Welke muziek beluister je nu?

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door -DIA- »

samanthi schreef:
DDD schreef:Ik ben het wel eens met DIA. Er zit iets pejoratiefs in, terwijl datd niet ter zake doet.
Dat moest ik even opzoeken.
Ik ook... Maar alzo doende leert men...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:
samanthi schreef:
DDD schreef:Ik ben het wel eens met DIA. Er zit iets pejoratiefs in, terwijl datd niet ter zake doet.
Dat moest ik even opzoeken.
Ik ook... Maar alzo doende leert men...
Je gezonde verstand blijven gebruiken dan maar.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Isala »

Ik ben niet zozeer muziek aan het luisteren, maar afgelopen dagen veel van de lezingen van Leen van Valen beluisterd over opwekkingen in de geschiedenis. Indrukwekkend.
Momenteel luister ik naar een ‘krassende’ uil in onze walnotenboom.
Hora est!
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Hoopvol »

Blijf bij mij Heer, gezongen door een heleboel mannen vanuit Katwijk
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door FlyingEagle »

Naar Boudewijn Zwart die op het carillon van het gemeentehuis psalmen en geestelijke liedekens speelt. Kan het wel waarderen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door J.C. Philpot »

"O, moeder ik ben gered" gezongen door Johannes de Heer met harmonium begeleiding.

https://www.youtube.com/watch?v=it3eQUcgaMA
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door DDD »

Ik ben in de auto vooralsnog veroordeeld tot Youtube. Merkwaardig genoeg vindt Youtube dat in een mix van Sietze de Vries ook allerlei andere organisten van een geheel ongelijksoortig karakter thuishoren. De helpfunctie geeft ook geen oplossing. Hoe kun je dat beinvloeden? Ik wil niet ongevraagd met samenzang in zijn achteruit geconfronteerd worden.
Geytenbeekje
Berichten: 8244
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef:Ik ben in de auto vooralsnog veroordeeld tot Youtube. Merkwaardig genoeg vindt Youtube dat in een mix van Sietze de Vries ook allerlei andere organisten van een geheel ongelijksoortig karakter thuishoren. De helpfunctie geeft ook geen oplossing. Hoe kun je dat beinvloeden? Ik wil niet ongevraagd met samenzang in zijn achteruit geconfronteerd worden.
Niet op autoplay zetten
Ik zie het al helemaal voor me :D
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Erskinees »

DDD schreef:Ik ben in de auto vooralsnog veroordeeld tot Youtube. Merkwaardig genoeg vindt Youtube dat in een mix van Sietze de Vries ook allerlei andere organisten van een geheel ongelijksoortig karakter thuishoren. De helpfunctie geeft ook geen oplossing. Hoe kun je dat beinvloeden? Ik wil niet ongevraagd met samenzang in zijn achteruit geconfronteerd worden.
Haha, sterkte! Je zult dan zelf een playlist moeten maken met een Google (of YouTube) account. Die kan je vervolgens afspelen (ook gemixt).
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door parsifal »

"Man of Sorrows" door Hillsong United. Afgelopen zondagavond keken wij een dienst van All Souls Langham Place in Londen en dit lied werd gezongen. Ik was verbaasd dat een tekst met zoveel theologische diepgang uit het Hillsong répertoire kwam.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Geytenbeekje
Berichten: 8244
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Geytenbeekje »

Geytenbeekje
Berichten: 8244
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Geytenbeekje »

Het lukt mij zelfs om Ritmisch Datheen te zingen.
Volgens mij een berijming die bedoeld is om Iso ritmisch te zingen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door -DIA- »

Zijn hier nog mensen die de live orgelconcerten van Gert van Hoef beluisteren? En zo ja, wat vindt de geachte luisteraar daarvan?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Maanenschijn »

-DIA- schreef:Zijn hier nog mensen die de live orgelconcerten van Gert van Hoef beluisteren? En zo ja, wat vindt de geachte luisteraar daarvan?
Soms. Ik vind het een beetje veel show, regelmatig. En kwalitatief niet altijd even sterk (in het spelen van muziekliteratuur). In zijn jongere jaren vond ik het leuker om hem te zien spelen, samen met registrant Jan.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door -DIA- »

Maanenschijn schreef:
-DIA- schreef:Zijn hier nog mensen die de live orgelconcerten van Gert van Hoef beluisteren? En zo ja, wat vindt de geachte luisteraar daarvan?
Soms. Ik vind het een beetje veel show, regelmatig. En kwalitatief niet altijd even sterk (in het spelen van muziekliteratuur). In zijn jongere jaren vond ik het leuker om hem te zien spelen, samen met registrant Jan.
Laten we het zo zeggen: Hij kan heel wat meer dan ik...
Maar of ik ook alles zo zou spelen is wat anders.
Maar ongetwijfeld heeft ie toch best een groot talent.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie