Erasmiaan schreef:Jaha. Nu weten we het wel. Ik snap eigenlijk niet wat ik er nog doe, in die Gereformeerde Gemeenten. Muziek deugt vaak niet, organisten die goed zijn worden geweert, de organisten die er zijn laten de oren hangen naar het a-muzikale kerkvolk, en de prediking, ach, eigenlijk een beetje van hetzelfde laken een pak.
Nou, nou Erasmiaan, niet zo negatief. Zolang jij nog voedsel krijgt door middel van de prediking, zolang er nog het evangelie verkondigd wordt, heb je geen reden om weg te gaan. Sommigen van ons hebben negatieve ervaringen in dit kerkgenootschap, velen gelukkig niet. Ik denk dat je zelf wel weet dat er fouten worden gemaakt, maar waar is dat niet zo? In elk kerkverband worden fouten gemaakt, gewoon omdat de kerk hier op aarde bestaat uit zondige mensen. Ik, jij en alle anderen rf-ers hier maken fouten, in omgang met elkaar, in omgan met God. Ik denk dat het goed is om daar niet al te veel bij stil te staan. En al die kritiek, op een forum wordt het soms harder gespeeld dan het in werkelijkheid is. Ik hoop dat je nog lang een gezegende tijd hebt in jouw gemeente. En ik heb het al in een ander topic naar voren gehaald: of een predikant nu in de PKN staat of in de gergem, ze preken beide Christus!!!