een mooie titel voor een column zijn: Douchen in driekwartsmaat :haha
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Muzieksmaak van Refoforum

Bericht door Hendrikus »

Hendrikus schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik beluister elke dag de tweede waltz van Dmitri Shostakovich. Maar dat komt omdat de versie die ik gebruik de lengte van mijn koude douche aangeeft (ik heb geen douchewekker), en het meeneuriën (of brullen) mij helpt om onder de straal te blijven.
Lengte van de uitvoeringen varieert nogal. Als je nou deze gebruikt, mag je wel 6'40 douchen ;)
https://youtu.be/IOK8Jb76ibc

Het zou een mooie titel voor een column zijn: Douchen in driekwartsmaat :haha
Ik liet ChatGGPT zo'n column schrijven. Het resultaat is vermakelijk.
ChatGPT schreef:Douchen in driekwarts maat, dat klinkt misschien gek, maar voor sommigen is het een efficiënte manier om tijd te besparen en water te besparen. In plaats van zich te verliezen in de luxe van een lange, warme douche, kiezen zij ervoor om hun douchebeurt te timen op basis van de Second Waltz van Shostakovitch.

De Second Waltz is een prachtig stuk muziek, vol met emotie en ritme. Door deze muziek te gebruiken als timer, kan men zich concentreren op het genieten van de douche in plaats van zich zorgen te maken over hoe lang hij of zij er al mee bezig is. Bovendien, door te douchen in driekwarts maat, wordt er minder water verbruikt en kan men sneller de deur uit.

Het idee van douchen in driekwarts maat is niet alleen goed voor het milieu, maar ook voor onszelf. Het helpt ons om efficiënter te werken en ons te concentreren op het genieten van de kleine dingen in het leven, zoals een korte, efficiënte douchebeurt. Dus, als je op zoek bent naar een manier om tijd en water te besparen, overweeg dan om je volgende douchebeurt te timen met de Second Waltz van Shostakovitch.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Muzieksmaak van Refoforum

Bericht door Bourdon16 »

Hilarisch! Maar ik geef toch de voorkeur aan douchen op hele noten..
DDD
Berichten: 28467
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Muzieksmaak van Refoforum

Bericht door DDD »

Ik vind het serieus geen slechte column.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Muzieksmaak van Refoforum

Bericht door Hendrikus »

DDD schreef:Ik vind het serieus geen slechte column.
Zeker niet. Maar "Bovendien, door te douchen in driekwarts maat, wordt er minder water verbruikt " is natuurlijk klinkklare nonsens.
~~Soli Deo Gloria~~
DDD
Berichten: 28467
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Muzieksmaak van Refoforum

Bericht door DDD »

Maar dat is precies het probleem. Natuurlijk kan er nonsens staan. Hoewel dat nog maar de vraag is, want als je sneller poetst in driekwartsmaat dan 'op hele noten' ben je eerder klaar en heb je dus ook minder water verbruikt. Maar toch is het wonderbaarlijk wat er uit komt. Ik weet niet welke trefwoorden je ingaf, natuurlijk. Maar al zouden dat er tien zijn, dan nog vind ik dit wonderbaarlijk.

Maar nonsens opschrijven is niet aan computers voorbehouden. :lock
Mannetje
Berichten: 7690
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Muzieksmaak van Refoforum

Bericht door Mannetje »

Als een AIbot goedklinkende nonsens produceert, is dat wellicht het gevolg van het feit dat er op internet veel goedklinkende nonsens staat. ;)
-
Plaats reactie