Muziek voor als je in een dip zit?

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Muziek voor als je in een dip zit?

Bericht door Hendrikus »

Nou, ga maar vergelijken:

SV
19 De offeranden Gods zijn een gebroken geest; een gebroken en verslagen hart zult Gij, o God! niet verachten.
20 Doe wel bij Sion naar Uw welbehagen; bouw de muren van Jeruzalem op.
21 Dan zult Gij lust hebben aan de offeranden der gerechtigheid, aan brandoffer en een offer, dat gans verteerd wordt; dan zullen zij varren offeren op Uw altaar.

HSV
19 Gods offers zijn een gebroken geest;
een gebroken en verslagen hart zult U, o God, niet verachten.
20 Laat het Sion welgaan, naar Uw welbehagen;
bouw de muren van Jeruzalem op.
21 Dan zult U vreugde vinden in offers van gerechtigheid,
in een brandoffer en een offer dat geheel verteerd wordt;
dan zal men jonge stieren offeren op Uw altaar.

NBV:
19 Het offer voor God is een gebroken geest;
een gebroken en verbrijzeld hart
zult u, God, niet verachten.
20 Wees Sion welgezind en schenk het voorspoed,
bouw de muren van Jeruzalem weer op.
21 Dan zult u de juiste offers aanvaarden,
offers in hun geheel verbrand,
dan legt men stieren op uw altaar.

1773:
9
Gods offers zijn een gans verbroken geest,
Door schuldbesef getroffen en verslagen.
Dit offer kan Uw heilig oog behagen,
't Is nooit, o God, van U veracht geweest.
Doe Sion wel, laat om mijn zwaren val
Uw goedheid niet van zijne burgren wijken;
Bouw Salem op, laat nooit zijn muur en wal,
Door Uwe straf, voor 's vijands macht bezwijken.
10
Dan vindt Gij in onz' offeranden lust,
Waarmee wij U naar 't heilig recht vereren;
Dan zal 't altaar de varren gans verteren;
Dan wordt het vuur daarop nooit uitgeblust.

1968:
7
Doe Sion wel naar uw barmhartigheid
en laat haar tinnen in het zonlicht blinken,
doe op haar pleinen weer de lied'ren klinken
als eens in de welaangename tijd.
Dan hebt Gij lust aan offers, recht gebracht,
met kleinvee stroomt men toe en jonge stieren.
Jeruzalem, ik zie een nieuw geslacht
opnieuw het feest van uw bevrijding vieren.

En voor de liefhebbers ook nog Datheen 1566
9
Een recht offer, dat de Heere neemt aan,
Is een gemoed, benauwd door angst en klagen;
Een need'rig hart en enen geest verslagen,
En zal God niet verachten, maar ontvaan.
O Heer! doe Sion wel naar Uw goedheid,
En Jeruzalem, die op U betrouwet;
't Welk is de stad, die Gij U hebt bereid,
Haar muren toch genadiglijk opbouwet.
10
Dan zullen onz' harten zijn zeer bekwaam,
Om te offeren naar Uw welbehagen;
Dan zullen de kalveren zijn geslagen,
Die U, Heer, zullen wezen aangenaam.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Muziek voor als je in een dip zit?

Bericht door MarthaMartha »

in dit geval vind ik 1968 niet overtuigend...................
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Muziek voor als je in een dip zit?

Bericht door JolandaOudshoorn »

Marnix schreef:Precies, en dat water van die Bron is niet te stuiten door dammetjes die mensen optrekken Dia.

En kom maar eens met voorbeelden van liederen die puur alverzoeningsleer verkondigen en heel gangbaar zijn in die kringen. Die zijn er nog steeds niet.
Men kan die dam wel voor zichzelf optrekken!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12059
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Muziek voor als je in een dip zit?

Bericht door Herman »

ds. J.T. Doornenbal schreef: De oude, mooie kerk was prachtig gevuld, de gemeente zong wel rhytmisch, maar toch niet náár, al kan ik nog nooit goed begrijpen hoe je rhytmisch tot je ziel kunt zeggen: "O, mijn ziel wat buigt g' u neder", en ik kan niet anders zeggen dan dat het me goed is, daar geweest te zijn. Het heeft zelfs voor een ogenblik mijn verdriet doorbroken.
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Muziek voor als je in een dip zit?

Bericht door albion »

JolandaOudshoorn schreef: de praktijk leert ook dat wanneer men niet naar vernieuwingen taalt er ook geen verbeteringen komen. Men kan niet meer krititsch naar zichzelf kijken, men meent de zuivere waarheid te hebben, men gaat aan tunnelvisie lijden.
Men gaat zich afzonderen, zich ergeren, men gaat veroordelen,zuchten, steunen, zich alleen voelen en wordt uiteindelijk een poel stilstaand, dood, stinkend water.

