Is dit Normaal?

Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Is dit Normaal?

Bericht door Marnix »

eefie schreef:Ik vind het niet normaal om dat in een kerk te doen. Als je het dan zo graag wil, huur dan een zaal ofzo maar gebruik er geen kerk voor!!
Waarom niet? Een kerk is sfeervol, heeft soms een goede accoustiek enzo. Als de kerk door de week niet gebruikt wordt kan je er toch wel eens een concert organiseren? En als het een orgelconcert is is het opeens weer niet erg?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Is dit Normaal?

Bericht door memento »

Marnix schreef:
eefie schreef:Ik vind het niet normaal om dat in een kerk te doen. Als je het dan zo graag wil, huur dan een zaal ofzo maar gebruik er geen kerk voor!!
Waarom niet? Een kerk is sfeervol, heeft soms een goede accoustiek enzo. Als de kerk door de week niet gebruikt wordt kan je er toch wel eens een concert organiseren? En als het een orgelconcert is is het opeens weer niet erg?
Met liederen van o.a. Queen? Ik acht dat toch wel als "vloeken in de kerk"...
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Is dit Normaal?

Bericht door Marnix »

Ik dacht dat het instrumentaal was en meer klassiek gericht.

Ik weet trouwens niet waar die kerk van is, genoeg kerken die bijna alleen nog maar voor beurzen en zo gebruikt worden.... Helaas. Ik zie er ook liever kerkdiensten.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Is dit Normaal?

Bericht door Hendrikus »

Marnix schreef:Ik weet trouwens niet waar die kerk van is, genoeg kerken die bijna alleen nog maar voor beurzen en zo gebruikt worden.... Helaas. Ik zie er ook liever kerkdiensten.
http://www.kerkpleinamersfoort.nl/prot/Joriskerk.htm
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Is dit Normaal?

Bericht door Marnix »

weet je zeker dat het die is? Gereformeerde Bond? Of huren die het gebouw alleen maar zijn ze niet eigenaar?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Is dit Normaal?

Bericht door Hendrikus »

Marnix schreef:weet je zeker dat het die is? Gereformeerde Bond? Of huren die het gebouw alleen maar zijn ze niet eigenaar?
ja, ja, nee.
~~Soli Deo Gloria~~
Jan
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 apr 2008, 14:54

Re: Is dit Normaal?

Bericht door Jan »

Nu we het toch over Jan Vayne hebben, hierbij een stukje uit Daniël:

Het is met enige terughoudendheid dat ik deze bijdrage op papier zet. Ik heb lang getwijfeld of ik het zou doen. Lezers zouden misschien kunnen denken dat ik graag mijn gelijk wil halen. Of dat ik met een beschuldigende vinger richting een medemens wijs zonder de hand in eigen boezem te steken. Echter, dat zij dan zo. De boodschap is het wel waard. In een eerdere bijdrage liet ik jullie delen in mijn verbazing over het feit dat Jan Vayne tijdens een concert een voetballied ten gehore had gebracht. Een aantal lezers dacht dat ik een vergissing maakte. Er zijn namelijk in de VS en Canada Psalters waarvan de melodie overeenkomt met een Nederlands voetballiedje. Toch geloof ik, gezien de rest van zijn repertoire, niet dat Jan Vayne een Psalter speelde. Tenzij er tegenwoordig in onze zustergemeenten aan de overkant van de oceaan ook Psalters gezongen worden op de melodie van ‘Rood’ van Marco Borsato…

Dat is echter nog niet alles. In 2005 trad Jan Vayne samen met DJ Armin van Buuren op bij Sensation White, een dansfeest waar tienduizenden jonge bezoekers, veelal onder invloed van alcohol of drugs, meegesleept worden op het ritme van ronduit beangstigende en duivelse muziek. Wie de videoclips van dit evenement bekijkt – wat ik overigens niemand aanraadt – kan niet anders dan geschokt zijn. De muziek is dreunend en wordt ‘ondersteund’ door tal van erotische scènes. Deze Jan Vayne is dezelfde die regelmatig in kerken een concert geeft met tal van reformatorische christenen in zijn publiek. Kan het contrast groter? Een duivels dubbelspel...
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Re: Is dit Normaal?

