Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Paul
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 dec 2017, 17:25

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door Paul »

DDD schreef:Hoe komt het dat er ook plaatsen in beide lijsten staan? Zoals Benthuizen en Houten?
Omdat ze in beide plaatsen op dit moment nog de psalmen zingen of op het moment dat ik keek (kan een maand terug zijn) dus de lijsten veranderen constant :)
Paul
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 dec 2017, 17:25

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door Paul »

Houten wordt Papendrecht (grote kerk)
Benthuizen moet ik nog bekijken...
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door DDD »

In dat geval is een lijst op alfabet handiger;-)
Paul
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 dec 2017, 17:25

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door Paul »

DDD schreef:In dat geval is een lijst op alfabet handiger;-)
Ja klopt moet nog gebeuren!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door Dodo »

Zover ik weet wordt er in Zwijndrecht alleen vóór de dienst een lied gezongen. Van een beamer, dat dan weer wel.
Paul
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 dec 2017, 17:25

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door Paul »

Dodo schreef:Zover ik weet wordt er in Zwijndrecht alleen vóór de dienst een lied gezongen. Van een beamer, dat dan weer wel.
In de hervormde wijkgemeente van bijzondere aard in Krimpen aan den IJssel hebben ze ook een beamer, terwijl dat heel behoudende gemeentes zijn.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door ejvl »

Paul schreef:
Dodo schreef:Zover ik weet wordt er in Zwijndrecht alleen vóór de dienst een lied gezongen. Van een beamer, dat dan weer wel.
In de hervormde wijkgemeente van bijzondere aard in Krimpen aan den IJssel hebben ze ook een beamer, terwijl dat heel behoudende gemeentes zijn.
Een beamer heeft dan ook niets met behoudend of niet behoudend te maken. :)
Paul
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 dec 2017, 17:25

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door Paul »

ejvl schreef:
Paul schreef:
Dodo schreef:Zover ik weet wordt er in Zwijndrecht alleen vóór de dienst een lied gezongen. Van een beamer, dat dan weer wel.
In de hervormde wijkgemeente van bijzondere aard in Krimpen aan den IJssel hebben ze ook een beamer, terwijl dat heel behoudende gemeentes zijn.
Een beamer heeft dan ook niets met behoudend of niet behoudend te maken. :)
Haha daar kwam ik ook achter
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door Hendrikus »

Paul schreef:
Hendrikus schreef:
Paul schreef:
eilander schreef:Letbij het quoten aub even op, zodat niet elke keer de hele lijst weer aangehaald wordt.
Waar komt deze lijst vandaan eigenlijk?
Ik zal er op letten. De lijst heb ik met meerdere mensen samen gemaakt, komt niet van een website ofzo.
En waartoe mag zo'n lijst wel dienen?
Een paar ouderen in min gemeente waren er in geinteresseersd, meer niet, Ik kan ook wel een lijst maken van Weerklank...
Niet nodig, die staat gewoon op de site van Weerklank ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door Hendrikus »

Paul schreef:
ejvl schreef:
Paul schreef:
Dodo schreef:Zover ik weet wordt er in Zwijndrecht alleen vóór de dienst een lied gezongen. Van een beamer, dat dan weer wel.
In de hervormde wijkgemeente van bijzondere aard in Krimpen aan den IJssel hebben ze ook een beamer, terwijl dat heel behoudende gemeentes zijn.
Een beamer heeft dan ook niets met behoudend of niet behoudend te maken. :)
Haha daar kwam ik ook achter
Aha, dus dat kun je beamen :slurp
~~Soli Deo Gloria~~
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door Mara »

Ik noem nog dat Spurgeon in zijn boekje Rondom de schaapskooi naar voren brengt dat wij kinderen het Evangelie onthouden als wij hen alleen in algemene termen over Gods voor­zienigheid vertellen. Om in Gods Vaderlijke voorzienig-heid te delen moeten wij als vijanden met God worden verzoend en als schuldige zondaren van de toekomende toorn gered. Deze boodschap mag ook aan kinderen niet woorden onthouden.
Ik merk nog op dat in de Engelstalige wereld er liederen-bundels zijn die kennelijk meer diepgang vertonen in de op-genomen liederen dan in Weerklank het geval. Deze bundels heb­ben ook geen rubriek met kinderenliederen. Dan nog meen ik met Van Harten dat wij ons beter in de eredienst aan de Psalmen kunnen houden.
Van Harten merkt op dat het invoeren van gezangen in de kring van de Gereformeerde Bond niet los te zijn is van de verschuivingen in theologisch en geestelijk klimaat in deze kring. Hij noemt uitdrukkelijk het steeds breder gedeelde uitgangspunt dat de gehele gemeente in de zaligheid deelt. De boodschap van de twee wegen begint meer en meer te ontbreken.

BRON
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door Hendrikus »

Mara schreef: Ik merk nog op dat in de Engelstalige wereld er liederen-bundels zijn die kennelijk meer diepgang vertonen in de op-genomen liederen dan in Weerklank het geval. Deze bundels heb­ben ook geen rubriek met kinderenliederen.
"Kennelijk", dus je weet het zelf niet zo goed? En dan toch maar weer even een steek uitdelen? Onderbouw zo'n uitspraak, of laat 'm anders achterwege, zou ik zeggen.
~~Soli Deo Gloria~~
Paul
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 dec 2017, 17:25

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door Paul »

Van Harten merkt op dat het invoeren van gezangen in de kring van de Gereformeerde Bond niet los te zijn is van de verschuivingen in theologisch en geestelijk klimaat in deze kring. Hij noemt uitdrukkelijk het steeds breder gedeelde uitgangspunt dat de gehele gemeente in de zaligheid deelt. De boodschap van de twee wegen begint meer en meer te ontbreken.

Dat klopt ja: vroeger was de gb garantie van een zuivere preek die het Woord nasprak. Nu is dat jammer genoeg niet meer het geval.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door Hendrikus »

Paul schreef:Van Harten merkt op dat het invoeren van gezangen in de kring van de Gereformeerde Bond niet los te zijn is van de verschuivingen in theologisch en geestelijk klimaat in deze kring. Hij noemt uitdrukkelijk het steeds breder gedeelde uitgangspunt dat de gehele gemeente in de zaligheid deelt. De boodschap van de twee wegen begint meer en meer te ontbreken.

Dat klopt ja: vroeger was de gb garantie van een zuivere preek die het Woord nasprak. Nu is dat jammer genoeg niet meer het geval.

Oordelen kun je goed, quoten nog steeds niet :nonnon
~~Soli Deo Gloria~~
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door Mara »

Hendrikus schreef:
Mara schreef: Ik merk nog op dat in de Engelstalige wereld er liederen-bundels zijn die kennelijk meer diepgang vertonen in de op-genomen liederen dan in Weerklank het geval. Deze bundels heb­ben ook geen rubriek met kinderenliederen.
"Kennelijk", dus je weet het zelf niet zo goed? En dan toch maar weer even een steek uitdelen? Onderbouw zo'n uitspraak, of laat 'm anders achterwege, zou ik zeggen.
Je vraag is dus gericht aan ds. P. de Vries, ik quote hem slechts. :hum
Paul schreef:Dat klopt ja: vroeger was de gb garantie van een zuivere preek die het Woord nasprak. Nu is dat jammer genoeg niet meer het geval.
Garantie ook in dit geval, tot aan de (kerk)deur. Een gemeente kan na het vertrek van een predikant zomaar veranderen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie