Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Paul
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 dec 2017, 17:25

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door Paul »

Ik ben bang dat je 'm op het gevoel gemaakt. De Eben-Haëzerkerk van Apeldoorn hoort bv niet thuis op een lijst van gemeenten waar alleen psalmen gezongen worden.[/quote]
Klopt in de tijd dat ik het controleerde deden ze dat alleen vóór of na de dienst nu ook in de dienst![/quote]
Tjonge, en daar hebben ze jou niet eens even bericht van gedaan? Foei toch... :fouet[/quote]
Ja gek he? Naja kom er vanzelf wel achter:)
Paul
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 dec 2017, 17:25

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door Paul »

Hendrikus schreef:
Paul schreef:
Ambtenaar schreef:En wat is de toegevoegde waarde van deze lijst?
Bepaalde mensen vinden dat interresant vandaar dat ik deze lijst heb gemaakt.
En die bepaalde mensen bereik je via RF?
Voor het topic Weerklank is het m.i. nog steeds zwaar off-topic.
O.a. blijkbaar is het interresant...gezien de reacties :D
Online
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door Hendrikus »

Toch wordt het tijd voor een cursusje quoten, Paul. Dat wil je maar niet lukken.
~~Soli Deo Gloria~~
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door Mara »

Wat is nu precies het verschil - inhoudelijk bedoel ik dan - tussen Weerklank en Uit aller mond?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door Hendrikus »

Mara schreef:Wat is nu precies het verschil - inhoudelijk bedoel ik dan - tussen Weerklank en Uit aller mond?
Volgens het titelblad is UAM samengesteld "voor gezin, school, vereniging en koor". Gemeentezang is dus geen criterium geweest bij het selecteren van de liederen. Bij Weerklank is dat wél het geval, die bundel is uitdrukkelijk samengesteld met het oog op de eredienst.
Met 277 liederen is UAM aanzienlijk dunner dan Weerklank (618). Inhoudelijk zitten de bundels wel op dezelfde golflengte, getuige ook het feit dat in Weerklank rijkelijk is geput uit UAM. Zie bijvoorbeeld de handige omnummeringstabel op de website van Weerklank: http://www.weerklank.nl/files/2017/06/W ... ronnen.pdf
Maar omdat bij Weerklank een doorslaggevend criterium was dat de liederen gezongen moesten kunnen worden door een gemeente met traditionele begeleiding, zullen ook liederen uit UAM zijn afgevallen omdat ze toch meer voor een kleine groep op school of club bedoeld zijn, en niet zozeer voor een gemeente met orgelbegeleiding.
~~Soli Deo Gloria~~
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door Mara »

Hendrikus schreef:
Mara schreef:Wat is nu precies het verschil - inhoudelijk bedoel ik dan - tussen Weerklank en Uit aller mond?
Volgens het titelblad is UAM samengesteld "voor gezin, school, vereniging en koor". Gemeentezang is dus geen criterium geweest bij het selecteren van de liederen. Bij Weerklank is dat wél het geval, die bundel is uitdrukkelijk samengesteld met het oog op de eredienst.
Met 277 liederen is UAM aanzienlijk dunner dan Weerklank (618). Inhoudelijk zitten de bundels wel op dezelfde golflengte, getuige ook het feit dat in Weerklank rijkelijk is geput uit UAM. Zie bijvoorbeeld de handige omnummeringstabel op de website van Weerklank: http://www.weerklank.nl/files/2017/06/W ... ronnen.pdf
Maar omdat bij Weerklank een doorslaggevend criterium was dat de liederen gezongen moesten kunnen worden door een gemeente met traditionele begeleiding, zullen ook liederen uit UAM zijn afgevallen omdat ze toch meer voor een kleine groep op school of club bedoeld zijn, en niet zozeer voor een gemeente met orgelbegeleiding.
Ah, dank je wel. Ik had wel even gegoogled, maar ik kon daar niet echt het inhoudelijke verschil terugvinden.
Ik begreep dat UAM al wat ouder is ook. En deze wordt toch ook hier en daar in de eredienst gebruikt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door Chrisje72 »

Zijn erg ook plannen dat Weerklank digitaal gaat verschijnen? Ik zou hem gelijk kopen als hij in google play beschikbaar komt.
Online
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door Hendrikus »

Chrisje72 schreef:Zijn erg ook plannen dat Weerklank digitaal gaat verschijnen? Ik zou hem gelijk kopen als hij in google play beschikbaar komt.
Er is een Weerklank app, waarmee je de liederen vanaf je scherm kunt zingen.

https://www.kokboekencentrum.nl/bestel- ... klank-app/
~~Soli Deo Gloria~~
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door Chrisje72 »

Hendrikus schreef:
Chrisje72 schreef:Zijn erg ook plannen dat Weerklank digitaal gaat verschijnen? Ik zou hem gelijk kopen als hij in google play beschikbaar komt.
Er is een Weerklank app, waarmee je de liederen vanaf je scherm kunt zingen.

https://www.kokboekencentrum.nl/bestel- ... klank-app/
deze reactie hoopte ik op! (en van jou :OO3 )
Dank je!
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door -DIA- »

---knip--- on topic aub
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door ejvl »

Hendrikus schreef:
Chrisje72 schreef:Zijn erg ook plannen dat Weerklank digitaal gaat verschijnen? Ik zou hem gelijk kopen als hij in google play beschikbaar komt.
Er is een Weerklank app, waarmee je de liederen vanaf je scherm kunt zingen.

https://www.kokboekencentrum.nl/bestel- ... klank-app/
Ik zoek nog een oplossing om Weerklank offline op een tablet weer te geven.
Ik speel al jaren vanaf een tablet in de kerk, offline. Nu scan ik de liederen in die gezongen worden maar ik heb het liefst de gehele bundel digitaal in PDF of iets dergelijks maar dat is volgens mij niet mogelijk nog.

Recent nog het koraalboek van Boudewijn Zwart aangeschaft welke hem wel in PDF aanbood, ideaal, scheelt mij uren scanwerk. :)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door Tiberius »

Dat 'uren scanwerk' valt toch wel mee?
Als je een goede scanner hebt, leg je het boek erop en een half uurtje later staat het PDF-bestand in je mailbox.
Eerst even het rugje van het boek afsnijden en de kaften eraf halen (dat kan ik tegen jou wel zeggen ;) )
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door Maanenschijn »

ejvl schreef:
Recent nog het koraalboek van Boudewijn Zwart aangeschaft welke hem wel in PDF aanbood, ideaal, scheelt mij uren scanwerk. :)
Ik heb deze ook, opgenomen in de forScore app. Allen vind in het bladeren en zoeken in een dergelijke app of pdf wel lastig.

Overigens is het boek van Boudewijn Zwart onhandig dik en alleen een beetje met wasknijpers in model te houden. Dan is de pdf wel makkelijker.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door ejvl »

Tiberius schreef:Dat 'uren scanwerk' valt toch wel mee?
Als je een goede scanner hebt, leg je het boek erop en een half uurtje later staat het PDF-bestand in je mailbox.
Eerst even het rugje van het boek afsnijden en de kaften eraf halen (dat kan ik tegen jou wel zeggen ;) )
Zo gaat het inderdaad wel goed :) , alleen heb ik dan 1 groot PDF-bestand.
Ik heb bijvoorbeeld een koraalboek waarin soms 2, soms 3, soms 4 pagina's per psalm staan.
En ik wil dat als ik zoek op m'n tablet naar psalm 84 of op bergen en in dalen, bijvoorbeeld, dat ik alle bewerkingen naar voren krijg van psalm 84 of op bergen en in dalen van alle componisten, daardoor moet ik elke psalm/lied in een aparte PDF hebben en niet 1 groot PDF-bestand met alle 150 psalmen (bijna 500 pagina's in een recent koraalboek).
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door ejvl »

Maanenschijn schreef:
ejvl schreef:
Recent nog het koraalboek van Boudewijn Zwart aangeschaft welke hem wel in PDF aanbood, ideaal, scheelt mij uren scanwerk. :)
Ik heb deze ook, opgenomen in de forScore app. Allen vind in het bladeren en zoeken in een dergelijke app of pdf wel lastig.

Overigens is het boek van Boudewijn Zwart onhandig dik en alleen een beetje met wasknijpers in model te houden. Dan is de pdf wel makkelijker.
Ik gebruik MobileSheets Pro.
Ik open het koraalboek, klik op de psalm en de psalm komt direct naar voren. Wil ik een andere psalm is het makkelijker om te sluiten en opnieuw te open en via de inhoudsopgave de psalm aan te klikken.
Bladeren gaat prima met een tik links of rechts op het scherm in de app maar het zoeken is wel vrij lastig ja, opnieuw openen gaat nog het snelste denk ik.
Plaats reactie