Concerten

Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Concerten

Bericht door Reiziger »

Ik ben vanavond naar de lezing en het concert van ds. G.J. Baan in Gouda geweest. Waren er nog anderen van dit forum?
Mooi concert, mooie lezing!
Jammer dat er sommigen zijn die vinden dat een dominee dit niet hoort te doen! :banghead :banghead
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Concerten

Bericht door Hendrikus »

Forummer schreef:Ik ben vanavond naar de lezing en het concert van ds. G.J. Baan in Gouda geweest. Waren er nog anderen van dit forum?
Mooi concert, mooie lezing!
Jammer dat er sommigen zijn die vinden dat een dominee dit niet hoort te doen! :banghead :banghead
Denk om je hoofd, maak je niet druk om de smaak (of het gebrek aan smaak) van anderen. Fijn dat jij ervan genoten hebt. En hopelijk breidt de olievlek zich uit. Goede muziek moet je vaak meerdere keren horen voor je 't gaat waarderen. Mooi dat in Gouda ruimte wordt gegeven aan goede muziek!
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Concerten

Bericht door Mister »

Laat een dominee zich fijn inspannen/ontspannen met goede muziek, te luisteren of te maken. Geweldige hobby, ik gun het iedere predikant.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Concerten

Bericht door CvdW »

Forummer schreef:Ik ben vanavond naar de lezing en het concert van ds. G.J. Baan in Gouda geweest. Waren er nog anderen van dit forum?
Mooi concert, mooie lezing!
Jammer dat er sommigen zijn die vinden dat een dominee dit niet hoort te doen!
Het zal vast mooi geweest zijn, toch zie ik liever een predikant in de studeerkamer het Woord onderzoeken. In een interview heeft ds. Baan aangegeven dat hij meerdere uren per dag studeert op zijn instrument (orgel?).

Hoe is het dan met de dominee die erg goed is in beleggen? Persoonlijk ken ik een dominee die daar goed in is. Ik wil best een cursus volgen bij hem. Toch denk ik dat vele mensen hier moeite mee zullen hebben. Zo heb ik moeite met bovengenoemde predikant. (laatst nog een discussie geweest over 4 keer preken op een zondag en wel zo dat 14.00 uur in Rilland en 16.00 uur in Vlissingen)
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Concerten

Bericht door Mannetje »

CvdW schreef:
Forummer schreef:Ik ben vanavond naar de lezing en het concert van ds. G.J. Baan in Gouda geweest. Waren er nog anderen van dit forum?
Mooi concert, mooie lezing!
Jammer dat er sommigen zijn die vinden dat een dominee dit niet hoort te doen!
Het zal vast mooi geweest zijn, toch zie ik liever een predikant in de studeerkamer het Woord onderzoeken. In een interview heeft ds. Baan aangegeven dat hij meerdere uren per dag studeert op zijn instrument (orgel?).

Hoe is het dan met de dominee die erg goed is in beleggen? Persoonlijk ken ik een dominee die daar goed in is. Ik wil best een cursus volgen bij hem. Toch denk ik dat vele mensen hier moeite mee zullen hebben. Zo heb ik moeite met bovengenoemde predikant. (laatst nog een discussie geweest over 4 keer preken op een zondag en wel zo dat 14.00 uur in Rilland en 16.00 uur in Vlissingen)
Wellicht moet je persoonlijke moeiten met hem persoonlijk delen.
-
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Concerten

Bericht door samanthi »

Ach tegen prof. Wisse zeiden de mensen dat hij niet mocht vissen, maar ja deze bijten beter, was zijn antwoord.

Denk je nu echt dat een predikant de hele dag in de studeerkamer zit?

Laten weten onze voorgangers vrijheid geven.
Bovendien gaat beleggen over hebzucht en orgelspelen over iets vertolken.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Concerten

Bericht door CvdW »

Bovendien gaat beleggen over hebzucht en orgelspelen over iets vertolken.

Juist een kunst om in economisch slechte tijden toch een goede winst behalen uit je vermogen.

