Vraag Psalmboek.nl

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraag Psalmboek.nl

Bericht door Mara »

Dodo schreef:
Jantje schreef:Ik zou niet weten welke oproer. Bovendien is de liturgie in de gemeente al eerder bekend dan zondag, en kun je van te voren weten dat het gezongen wordt.
Weten jullie van te voren wat er in de dienst gezongen gaat worden?
Ja. En ook welke bijbelgedeelte de predikant of ouderling gaat lezen.
Ik vind het handig want dan weet ik of ik de Weerklank moet meenemen of dat ik hem thuis kan laten.
Het is best een extra dikke bonk in mijn tasje.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vraag Psalmboek.nl

Bericht door Dodo »

Mara schreef:
Dodo schreef:
Jantje schreef:Ik zou niet weten welke oproer. Bovendien is de liturgie in de gemeente al eerder bekend dan zondag, en kun je van te voren weten dat het gezongen wordt.
Weten jullie van te voren wat er in de dienst gezongen gaat worden?
Ja. En ook welke bijbelgedeelte de predikant of ouderling gaat lezen.
Ik vind het handig want dan weet ik of ik de Weerklank moet meenemen of dat ik hem thuis kan laten.
Het is best een extra dikke bonk in mijn tasje.
Maak een foto met je mobiel, en zing dan daarvan :super Dat scheelt een heleboel gesjouw.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraag Psalmboek.nl

Bericht door Mara »

Dodo schreef: Maak een foto met je mobiel, en zing dan daarvan :super Dat scheelt een heleboel gesjouw.
Ik neem mijn mobiel nooit mee naar de kerk.
Och, misschien zit er binnenkort genoeg geld in het spaarpotje van de financiële commissie, zodat ze een beamer kunnen aanschaffen.
Laatst zei een man (hij komt uit de voormalig ger. kerk) die te gast was in onze kerk, tegen mij: wij zijn altijd uitgelachen om de boekwerken die we meesjouwden naar de kerk. Maar jullie doen het intussen dus ook.
Sja :hum
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vraag Psalmboek.nl

Bericht door Dodo »

Is er nog steeds geen tekstboekje van Weerklank? Dan past het in een kleinere damestas.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Vraag Psalmboek.nl

Bericht door Hendrikus »

Dodo schreef:Is er nog steeds geen tekstboekje van Weerklank? Dan past het in een kleinere damestas.
Maar dan heb je de noten niet. Denk niet dat die er ooit komt.
~~Soli Deo Gloria~~
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraag Psalmboek.nl

Bericht door Zeeuw »

Dodo schreef:Ik vraag me af of het al gebruikelijk is. Ik heb een paar websites van GerGem-gemeentes aangeklikt, die dit allemaal niet doen. Het vraagt dan ook wel wat extra van de voorganger.
Dat laatste valt toch wel mee? Over het algemeen is een liturgie rond de vrijdag toch wel gereed? Doorgeven aan een scriba of webmaster en het staat op de site.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vraag Psalmboek.nl

Bericht door Jantje »

Ik heb even rondgekeken. Maar ik vermoed dat het bij de meeste gemeenten achter een slotje zit.

Ik kon in wel ieder geval zien dat het in Apeldoorn (gedeeltelijk), in Moerkapelle, in Oostkapelle, in Woerden, in Vlissingen (gedeeltelijk), in Rotterdam-Alexanderpolder en in Rotterdam-Zuidwijk (gedeeltelijk) op de website staat.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Vraag Psalmboek.nl

Bericht door Hendrikus »

Dodo schreef:Hoe wordt dat aan de gemeente gemeld dan? Kerkblad? Dan moet de dominee wel erg op tijd zijn met zijn voorbereidingen.
Doen gastpredikanten dat ook?
Bij ons moet het vrijdags om 20.00 uur bekend zijn. Dan komt het ook op de website. Organisten kunnen zich fatsoenlijk voorbereiden. En ja, er zijn voorgangers die dat heel lastig vinden, maar er zijn er ook die dinsdags al doorgeven wat ze zondags willen laten zingen.
~~Soli Deo Gloria~~
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Vraag Psalmboek.nl

Bericht door Ditbenik »

Hendrikus schreef:
Dodo schreef:Hoe wordt dat aan de gemeente gemeld dan? Kerkblad? Dan moet de dominee wel erg op tijd zijn met zijn voorbereidingen.
Doen gastpredikanten dat ook?
Bij ons moet het vrijdags om 20.00 uur bekend zijn. Dan komt het ook op de website. Organisten kunnen zich fatsoenlijk voorbereiden. En ja, er zijn voorgangers die dat heel lastig vinden, maar er zijn er ook die dinsdags al doorgeven wat ze zondags willen laten zingen.
Ja, als je één preek per week moet voorbereiden kan dat. Als je er twee moet voorbereiden lijkt me dat vrijwel onmogelijk.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Vraag Psalmboek.nl

