Welke muziek beluister je nu?

Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Erik1960 »

’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Bourdon16 »

Een oude CD: Verheugt u in uw Heiland. Niet-ritmische samenzang vanuit Dordrecht en Noordwijk. CD op de kop getikt op een rommelmarkt..

Mooi tempo, iets vlotter dan verwacht en ook de wat minder gezongen psalmen zoals 10, 11, 12, 14 en 109 staan er op.
DDD
Berichten: 28478
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door DDD »

Ik heb dat tempo even nageluisterd, maar dat is toch nog steeds op een heel gedragen tempo?

Geen idee waarom dit vlotter is dan verwacht, maar dat wil je misschien nog even toelichten.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Bourdon16 »

DDD schreef:Ik heb dat tempo even nageluisterd, maar dat is toch nog steeds op een heel gedragen tempo?

Geen idee waarom dit vlotter is dan verwacht, maar dat wil je misschien nog even toelichten.
Daarom zei ik ook 'iets' vlotter.. Ik vind het een mooi gedragen tempo.
Ik weet niet hoe oud de CD is maar ik heb het idee dat men tegenwoordig wat langzamer zingt op zulke avonden.
Ook dat kan ik wel waarderen hoor.

Ik ben ook weleens naar een samenzangavond geweest met bijvoorbeeld Andre Nieuwkoop. Het was heerlijk om zo te zingen in een mooie oude kerk vol mensen.
Alleen ik begrijp dan niet dat er zelfs dan nog mensen zijn die nog langzamer zingen en er alsnog achteraan komen..
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef:Ik heb dat tempo even nageluisterd, maar dat is toch nog steeds op een heel gedragen tempo?

Geen idee waarom dit vlotter is dan verwacht, maar dat wil je misschien nog even toelichten.
De cd staat toevallig ook op FamilyStream. Dus ik heb ook even geluisterd. Ik vind het voor een samenzang ook best vlot gaan hoor.

Daar komt het gedragen tempo van bijvoorbeeld André Nieuwkoop (wat ik zelf overigens erg waardeer) niet bij in de buurt. Integendeel.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Maanenschijn »

Is gedragen een synoniem voor langzaam? En vanaf welk bpm is het gedragen en wat niet meer?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Forummer »

Mercy Me - Even If

https://youtu.be/B6fA35Ved-Y

Een prachtige, praktische invulling van 'Uw wil geschiede'
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door HersteldHervormd »

Maanenschijn schreef:Is gedragen een synoniem voor langzaam? En vanaf welk bpm is het gedragen en wat niet meer?
M40 vind ik gedragen.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door parsifal »

Niet precies nu, maar straks gaat Prom Praise aan. Vanuit de Royal Albert Hall, met oa All Souls orchestra, de Gettys en Graham Kendrick.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Hendrikus »

HersteldHervormd schreef:
Maanenschijn schreef:Is gedragen een synoniem voor langzaam? En vanaf welk bpm is het gedragen en wat niet meer?
M40 vind ik gedragen.
Is gedragen een synoniem voor langzaam? Dat is is natuurlijk zo subjectief als ik weet niet wat.
Maar MM40 is wel erg langzaam, ja. :baille
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door J.C. Philpot »

parsifal schreef:Niet precies nu, maar straks gaat Prom Praise aan. Vanuit de Royal Albert Hall, met oa All Souls orchestra, de Gettys en Graham Kendrick.
Is het ergens na te luisteren?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door parsifal »

J.C. Philpot schreef:
parsifal schreef:Niet precies nu, maar straks gaat Prom Praise aan. Vanuit de Royal Albert Hall, met oa All Souls orchestra, de Gettys en Graham Kendrick.
Is het ergens na te luisteren?
Als het niet op youtube te vinden is, waarschijnlijk nog niet. Wij hadden een stream ticket gekocht, waarmee je ook later nog kunt kijken. Ik heb een deel gemist vanwege kinderen die niet konden slapen, dus later nog een groot deel kijken. Wel mooi met een nieuw lied van Kendrick op de melodie van Parry's Jerusalem (Blake's tekst is een beetje vreemd, om het netjes te zeggen). En het lijkt alsof "In Christ Alone" van Getty en Townend echt een hymn is die over jaren nog gezongen kan worden naast de hymns van Watts, Wesley en Newton.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Hendrikus »

parsifal schreef:En het lijkt alsof "In Christ Alone" van Getty en Townend echt een hymn is die over jaren nog gezongen kan worden naast de hymns van Watts, Wesley en Newton.
Niet voor niets ook opgenomen in het Liedboek 2013 en Weerklank.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Forummer »

Hendrikus schreef:
parsifal schreef:En het lijkt alsof "In Christ Alone" van Getty en Townend echt een hymn is die over jaren nog gezongen kan worden naast de hymns van Watts, Wesley en Newton.
Niet voor niets ook opgenomen in het Liedboek 2013 en Weerklank.
Ik vind het ook een prachtig nummer met veel inhoud. Inmiddels verschillende uitvoeringen geluisterd, die van Owl City vind ik (tot nu toe) het mooiste. Zijn nummer 'fireflies' vind ik ook altijd mooi, op een bepaalde manier spreekt daar eerbied voor de schepping in door.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door ejvl »

Maanenschijn schreef:Is gedragen een synoniem voor langzaam? En vanaf welk bpm is het gedragen en wat niet meer?
En meestal wordt het ook (mis)(ge)bruikt om het eerbiediger te noemen.
Alsof langzaam zingen eerbiediger zou zijn dan wat sneller zingen.

Ik wil niet zeggen dat langzaam zingen niet eerbiedig kan zijn, dat kan het vast wel, maar dat heeft niets te maken met het tempo vind ik. (uitwassen daargelaten, ik heb het over bijvoorbeeld M60, zie psalmboek.nl).

Zelf vind ik erg langzaam zingen zelfs oneerbiedig maar uiteraard is dat een mening.
Plaats reactie