Bericht door Wilma van den Berg »

Jan schreef:Nu we het toch over Jan Vayne hebben, hierbij een stukje uit Daniël:

Het is met enige terughoudendheid dat ik deze bijdrage op papier zet. Ik heb lang getwijfeld of ik het zou doen. Lezers zouden misschien kunnen denken dat ik graag mijn gelijk wil halen. Of dat ik met een beschuldigende vinger richting een medemens wijs zonder de hand in eigen boezem te steken. Echter, dat zij dan zo. De boodschap is het wel waard. In een eerdere bijdrage liet ik jullie delen in mijn verbazing over het feit dat Jan Vayne tijdens een concert een voetballied ten gehore had gebracht. Een aantal lezers dacht dat ik een vergissing maakte. Er zijn namelijk in de VS en Canada Psalters waarvan de melodie overeenkomt met een Nederlands voetballiedje. Toch geloof ik, gezien de rest van zijn repertoire, niet dat Jan Vayne een Psalter speelde. Tenzij er tegenwoordig in onze zustergemeenten aan de overkant van de oceaan ook Psalters gezongen worden op de melodie van ‘Rood’ van Marco Borsato…

Dat is echter nog niet alles. In 2005 trad Jan Vayne samen met DJ Armin van Buuren op bij Sensation White, een dansfeest waar tienduizenden jonge bezoekers, veelal onder invloed van alcohol of drugs, meegesleept worden op het ritme van ronduit beangstigende en duivelse muziek. Wie de videoclips van dit evenement bekijkt – wat ik overigens niemand aanraadt – kan niet anders dan geschokt zijn. De muziek is dreunend en wordt ‘ondersteund’ door tal van erotische scènes. Deze Jan Vayne is dezelfde die regelmatig in kerken een concert geeft met tal van reformatorische christenen in zijn publiek. Kan het contrast groter? Een duivels dubbelspel...

Inmiddels is er twee keer over J. Vayne (en Martin Mans) geschreven...
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Is dit Normaal?

Bericht door Gian »

Jan schreef: Een duivels dubbelspel...
Toe maar..
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Is dit Normaal?

Bericht door MarthaMartha »

Gian schreef:
Jan schreef: Een duivels dubbelspel...
Toe maar..
Tja Gian, ik weet er weinig van. Maar als iemand christelijke concerten geeft en ook speelt bij sensation White dan ben ik bang dat het waar is. Ooit iets gezien van sensation white? Ik heb er diverse keren geëvangeliseerd, het is vréselijk! Dát is echt duivels!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: Is dit Normaal?

Bericht door hmprff »

bovendien kun je veel van dr zeggen, maar over het algemeen spaart ze zichzelf niet in dr stukjes. Dat is nou juist een van de stukjes Daniel die ik altijd lees.
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Is dit Normaal?

Bericht door Jongere »

hmprff schreef:bovendien kun je veel van dr zeggen, maar over het algemeen spaart ze zichzelf niet in dr stukjes. Dat is nou juist een van de stukjes Daniel die ik altijd lees.
Ik vind haar stukjes heel erg positief. Ben erg blij om dit soort (zelf-)kritische dingen te lezen in Daniël.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Is dit Normaal?

Bericht door Hendrikus »

Wilma van den Berg schreef:Inmiddels is er twee keer over J. Vayne (en Martin Mans) geschreven...
Wat was dat andere stuk?
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Is dit Normaal?

Bericht door Ariene »

MarthaMartha schreef:
Gian schreef:
Jan schreef: Een duivels dubbelspel...
Toe maar..
Tja Gian, ik weet er weinig van. Maar als iemand christelijke concerten geeft en ook speelt bij sensation White dan ben ik bang dat het waar is. Ooit iets gezien van sensation white? Ik heb er diverse keren geëvangeliseerd, het is vréselijk! Dát is echt duivels!
Even terzijde, geloof je dat alle dirigenten die voor ons bekende koren staan
in God geloven?
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33307
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Is dit Normaal?

Bericht door Tiberius »

Ariene schreef:Even terzijde, geloof je dat alle dirigenten die voor ons bekende koren staan
in God geloven?
Zolang men het tegendeel niet uitdraagt of zegt mogen we daar wel van uit gaan, ja.
Plaats reactie