Bericht door Hendrikus »

Ditbenik schreef:
Hendrikus schreef:
Dodo schreef:Hoe wordt dat aan de gemeente gemeld dan? Kerkblad? Dan moet de dominee wel erg op tijd zijn met zijn voorbereidingen.
Doen gastpredikanten dat ook?
Bij ons moet het vrijdags om 20.00 uur bekend zijn. Dan komt het ook op de website. Organisten kunnen zich fatsoenlijk voorbereiden. En ja, er zijn voorgangers die dat heel lastig vinden, maar er zijn er ook die dinsdags al doorgeven wat ze zondags willen laten zingen.
Ja, als je één preek per week moet voorbereiden kan dat. Als je er twee moet voorbereiden lijkt me dat vrijwel onmogelijk.
Kwestie van plannen. En sommige predikanten kunnen dat. Anderen komen pas tot resultaat als de deadline eigenlijk al verstreken is.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Vraag Psalmboek.nl

Bericht door Nasrani »

Zeeuw schreef:
Dodo schreef:Ik vraag me af of het al gebruikelijk is. Ik heb een paar websites van GerGem-gemeentes aangeklikt, die dit allemaal niet doen. Het vraagt dan ook wel wat extra van de voorganger.
Dat laatste valt toch wel mee? Over het algemeen is een liturgie rond de vrijdag toch wel gereed? Doorgeven aan een scriba of webmaster en het staat op de site.
Inderdaad zoals dat bij ons de praktijk is. Wat je eerder al schreef is dat fijn om zo met het gezin alvast voor te bereiden.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vraag Psalmboek.nl

Bericht door Dodo »

Ik ben er echt een beetje verbaasd over. Wij hebben een zeer complete informatieve website, maar dit staat er niet op. Het vergt wel wat van een predikant en ik denk dat ze dat niet allemaal kunnen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vraag Psalmboek.nl

Bericht door -DIA- »

Dodo schreef:Is er nog steeds geen tekstboekje van Weerklank? Dan past het in een kleinere damestas.
Zou het niet beter zijn om, ook hier, terug te keren naar het Woord? De Psalmen? We weten hoe het in de loop van de tijden is gegaan met andere kerken die gezangen invoerden. Het is nooit tot tevredenheid, en er moet om de zoveel jaar een herziening komen? Dat is de praktijk van toch van zowel de Gereformeerde zangbundels als de Evangelische Gezangen in de NHK.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Vraag Psalmboek.nl

Bericht door liz boer »

-DIA- schreef:
Dodo schreef:Is er nog steeds geen tekstboekje van Weerklank? Dan past het in een kleinere damestas.
Zou het niet beter zijn om, ook hier, terug te keren naar het Woord? De Psalmen? We weten hoe het in de loop van de tijden is gegaan met andere kerken die gezangen invoerden. Het is nooit tot tevredenheid, en er moet om de zoveel jaar een herziening komen? Dat is de praktijk van toch van zowel de Gereformeerde zangbundels als de Evangelische Gezangen in de NHK.
Dat komt omdat taal dynamisch is. Dat zal blijven, de psalmen zoals wij die nu zingen zijn net zo omstreden dan de gezangen. Bijbelgedeelten onberijmd op muziek zetten is eigenlijk de enige optie.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Vraag Psalmboek.nl

Bericht door Ditbenik »

Hendrikus schreef:
Ditbenik schreef:
Hendrikus schreef:
Dodo schreef:Hoe wordt dat aan de gemeente gemeld dan? Kerkblad? Dan moet de dominee wel erg op tijd zijn met zijn voorbereidingen.
Doen gastpredikanten dat ook?
Bij ons moet het vrijdags om 20.00 uur bekend zijn. Dan komt het ook op de website. Organisten kunnen zich fatsoenlijk voorbereiden. En ja, er zijn voorgangers die dat heel lastig vinden, maar er zijn er ook die dinsdags al doorgeven wat ze zondags willen laten zingen.
Ja, als je één preek per week moet voorbereiden kan dat. Als je er twee moet voorbereiden lijkt me dat vrijwel onmogelijk.
Kwestie van plannen. En sommige predikanten kunnen dat. Anderen komen pas tot resultaat als de deadline eigenlijk al verstreken is.
Als je echt studeert op je preek, catechisatie geeft en voorbereid, lijkt het me onmogelijk om op dinsdag twee preken af te hebben. Dat heeft niet zo zeer met plannen te maken maar met voldoende studeren.
Plaats reactie