Welke muziek beluister je nu?

HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: RE: Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door HersteldHervormd »

Chrisje72 schreef: Maar heb je dan zelf helemaal geen recht van spreken? Om voor iets anders te kiezen? Of dat de radio helemaal uit is omdat je je anders moet kan concentreren? Al is het maar 1 dag, dat jouw voorkeur gedaan wordt. Ben zo blij dat bij ons geen radio meer staat, wie muziek wel luisteren doet dat maar voor zichzelf. Jouw werkplezier en dus productie, hangt ook af van je omgeving dus breng het op zijn minst ter sprake
In sommige omgevingen is dat in theorie misschien waar, maar als je bijvoorbeeld met 10 man op kantoor zit, en jij bent de enige...
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Charles »

Het zou voor mij reden zijn om een andere baan te gaan zoeken. Mijn vraag is ook idd in hoeverre je invloed hebt.
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: RE: Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Hoopvol »

HersteldHervormd schreef:
Chrisje72 schreef: Maar heb je dan zelf helemaal geen recht van spreken? Om voor iets anders te kiezen? Of dat de radio helemaal uit is omdat je je anders moet kan concentreren? Al is het maar 1 dag, dat jouw voorkeur gedaan wordt. Ben zo blij dat bij ons geen radio meer staat, wie muziek wel luisteren doet dat maar voor zichzelf. Jouw werkplezier en dus productie, hangt ook af van je omgeving dus breng het op zijn minst ter sprake
In sommige omgevingen is dat in theorie misschien waar, maar als je bijvoorbeeld met 10 man op kantoor zit, en jij bent de enige...
Heel herkenbaar!
Gelukkig is dit sinds ik een andere baan heb gekregen over. De radio staat nu nog maar sporadisch aan. En de collega's vloeken bijna niet.

(Dus als je een elektrotechnische achtergrond hebt... er is volgens mij nog een vacature)
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: RE: Re: RE: Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Chrisje72 »

HersteldHervormd schreef:
Chrisje72 schreef: Maar heb je dan zelf helemaal geen recht van spreken? Om voor iets anders te kiezen? Of dat de radio helemaal uit is omdat je je anders moet kan concentreren? Al is het maar 1 dag, dat jouw voorkeur gedaan wordt. Ben zo blij dat bij ons geen radio meer staat, wie muziek wel luisteren doet dat maar voor zichzelf. Jouw werkplezier en dus productie, hangt ook af van je omgeving dus breng het op zijn minst ter sprake
In sommige omgevingen is dat in theorie misschien waar, maar als je bijvoorbeeld met 10 man op kantoor zit, en jij bent de enige...
Als je het niet op tafel legt weet je het niet of je de enige bent. Ook niet alle "wereldse" mensen houden van 538,vaak is het een gewoonte dat die ene zender aan staat. Maar zet je hem bv op Rijnmond is het ook geen bezwaar. Of zijn mensen opgelucht dat het eindelijk stil is.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Charles »

Recent zei een collega nog dat je op kantoor een kanon naast hem kan afschieten zonder dat hij er last van heeft. Maar je moet geen radio aanzetten want dan kan ik me niet meer concentreren, zei hij.

Zo zullen er meer zijn.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: RE: Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door HersteldHervormd »

Hoopvol schreef:
HersteldHervormd schreef:
Chrisje72 schreef: Maar heb je dan zelf helemaal geen recht van spreken? Om voor iets anders te kiezen? Of dat de radio helemaal uit is omdat je je anders moet kan concentreren? Al is het maar 1 dag, dat jouw voorkeur gedaan wordt. Ben zo blij dat bij ons geen radio meer staat, wie muziek wel luisteren doet dat maar voor zichzelf. Jouw werkplezier en dus productie, hangt ook af van je omgeving dus breng het op zijn minst ter sprake
In sommige omgevingen is dat in theorie misschien waar, maar als je bijvoorbeeld met 10 man op kantoor zit, en jij bent de enige...
Heel herkenbaar!
Gelukkig is dit sinds ik een andere baan heb gekregen over. De radio staat nu nog maar sporadisch aan. En de collega's vloeken bijna niet.

(Dus als je een elektrotechnische achtergrond hebt... er is volgens mij nog een vacature)
Leuk, wat doe je nu?
En ja, ik heb een elektrotechnische achtergrond, maar ik zit best :)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Johannes S
Berichten: 581
Lid geworden op: 22 dec 2017, 16:55
Locatie: Dordrecht

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Johannes S »

Machtig God, Sterke Rots.

Lam van God, hoogste Heer,
Heilig en Rechtvaardig,
Stralend Licht, de blinkende Morgenster,
Niemand is als U.
Filippenzen 3:20 Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook den Zaligmaker verwachten, namelijk den Heere Jezus Christus;
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door parsifal »

https://youtu.be/jENfyP5Eqjw

Kon lang Andre Rieu niet echt waarderen. Nu zie ik toch wel hoe hij iets doet wat een entertainer moet doen, zijn publiek echt laten genieten.

Verder interessant hoe mensen tot tranen worden geroerd puur door de muziek (de tekst en het moment in de film waar het uitkomt zijn niet zo emotioneel).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Vioolconcert in d van J.L.F. Mendelssohn.
(Hij schreef het op 13 jarige leeftijd.)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

3de Orgelsonate van Alexandre Guilmant, 1 van mijn favorieten.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Henk J »

Johann Gottfried Walther schreef:3de Orgelsonate van Alexandre Guilmant, 1 van mijn favorieten.
Één van je favoriete orgelwerken in het algemeen of van Guilmant? Ik heb nooit zoveel met Guilmant, liever Franck of Vierne.
Gebruikersavatar
dré
Berichten: 383
Lid geworden op: 06 apr 2004, 13:31

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door dré »

The Messiah in de Pieterskerk in Leiden.
Zingend
dré
--------

Credo in unum Deo
ZWP
Berichten: 1663
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door ZWP »

dré schreef:The Messiah in de Pieterskerk in Leiden.
Zingend
Ik luisterde vooral. Was indrukwekkend!
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door JvW »

dré schreef:The Messiah in de Pieterskerk in Leiden.
Zingend
Het was prachtig!
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Roos2018 »

Plaats reactie