Was de muziekavond een soort examen voor ds. Baan? Is orgelspelen alleen iets vertolken?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Concerten

Bericht door helma »

En orgel spelen is ontspanning. Je kan als predikant toch niet altijd alleen aan het werken zijn? Gezien de keren dat hij preekt neemt hij zijn predikantschap ook serieus.
Ds van Ruitenburg zei eens dat we ons van tijd tot tijd moeten ontspannen om later weer te kunnen inspannen. En ik denk dat dat erg waar is. Predikanten zijn ook maar mensen.
En gezien muziek ook een gave is van onze Schepper is het mooi als iemand die gave én zijn talenten kan gebruiken.
Online
DDD
Berichten: 28476
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Concerten

Bericht door DDD »

Ik kom graag bij deze concerten, maar had een feestje voor een veertigjarig huwelijk. Maar het stond al maanden in de agenda. Een draadje over concerten gaat niet over de hobby's van dominees. Maar het lijkt mij onmogelijk een goede predikant te zijn als je als persoon geestelijk niet ontwikkeld bent. En jezelf ontwikkelen doe je maar beperkt op de studeerkamer, en zeker ook niet alleen met theologische boeken. Dus mensen die daar iets negatiefs van vinden, hebben wel wat uit te leggen. Het komt op mij nogal kortzichtig over.

Een beetje in dezelfde categorie alsof literatuur lezen niet nodig zou zijn om jezelf te ontwikkelen en dingen in perspectief te zien. Ontspanning is maar één deel van het voordeel van jezelf breder ontwikkelen. Je hele persoon en functioneren gaat er op vooruit als je wat verder kijkt dan je neus lang is.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Concerten

Bericht door CvdW »

Ieder heeft z'n interesse.
U hoort graag muziek, ik hoor graag een preek, waaruit blijkt dat er flink op gestudeerd is. Natuurlijk mag een predikant z'n hobby hebben. De één zit in de lucht en een ander op de tennisbaan en de volgende doet graag waterpolo en nog een ander belegd graag en deze dominee speelt graag.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Concerten

Bericht door Desiree »

Forummer schreef:Ik ben vanavond naar de lezing en het concert van ds. G.J. Baan in Gouda geweest. Waren er nog anderen van dit forum?
Mooi concert, mooie lezing!
Jammer dat er sommigen zijn die vinden dat een dominee dit niet hoort te doen! :banghead :banghead
Ai... ik had het wel gezien. Het leek me erg interessant. Vergeten door de drukte.. Misschien de volgende keer hier van te voren aankondigen?
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Concerten

Bericht door Jeremiah »

samanthi schreef:Ach tegen prof. Wisse zeiden de mensen dat hij niet mocht vissen, maar ja deze bijten beter, was zijn antwoord.

Denk je nu echt dat een predikant de hele dag in de studeerkamer zit?

Laten weten onze voorgangers vrijheid geven.
Bovendien gaat beleggen over hebzucht en orgelspelen over iets vertolken.
William Guthrie ging ook vaak vissen. En ds IJsselstein ook!
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Concerten

Bericht door -DIA- »

Jeremiah schreef:
samanthi schreef:Ach tegen prof. Wisse zeiden de mensen dat hij niet mocht vissen, maar ja deze bijten beter, was zijn antwoord.

Denk je nu echt dat een predikant de hele dag in de studeerkamer zit?

Laten weten onze voorgangers vrijheid geven.
Bovendien gaat beleggen over hebzucht en orgelspelen over iets vertolken.
William Guthrie ging ook vaak vissen. En ds IJsselstein ook!
Ds. Kleppe adviseerde soms ook wel om te gaan vissen. Rustgevend, en je kunt wat mediteren in de stilte.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Concerten

Bericht door refo »

Wel sneu voor de vissen.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Concerten

Bericht door samanthi »

CvdW schreef:Bovendien gaat beleggen over hebzucht en orgelspelen over iets vertolken.

Juist een kunst om in economisch slechte tijden toch een goede winst behalen uit je vermogen.

Was de muziekavond een soort examen voor ds. Baan? Is orgelspelen alleen iets vertolken?
Ik geloof dat je inkomsten zijn om van te leven en om uit te delen en niet om te beleggen staat het in de Bijbel en wat mindere tijden betreft je kunt er zeker van zijn dat je in slechte tijden rente krijgt van de Hemelse bank of hier of later.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie