Voor de organisten onder ons

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: RE: Re: Voor de organisten onder ons

Bericht door Hendrikus »

DDD schreef:
Bruna schreef:Waarom aandacht voor concerten door dominees, waarom geen boeren of controllers?
Je kunt je beter afvragen waarom controllers geen concerten geven.
Vanuit die 'domineesconcerten' wilde ds. Henk Vreekamp -een van de mannen van het eerste uur- het ook eens omdraaien: "we gaan ook eens iets organiseren waarbij ik speel en jij preekt". Het heeft niet zover mogen komen...
~~Soli Deo Gloria~~
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Voor de organisten onder ons

Bericht door Geytenbeekje »

Ik heb 1x zo 'n concert meegemaakt.
Wel mooi om te zien, de zoon van ds Baan hielp met registreren dacht ik.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Voor de organisten onder ons

Bericht door Hendrikus »

Geytenbeekje schreef:Ik heb 1x zo 'n concert meegemaakt.
Wel mooi om te zien, de zoon van ds Baan hielp met registreren dacht ik.
Baan is echt een familiebedrijf, ja ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Voor de organisten onder ons

Bericht door Bruna »

Geytenbeekje schreef:Ik heb 1x zo 'n concert meegemaakt.
Wel mooi om te zien, de zoon van ds Baan hielp met registreren dacht ik.
Ja mooi. Mijn zoons helpen me ook vaak met klussen in en om het huis.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Voor de organisten onder ons

Bericht door DDD »

Maar dat lijkt me niet iets dat vanzelf spreekt...
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Voor de organisten onder ons

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Maar dat lijkt me niet iets dat vanzelf spreekt...
Toch wel hoor. In sommige families wordt je dat met de paplepel ingegoten en weet je niet anders.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Voor de organisten onder ons

Bericht door Bourdon16 »

Een illusie armer.. vanochtend zette ik ons dochtertje van 3 op de orgelbank om haar schoentjes aan te doen. Ik vroeg haar of ze later ook op zo'n mooi orgel wil leren spelen. Haar antwoord: nee pap, dat is echt supersaai...

Uiterlijk zijn we een compromis overeengekomen. Het orgel mag blijven als het in de regenboogkleuren wordt geschilderd..
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Voor de organisten onder ons

Bericht door Erik1960 »

Bourdon16 schreef:Een illusie armer.. vanochtend zette ik ons dochtertje van 3 op de orgelbank om haar schoentjes aan te doen. Ik vroeg haar of ze later ook op zo'n mooi orgel wil leren spelen. Haar antwoord: nee pap, dat is echt supersaai...

Uiterlijk zijn we een compromis overeengekomen. Het orgel mag blijven als het in de regenboogkleuren wordt geschilderd..
een 3-jarige die het woord ‘supersaai’ gebruikt. Dan is je dag toch helemaal goed he?
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Voor de organisten onder ons

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Bourdon16 schreef:Een illusie armer.. vanochtend zette ik ons dochtertje van 3 op de orgelbank om haar schoentjes aan te doen. Ik vroeg haar of ze later ook op zo'n mooi orgel wil leren spelen. Haar antwoord: nee pap, dat is echt supersaai...

Uiterlijk zijn we een compromis overeengekomen. Het orgel mag blijven als het in de regenboogkleuren wordt geschilderd..
Sterkte met de (muzikale) opvoeding. :livre
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Voor de organisten onder ons

Bericht door Bourdon16 »

Johann Gottfried Walther schreef:
Bourdon16 schreef:Een illusie armer.. vanochtend zette ik ons dochtertje van 3 op de orgelbank om haar schoentjes aan te doen. Ik vroeg haar of ze later ook op zo'n mooi orgel wil leren spelen. Haar antwoord: nee pap, dat is echt supersaai...

Uiterlijk zijn we een compromis overeengekomen. Het orgel mag blijven als het in de regenboogkleuren wordt geschilderd..
Sterkte met de (muzikale) opvoeding. :livre
Dank je.. ondanks dat ik ze (volgens mijn vrouw) op haast Noord-Koreaanse wijze tot het liefhebben van orgelmuziek probeer te bewegen, lukt dat nog niet erg. .
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Voor de organisten onder ons

Bericht door Bourdon16 »

Erik1960 schreef:
Bourdon16 schreef:Een illusie armer.. vanochtend zette ik ons dochtertje van 3 op de orgelbank om haar schoentjes aan te doen. Ik vroeg haar of ze later ook op zo'n mooi orgel wil leren spelen. Haar antwoord: nee pap, dat is echt supersaai...

Uiterlijk zijn we een compromis overeengekomen. Het orgel mag blijven als het in de regenboogkleuren wordt geschilderd..
een 3-jarige die het woord ‘supersaai’ gebruikt. Dan is je dag toch helemaal goed he?

Ja heerlijk!
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Voor de organisten onder ons

Bericht door DDD »

Wellicht kun je je kinderen een orgelregister als bijnaam geven :) Al naar de gelegenheid van de tijd en hun karakter.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Voor de organisten onder ons

Bericht door Bourdon16 »

DDD schreef:Wellicht kun je je kinderen een orgelregister als bijnaam geven :) Al naar de gelegenheid van de tijd en hun karakter.
Ja dat is wel leuk.. het zijn niet altijd liefelijke fluiten of zangerige strijkers. Meestal luidruchtige chamades.
Wat ze wel leuk vinden is registreren op een echt orgel. Al is het meestal een wedstrijdje om zo snel mogelijk zo veel mogelijk open te trekken. En de grote toeter (bazuin) is favoriet.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Voor de organisten onder ons

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Bourdon16 schreef:
DDD schreef:Wellicht kun je je kinderen een orgelregister als bijnaam geven :) Al naar de gelegenheid van de tijd en hun karakter.
Ja dat is wel leuk.. het zijn niet altijd liefelijke fluiten of zangerige strijkers. Meestal luidruchtige chamades.
Wat ze wel leuk vinden is registreren op een echt orgel. Al is het meestal een wedstrijdje om zo snel mogelijk zo veel mogelijk open te trekken. En de grote toeter (bazuin) is favoriet.
Bazuin 32' :humhihi
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Voor de organisten onder ons

Bericht door Zita »

Onlangs luisterde ik een dienst waarin Gerben Budding de samenzang begeleidde. Ik weet niks van orgelmuziek. (Vroeger bij mij in de kerk hadden we 'pèèèp', die de slottoon zestien tellen aanhield, we hadden 'Dickie', bij wie zijn linkerhand niet wist wat zijn rechterhand deed, en we hadden 'mijnlievelievelieve' die wel leuk speelde (en die bijnaam had omdat zijn vrouw hem altijd zo + voornaam aanduidde als ze over hem schreef op facebook). Dit even om te duiden hoe goed ik orgelmuziek kan inkaderen.) Maar Gerben begeleidt toch wel anders dan andere organisten die ik hoor. Minder begeleidend en meer dominerend. Of is mijn oor werkelijk te ondeskundig? Ik vond het niet verkeerd hoor, en vooral heel intrigerend om naar te luisteren. Het orgel draaft er opeens vandoor en de gemeente zet een inhaalrace in. Op de opname is het orgel nogal aanwezig en de samenzang lijkt het orgel te begeleiden in plaats van andersom.
Plaats reactie