Niet-gezongen psalmen een andere wijs geven?

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33283
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Niet-gezongen psalmen een andere wijs geven?

Bericht door Tiberius »

Marieke schreef:5. ik het afgrijselijk vind om met een man waar ik geen snars om geef half in de armen moet liggen om vervolgens diverse keren door die man op m'n tenen getrapt te worden :cry
Klinkt alsof je ervaring hebt...
Marieke
Berichten: 1317
Lid geworden op: 29 nov 2010, 22:47

Re: Niet-gezongen psalmen een andere wijs geven?

Bericht door Marieke »

Tiberius schreef:
Marieke schreef:5. ik het afgrijselijk vind om met een man waar ik geen snars om geef half in de armen moet liggen om vervolgens diverse keren door die man op m'n tenen getrapt te worden :cry
Klinkt alsof je ervaring hebt...
Ik wist het, Tiberius gaat reageren :yahoo
Gelukkig heb ik geen ervaring, maar ik voel het op m'n tenen aan dat dat gaat gebeuren als ik er aan zou beginnen... ;)
ejvl
Berichten: 5745
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Niet-gezongen psalmen een andere wijs geven?

Bericht door ejvl »

Ook op hele noten? ;)
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Niet-gezongen psalmen een andere wijs geven?

Bericht door JolandaOudshoorn »

Marieke schreef:
JolandaOudshoorn schreef: @ Marieke, waarom typeer jij dansen als dom??
Omdat:
1. het vaak gebeurt in een omgeving waarin je niet hoort (disco/feesten e.d.)
2. er meestal gedanst wordt op muziek die of tegen de Bijbel ingaat of waarin de begeerlijkheid van het aardse leven bezongen wordt
3. in Nederland zelden of nooit tot eer van God gedanst wordt zoals dat vroeger in de tijd van de Bijbel wel gedaan werd
4. ik het nut niet inzie van het meestal niet in de maat heen en weer gespring met hoge valkans (bij mij dan..) :sweat
5. ik het afgrijselijk vind om met een man waar ik geen snars om geef half in de armen moet liggen om vervolgens diverse keren door die man op m'n tenen getrapt te worden :cry
OK, een bepaalde manier van dansen vind je dom. Begrijpelijk ;)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Niet-gezongen psalmen een andere wijs geven?

Bericht door henriët »

ejvl schreef:
Marieke schreef: Ik vind eigenlijk dat iedere danser(es) eerst orgelles moet nemen (dan heb je helemaal geen zin meer in dat domme gedans..)
Misschien dansen op orgelmuziek :) :yahoo
Op zoiets bijvoorbeeld http://www.youtube.com/watch?v=FRf9G0LiZeQ

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FRf9G0LiZeQ[/youtube]
Whahaha, gezellige muziek voor op de achtergrond, arbeidsvitaminen. :)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Bazuin
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 feb 2012, 22:47

Re: Niet-gezongen psalmen een andere wijs geven?

Bericht door Bazuin »

henriët schreef:
ejvl schreef:
Marieke schreef: Ik vind eigenlijk dat iedere danser(es) eerst orgelles moet nemen (dan heb je helemaal geen zin meer in dat domme gedans..)
Misschien dansen op orgelmuziek :) :yahoo
Op zoiets bijvoorbeeld http://www.youtube.com/watch?v=FRf9G0LiZeQ
Whahaha, gezellige muziek voor op de achtergrond, arbeidsvitaminen. :)
Ik bedoel dit niet richting jullie hoor, ik maak even van de gelegenheid gebruik om het te zeggen. Ik moet altijd glimlachen om mensen die menen dat Martin Mans alleen dit soort muziek speelt. Zo heeft Martin Mans bijvoorbeeld meegewerkt aan een project om 200 religieuze cantate's van Bach op te nemen op maar liefst 60 CD's en meegewerkt aan het Requiem van Fauré. Hoeveel organisten telt Nederland die meegewerkt hebben aan dit soort enorme projecten van een dergelijk niveau? Ik snap heel goed dat mensen soms hun wenkbrauwen fronsen bij het horen van zijn improvisaties, maar dat is slechts een kant van zijn muzikale veelzijdigheid. Hij is heel wat "mans". :)
Plaats reactie