Welke muziek luister je?

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door GerefGemeente-lid »

-DIA- schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
DDD schreef:
Geytenbeekje schreef:https://www.youtube.com/watch?v=NLxlyLn3afs
Psalm 37 Sietze de Vries
Wat kan die man spelen zeg!
Inderdaad. Hij is een van mijn favoriete organisten. Leuk dat je hem kunt waarderen.

Hier een goede voorbeeldbegeleiding voor een gemeente die erg achter het orgel aan zingt en nogal traag zingt:

https://www.youtube.com/watch?v=vgAKCgxWbtk
Afschuwelijk. Alsof je met de sneltrein mee moet.

Een organist in de gemeente alhier speelt ook op deze manier. Ik vind het ontzettend oneerbiedig en ook niet mooi.

Geef mij Heykoop of Nieuwkoop maar. Zelfs de oplichters hebben door dat die populair zijn. Er blijkt namelijk een phisingmail onder de naam van Pieter Heykoop rond te gaan...

Deze zangavond is hartelijk aanbevolen (inclusief de meditatieve momenten tussendoor!): https://kerkdienstgemist.nl/stations/21 ... 7300000021
Psalm 25 in de berijming van Datheen trof me even.
Ook psalm 15 vind mooi, zacht en gevoelig gespeeld.
Wat vond je van de meditatieve momenten tussendoor?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door -DIA- »

Een bekende stem, een bekend geluid, maar weet zo niet wie het was. Maar dat doet er ook niet toe.

Vanavond hadden we hier een palmzangavond (nog, ik denk nu de slotzang) voor Zending en Evangelisatie. Ook met samenzang, orgel en meditatie. De meditatieve gedeelten werden verzorgd door ds. G.W.S. Mldr. (iedereen ken hem wel) Soms denk ik wel dat het Woord in Zuid-Amerika en Albanië nog meer doet dan hier. Maar ik hoop dat ik me hierin vergis.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
newton
Berichten: 673
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door newton »

-DIA- schreef:
Vanavond hadden we hier een palmzangavond (nog, ik denk nu de slotzang) voor Zending en Evangelisatie. Ook met samenzang, orgel en meditatie. De meditatieve gedeelten werden verzorgd door ds. G.W.S. Mldr. (iedereen ken hem wel).
Die kansel van Noord past GWS wel.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door -DIA- »

newton schreef:
-DIA- schreef:
Vanavond hadden we hier een palmzangavond (nog, ik denk nu de slotzang) voor Zending en Evangelisatie. Ook met samenzang, orgel en meditatie. De meditatieve gedeelten werden verzorgd door ds. G.W.S. Mldr. (iedereen ken hem wel).
Die kansel van Noord past GWS wel.
Dan moet hij wel een roeping hebben voor die kansel, zich indringen mag niet. :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Maanenschijn »

W s ds. G.W.S. Mldr? Wt vr mzk mkt hij? Splt hij rgl?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
newton
Berichten: 673
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door newton »

Maanenschijn schreef:W s ds. G.W.S. Mldr? Wt vr mzk mkt hij? Splt hij rgl?
Ds G.W.S. Mulder, zoon van ds P. Mulder. Hij weet zijn weg wel te vinden op de klavieren, maar maakte gisteravond de muziek met een meditatie over psalm 57:10 (zangavond was ten bate van zending en evangelisatie)
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door GerefGemeente-lid »

-DIA- schreef:Een bekende stem, een bekend geluid, maar weet zo niet wie het was. Maar dat doet er ook niet toe.
Ik bedoelde wat je van de inhoud van die meditatieve momenten vond.

Het betrof overigens ds. J. van Rijswijk.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Herman »

newton schreef:
-DIA- schreef:
Vanavond hadden we hier een palmzangavond (nog, ik denk nu de slotzang) voor Zending en Evangelisatie. Ook met samenzang, orgel en meditatie. De meditatieve gedeelten werden verzorgd door ds. G.W.S. Mldr. (iedereen ken hem wel).
Die kansel van Noord past dominee GWS Mulder wel.
Graag houden aan de taalcode, please.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door J.C. Philpot »

Johannes Brahms: Ein Deutsches Requiem, Op. 45 - Selig Sind, Die Da Leid Tragen
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door J.C. Philpot »

Joseph Haydn: Missa Sancti Bernardi De Offida, Gloria

5 cd's met missen van Hadyn voor 1 euro van de kringloop. Ik heb de tip van Charles opgevolgd.
Charles schreef:Die liggen allemaal bij de kringlopen. Heb mijn complete Mozart editie ook weggedaan en complete Bach editie volgt wellicht ook.
Briljant Classics bestaat nog steeds maar ligt alleen niet meer bij het Kruidvat en het is ook geen 3 euro per schijfje meer.
Tegenwoordig koop ik mijn cd's bij de kringloop. A-labels met A-artiesten liggen daar voor 50 cent terwijl ik voor diezelfde cd vroeger een hele zaterdag moest werken.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Zita »

Cambridge The Choir Of St Catharine's College - Mon Dieu Me Paist - Psalms By Claude Le Jeune
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Charles »

J.C. Philpot schreef:Joseph Haydn: Missa Sancti Bernardi De Offida, Gloria

5 cd's met missen van Hadyn voor 1 euro van de kringloop. Ik heb de tip van Charles opgevolgd.
Ik heb sindsdien al weer heel wat weggesleept bij kringloopwinkels.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door -DIA- »

Muziek is het niet te noemen, gedreun... ritme zit er ook niet in... de wanklank, de dissonant van Vuurwerk.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door parsifal »

In het teken van geschiedenis: Bruce Springsteen met Chimes of Freedom op een concent in Oost Berlijn in 1988. Dit heeft mogelijk/waarschijnlijk echt bijgedragen aan de val van de muur.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Henk J »

Gerben Budding speelt de drie 'Nun komm' bewerkingen van J.S. Bach op het grootste orgel van Nederland. Prachtig uitgevoerd en het voordeel van een groot orgel is dat lang niet alle registers mooi hoeven te zijn om toch nog veel mooie registers over te houden. Ook de gespeelde koralen vooraf en achteraf zijn fraai, vooral het laatste koraal met dubbelpedaal.
https://www.youtube.com/watch?v=NjTemQJvWcI
Plaats reactie