Terwijl God toch doorgaat (maar dat ziet men niet meer) terwijl Zijn werk toch volbracht wordt en dat er iedere dag nog zondaars bekeerd wordt (maar men viert het feest met de engelen niet meer mee)

De Fontein van levend Water spuit nog steeds, is voor velen nog een overvloeiende bron, maar de dam van vergenoegd zijn met het eigen vertrouwde verhinderd dat men zich laat reinigen.
'k Ben toch blij dat ik niet van mensen afhankelijk ben. Want ik geloof vast dat God ook doorgaat met Zijn werk in die kerken waar men niet naar vernieuwingen taalt, maar waar men weet de zuivere waarheid te hebben.

Over oordelen gesproken. Ik denk dat wat je hier boven beschrijft in alle kerken zulke mensen tegen kom. Meent niet dat de ware kerk bij elkaar op aarde onder één kerkverband zit.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Muziek voor als je in een dip zit?

Bericht door JolandaOudshoorn »

albion schreef:
JolandaOudshoorn schreef: de praktijk leert ook dat wanneer men niet naar vernieuwingen taalt er ook geen verbeteringen komen. Men kan niet meer krititsch naar zichzelf kijken, men meent de zuivere waarheid te hebben, men gaat aan tunnelvisie lijden.
Men gaat zich afzonderen, zich ergeren, men gaat veroordelen,zuchten, steunen, zich alleen voelen en wordt uiteindelijk een poel stilstaand, dood, stinkend water.

Terwijl God toch doorgaat (maar dat ziet men niet meer) terwijl Zijn werk toch volbracht wordt en dat er iedere dag nog zondaars bekeerd wordt (maar men viert het feest met de engelen niet meer mee)

De Fontein van levend Water spuit nog steeds, is voor velen nog een overvloeiende bron, maar de dam van vergenoegd zijn met het eigen vertrouwde verhinderd dat men zich laat reinigen.
'k Ben toch blij dat ik niet van mensen afhankelijk ben. Want ik geloof vast dat God ook doorgaat met Zijn werk in die kerken waar men niet naar vernieuwingen taalt, maar waar men weet de zuivere waarheid te hebben.

Over oordelen gesproken. Ik denk dat wat je hier boven beschrijft in alle kerken zulke mensen tegen kom. Meent niet dat de ware kerk bij elkaar op aarde onder één kerkverband zit.
Ik heb het hier ook niet over kerkverbanden, maar over personen. En daarbij geldt hier op hert forum: wie de schoen past, trekke hem aan.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: Muziek voor als je in een dip zit?

Bericht door hmprff »

mensen ik raak van dit topic in een dip ipv dat ik er door muziek die hier genoemd wordt er uit kom :bobo

please zet er muziek op die ik ook met mn klikzeef kan luisteren...
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Muziek voor als je in een dip zit?

Bericht door Ariene »

Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: Muziek voor als je in een dip zit?

Bericht door hmprff »

Ariene schreef:Voor nieuwe moed.

http://www.youtube.com/watch?v=EMZj0520v0g
snif...youtube ... klikzeef :bobo
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Muziek voor als je in een dip zit?

Bericht door Ariene »

Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Muziek voor als je in een dip zit?

Bericht door albion »

JolandaOudshoorn schreef:
albion schreef:
JolandaOudshoorn schreef: de praktijk leert ook dat wanneer men niet naar vernieuwingen taalt er ook geen verbeteringen komen. Men kan niet meer krititsch naar zichzelf kijken, men meent de zuivere waarheid te hebben, men gaat aan tunnelvisie lijden.
Men gaat zich afzonderen, zich ergeren, men gaat veroordelen,zuchten, steunen, zich alleen voelen en wordt uiteindelijk een poel stilstaand, dood, stinkend water.

Terwijl God toch doorgaat (maar dat ziet men niet meer) terwijl Zijn werk toch volbracht wordt en dat er iedere dag nog zondaars bekeerd wordt (maar men viert het feest met de engelen niet meer mee)

De Fontein van levend Water spuit nog steeds, is voor velen nog een overvloeiende bron, maar de dam van vergenoegd zijn met het eigen vertrouwde verhinderd dat men zich laat reinigen.
'k Ben toch blij dat ik niet van mensen afhankelijk ben. Want ik geloof vast dat God ook doorgaat met Zijn werk in die kerken waar men niet naar vernieuwingen taalt, maar waar men weet de zuivere waarheid te hebben.

Over oordelen gesproken. Ik denk dat wat je hier boven beschrijft in alle kerken zulke mensen tegen kom. Meent niet dat de ware kerk bij elkaar op aarde onder één kerkverband zit.
Ik heb het hier ook niet over kerkverbanden, maar over personen. En daarbij geldt hier op hert forum: wie de schoen past, trekke hem aan.
Zo houdt iedereen zichzelf een spiegel voor....waar schort het mij aan, vraagt men zichzelf dan af?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Muziek voor als je in een dip zit?

Bericht door JolandaOudshoorn »

albion schreef:
Zo houdt iedereen zichzelf een spiegel voor....waar schort het mij aan, vraagt men zichzelf dan af?
Of liever gezegd (met psalm 139) Heere, toets mij, zie of er een schadelijke weg bij mij is en leidt mij op de eeuwige weg! Een vraag die iedere dag opnieuw gesteld moet worden.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie