Welke muziek luister je?

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door J.C. Philpot »

Rossini: Petite messa solennelle - Kyrie
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Hendrikus »

J.C. Philpot schreef:Rossini: Petite messa solennelle - Kyrie
Lekker, met drukwindharmonium neem ik aan?
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door J.C. Philpot »

Hendrikus schreef:
J.C. Philpot schreef:Rossini: Petite messa solennelle - Kyrie
Lekker, met drukwindharmonium neem ik aan?
Daar heb ik geen verstand van :haha
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door KDD »

Christelijk Waddinxveens Mannenkoor
Concert vanuit de Lutherse Kerk in Den Haag.
Martin Mans dirigent
Marjolein de Wit fluit
Pascal van de Velde trompet
Martin Zonnenberg orgel
newton
Berichten: 673
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door newton »

O Little Town Of Bethlehem, gisteravond live gehoord, en gelukkig blijkt de uitvoerend musicus wel eens een stukje van z'n werk online te zetten: https://soundcloud.com/dicksanderman/o- ... -bethlehem
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Praeludium & Capriccio in D van Johann Heinrich Buttstett (1666 - 1727) leerling van Johann Pachelbel.
https://www.youtube.com/watch?v=YKDQPsdduZU
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Herman »

Olivier Latry op een Skabl Orgel in de Our Lady of Victories, Kensington, London

Nu afgewisseld met wat tremulanten van André Nieuwkoop in Dordrecht.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Herman »

Herman schreef:Nu afgewisseld met wat tremulanten van André Nieuwkoop in Dordrecht.
Zelfs de camera bibbert mee.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Herman schreef:
Herman schreef:Nu afgewisseld met wat tremulanten van André Nieuwkoop in Dordrecht.
Zelfs de camera bibbert mee.
Overdrijven is ook een vak.

Maar wat een prachtige muziek hé?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Herman »

GerefGemeente-lid schreef:Maar wat een prachtige muziek hé?
Latry speelt érg goed.

Over Nieuwkoop heb ik geen mening.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Maanenschijn »

Herman schreef:
Herman schreef:Nu afgewisseld met wat tremulanten van André Nieuwkoop in Dordrecht.
Zelfs de camera bibbert mee.
- zit schuddebuikend dit te lezen - :) :)
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Herman schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Maar wat een prachtige muziek hé?
Latry speelt érg goed.

Over Nieuwkoop heb ik geen mening.
Ik ken Latry niet. Waarschijnlijk wil ik dat graag zo houden. Geef mij maar een bibberende camera. Ik sluit meestal toch mijn ogen bij deze orgelmuziek. Zo'n tremulant is heerlijk rustgevend.

Maar ik begrijp in ieder geval dat ik zangavonden van André Nieuwkoop voortaan rustig kan bezoeken, zonder bang te wezen dat ik jou speurende blik tegen kom. Dat geeft nóg meer rust.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Maanenschijn »

GerefGemeente-lid schreef:
Herman schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Maar wat een prachtige muziek hé?
Latry speelt érg goed.

Over Nieuwkoop heb ik geen mening.
Ik ken Latry niet. Waarschijnlijk wil ik dat graag zo houden. Geef mij maar een bibberende camera. Ik sluit meestal toch mijn ogen bij deze orgelmuziek. Zo'n tremulant is heerlijk rustgevend.

Maar ik begrijp in ieder geval dat ik zangavonden van André Nieuwkoop voortaan rustig kan bezoeken, zonder bang te wezen dat ik jou speurende blik tegen kom. Dat geeft nóg meer rust.
Ik heb zojuist Nieuwkoop op Youtube gezien, maar vraag me oprecht af: dat bibberen in de pols, is dat een vorm van spanning of heeft dat een beoogd effect?

Ik ken het ‘lidderen’ als techniek om een bepaalde zweving te bewerkstelligen, maar dat is toch anders dan deze bibberende polsen. Het zou ook gewoon een vorm van spanning of zelfs een ‘gebrek’ kunnen zijn.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door J.C. Philpot »

Eens was ik een vreemd’ling
https://www.youtube.com/watch?v=SjPrGlzzenM

Het blijft zo'n prachtig en ontzettend diep lied...
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Henk J »

Maanenschijn schreef:
GerefGemeente-lid schreef: Ik ken Latry niet. Waarschijnlijk wil ik dat graag zo houden. Geef mij maar een bibberende camera. Ik sluit meestal toch mijn ogen bij deze orgelmuziek. Zo'n tremulant is heerlijk rustgevend.

Maar ik begrijp in ieder geval dat ik zangavonden van André Nieuwkoop voortaan rustig kan bezoeken, zonder bang te wezen dat ik jou speurende blik tegen kom. Dat geeft nóg meer rust.
Ik heb zojuist Nieuwkoop op Youtube gezien, maar vraag me oprecht af: dat bibberen in de pols, is dat een vorm van spanning of heeft dat een beoogd effect?

Ik ken het ‘lidderen’ als techniek om een bepaalde zweving te bewerkstelligen, maar dat is toch anders dan deze bibberende polsen. Het zou ook gewoon een vorm van spanning of zelfs een ‘gebrek’ kunnen zijn.
Lidderen is bekend van WHZ, hoewel hij het alleen in Kampen deed, een techniek zou ik het niet willen noemen. Volgens mij doet Nieuwkoop het omdat hij het mooi vind.
Plaats reactie