Bladmuziek downloaden

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Bladmuziek downloaden

Bericht door Herman »

Voor de begeleiding.

Tussendoor en vooraf Balbastre.
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: Bladmuziek downloaden

Bericht door wim »

Wij hebben wel wat met driestemmige orgelbegeleiding.
Eenstemmig linkerhand en tweestemmig rechterhand (redelijk hoog). De melodie loopt er dan doorheen.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Bladmuziek downloaden

Bericht door Hendrikus »

Afbeelding
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Bladmuziek downloaden

Bericht door JolandaOudshoorn »

hendrikus, jij blijft me verbazen!!! (in positieve zin!)
:love
Ik weet, mijn Verlosser leeft
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: Bladmuziek downloaden

Bericht door wim »

Geweldig!
Is dit alleen voor Herman, of mogen andere RF-ers er ook gebruik van maken?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Bladmuziek downloaden

Bericht door Hendrikus »

wim schreef:Geweldig!
Is dit alleen voor Herman, of mogen andere RF-ers er ook gebruik van maken?
Als je een schaar hebt, knip je het onderste regeltje er toch gewoon af? :langue
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Bladmuziek downloaden

Bericht door Herman »

Hendrikus schreef:VOOR HERMAN EN DE KINDEREN VAN DE ZONDAGSSCHOOL
Met de hartelijke dank. Het misstaat niet tussen Balbastre en Mendelssohn op mijn programma-aantekeningen.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Bladmuziek downloaden

Bericht door Gian »

Link met veel tekst, midi en partituren van heel veel christelijke muziek;

http://juichtaarde.downfire.com/index.p ... p=psalters
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Marieke
Berichten: 1317
Lid geworden op: 29 nov 2010, 22:47

Re: Bladmuziek downloaden

Bericht door Marieke »

Weet iemand of er ook ergens bladmuziek voor orgel uit "de renaissance-periode" is te downloaden?
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Bladmuziek downloaden

Bericht door Bert Mulder »

Marieke schreef:Weet iemand of er ook ergens bladmuziek voor orgel uit "de renaissance-periode" is te downloaden?
https://www.google.ca/search?q=renaissa ... e&ie=UTF-8
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Bladmuziek downloaden

Bericht door Hendrikus »

Marieke schreef:Weet iemand of er ook ergens bladmuziek voor orgel uit "de renaissance-periode" is te downloaden?
Gewoon naar http://imslp.org/gaan en zoeken op componisten uit die tijd. Onvoorstelbaar wat daar allemaal te vinden is!
~~Soli Deo Gloria~~
Marieke
Berichten: 1317
Lid geworden op: 29 nov 2010, 22:47

Re: Bladmuziek downloaden

Bericht door Marieke »

Bert en Hendrikus, dank!
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Bladmuziek downloaden

Bericht door Bourdon16 »

Ik zing regelmatig met kinderen wat liedjes waarbij ik orgel speel. Denk aan de zondagsschool, kerstfeest en dergelijke.
Het gaat om eenvoudige kinderliedjes van bijvoorbeeld Elly & Rikkert, Op Toonhoogte etc. etc.
Echt van alles en nog wat en ik kan niet overal de begeleidingsbundels van aanschaffen.

Het is alleen lastig om hiervoor bladmuziek te vinden.
Vaak kan ik wel muziek vinden met de melodienoot maar omdat ik daar uit mijn hoofd geen akkoord van kan maken heb ik daar niet zoveel aan.

Is er een programma waarbij ik bijvoorbeeld de melodienoot en toonsoort kan invoeren en dat er dan automatisch akkoorden van worden gemaakt?

En als ik bladmuziek heb krijg ik nog weleens de vraag of het wat 'lager' kan. Ook dat lukt mij niet uit mijn hoofd dus ik ben eigenlijk ook nog op zoek naar iets waar ik muziek kan invoeren en omzetten naar een andere toonsoort.

Op internet heb ik www.musescore.org gevonden. Heeft iemand daar ervaring mee en heb ik daar wat aan?
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Bladmuziek downloaden

Bericht door Mister »

Bourdon16 schreef:Ik zing regelmatig met kinderen wat liedjes waarbij ik orgel speel. Denk aan de zondagsschool, kerstfeest en dergelijke.
Het gaat om eenvoudige kinderliedjes van bijvoorbeeld Elly & Rikkert, Op Toonhoogte etc. etc.
Echt van alles en nog wat en ik kan niet overal de begeleidingsbundels van aanschaffen.

Het is alleen lastig om hiervoor bladmuziek te vinden.
Vaak kan ik wel muziek vinden met de melodienoot maar omdat ik daar uit mijn hoofd geen akkoord van kan maken heb ik daar niet zoveel aan.

Is er een programma waarbij ik bijvoorbeeld de melodienoot en toonsoort kan invoeren en dat er dan automatisch akkoorden van worden gemaakt?

En als ik bladmuziek heb krijg ik nog weleens de vraag of het wat 'lager' kan. Ook dat lukt mij niet uit mijn hoofd dus ik ben eigenlijk ook nog op zoek naar iets waar ik muziek kan invoeren en omzetten naar een andere toonsoort.

Op internet heb ik http://www.musescore.org gevonden. Heeft iemand daar ervaring mee en heb ik daar wat aan?
Orgellessen volgen, dan leer je alles over akkoorden, moduleren etc.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Bladmuziek downloaden

Bericht door Maanenschijn »

Bourdon16 schreef:Ik zing regelmatig met kinderen wat liedjes waarbij ik orgel speel. Denk aan de zondagsschool, kerstfeest en dergelijke.
Het gaat om eenvoudige kinderliedjes van bijvoorbeeld Elly & Rikkert, Op Toonhoogte etc. etc.
Echt van alles en nog wat en ik kan niet overal de begeleidingsbundels van aanschaffen.

Het is alleen lastig om hiervoor bladmuziek te vinden.
Vaak kan ik wel muziek vinden met de melodienoot maar omdat ik daar uit mijn hoofd geen akkoord van kan maken heb ik daar niet zoveel aan.

Is er een programma waarbij ik bijvoorbeeld de melodienoot en toonsoort kan invoeren en dat er dan automatisch akkoorden van worden gemaakt?

En als ik bladmuziek heb krijg ik nog weleens de vraag of het wat 'lager' kan. Ook dat lukt mij niet uit mijn hoofd dus ik ben eigenlijk ook nog op zoek naar iets waar ik muziek kan invoeren en omzetten naar een andere toonsoort.

Op internet heb ik http://www.musescore.org gevonden. Heeft iemand daar ervaring mee en heb ik daar wat aan?
Ik gebruik Musescore veel. Ik schrijf daar met kerst vaak wat eenvoudige stukjes in voor verschillende instrumenten en om lijn in mijn improvisaties te houden noteer ik daar vaak wat ‘houvast’. Ik vind het een fijn programma. Ook in gebruik van de website en er is in een app op je iPad veel beschikbaar van anderen.

Als je zettingen wil die goed te zingen zijn omdat het ietsje lager is en wel aardig zijn om te spelen en rondom heen te improviseren, kijk dan eens hier:

https://www.jannoordzij.nl/koraalboek.html

Wat akkoorden betreft: kun je geen akkoorden uit je hoofd leren met de akkoordnotitie C, D, G etc. Die kun je dan in Musescore bij de CF zetten.
Afbeelding
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie