Welke muziek luister je?

JvW
Berichten: 761
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door JvW »

Mistig schreef:
JvW schreef:Een discussie wil ik er ook niet over voeren, want daar komen we toch niet uit.
Dat is waar. Maar ik vind het tegelijk toch kwalijk (en dom) om deze entourage te vergelijken met een gemiddeld popconcert.
Dat is ook dom, het geeft blijk van onwetendheid hoe het er op een popconcert aan toegaat. Daarbij komt nog dat de commentaargever dit concert niet gekeken heeft.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door -DIA- »

Psalm 40 de verzen 3 en 8
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door GerefGemeente-lid »

JvW schreef:
Mistig schreef:
JvW schreef:Een discussie wil ik er ook niet over voeren, want daar komen we toch niet uit.
Dat is waar. Maar ik vind het tegelijk toch kwalijk (en dom) om deze entourage te vergelijken met een gemiddeld popconcert.
Dat is ook dom, het geeft blijk van onwetendheid hoe het er op een popconcert aan toegaat. Daarbij komt nog dat de commentaargever dit concert niet gekeken heeft.
Ik zeg zoiets niet voor niets. In het verleden heb ik wat onderzoek uitgevoerd hiernaar, n.a.v. de beweringen van ds. De Heer over deze muziek.

Ik heb niet anders kunnen concluderen dan dat ds. De Heer volkomen gelijk had en gelijk heeft.

Dus ik spreek niet zomaar in het wilde weg. Het is helemaal niet nodig om een kerk te verlichten met allerlei lampen en lichteffecten of kerstversieringen.

Bovendien: als we werkelijk beseffen waarom Christus naar deze wereld is gekomen, dan maakt dat ons, als het goed is, ook ootmoedig, nederig en klein. Het is al geschied, eilaas om mijne zonden.

Waar hoor ik dat terug in deze liederen??
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Mistig »

GerefGemeente-lid schreef:
JvW schreef:
Mistig schreef:
JvW schreef:Een discussie wil ik er ook niet over voeren, want daar komen we toch niet uit.
Dat is waar. Maar ik vind het tegelijk toch kwalijk (en dom) om deze entourage te vergelijken met een gemiddeld popconcert.
Dat is ook dom, het geeft blijk van onwetendheid hoe het er op een popconcert aan toegaat. Daarbij komt nog dat de commentaargever dit concert niet gekeken heeft.
Ik zeg zoiets niet voor niets. In het verleden heb ik wat onderzoek uitgevoerd hiernaar, n.a.v. de beweringen van ds. De Heer over deze muziek.

Ik heb niet anders kunnen concluderen dan dat ds. De Heer volkomen gelijk had en gelijk heeft.

Dus ik spreek niet zomaar in het wilde weg. Het is helemaal niet nodig om een kerk te verlichten met allerlei lampen en lichteffecten of kerstversieringen.

Bovendien: als we werkelijk beseffen waarom Christus naar deze wereld is gekomen, dan maakt dat ons, als het goed is, ook ootmoedig, nederig en klein. Het is al geschied, eilaas om mijne zonden.

Waar hoor ik dat terug in deze liederen??
Maar wat heeft dit met de entourage te maken? En waar was dat afgelopen week in de Cunerakerk?

Ik heb het boek van ds. De Heer ook gelezen. Hij geeft vooral af op de inhoud. En terecht. Maar deze liederen zijn dus niet zo oppervlakkig.

Maar het ging nu om de vergelijking met een popconcert (of wereldse muziek zoals jij dat noemde). Er zijn heel veel verschillen gelukkig. En als je die niet ziet, dan vind ik dat onbegrijpelijk.

Overigens denk ik dat Erskinees en JvW gelijk hadden. Discussie hierover heeft echt geen zin.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Mistig »

Volgens mij heb ik net een forummer gespot in een EO uitzending.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Tiberius »

Welke forummer en welke uitzending is dat? Dan kijken we even.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef:Welke forummer en welke uitzending is dat? Dan kijken we even.
Volgens mij de uitzending van vanmorgen op NPO 2. En als ik me niet vergis is het onze medeforummer @DDD.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Orchidee »

Mooie uitzending!
Bijzonder om dat mee beleefd te hebben.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Mistig »

GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:Welke forummer en welke uitzending is dat? Dan kijken we even.
Volgens mij de uitzending van vanmorgen op NPO 2. En als ik me niet vergis is het onze medeforummer @DDD.
Klopt inderdaad.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
CvdW
Berichten: 2943
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door CvdW »

Bij welke minuut moet ik zijn?
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door DDD »

Inderdaad. Vanavond ook.
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Mistig »

DDD schreef:Inderdaad. Vanavond ook.
Ik zie nergens een EO programma op het programma staan. Klopt dat?
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door DDD »

Het was een Nederland Zingt uitzending, vanavond althans. Het eerste was onverwacht ook de PKN-kerkdienst.
Henk J
Berichten: 2595
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Henk J »

Psalm 90 op deze oudjaarsdag gespeeld op het Schonat/Van Hagerbeer orgel van de nieuwe kerk in Amsterdam. Naar mijn mening het mooiste orgel van ons land. https://www.youtube.com/watch?v=9aDv_yFqcBU
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Herman »

Henk J schreef:Psalm 90 op deze oudjaarsdag gespeeld op het Schonat/Van Hagerbeer orgel van de nieuwe kerk in Amsterdam. Naar mijn mening het mooiste orgel van ons land. https://www.youtube.com/watch?v=9aDv_yFqcBU
De registratievoorschriften of de registratiesuggestie van de componist (zie soundcloud) worden helaas niet opgevolgd. Niettemin heb ik genoten van de uitvoering.
Plaats reactie