Bladmuziek te koop!

Marius
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 jan 2012, 19:33

Re: Bladmuziek te koop!

Bericht door Marius »

Hendrikus schreef:
Marius schreef:
Marieke schreef:
Marius schreef: 6 achter de G-sleutel en 6 achter de F-sleutel zeker...
jazeker, dat kan prima, je kunt per noot twee verlagingen(mollen doen) a met twee mollen klinkt als g
bijdehanddoen voor gevorderden, je weet net zo goed als ik dat dat in de praktijk never nooit voorkomt :nonnon

weetje, je zegt nu zelf wat ik graag door middel van mijn opmerking wilde aangeven.
Je kunt wel bijdehant doen dat klavar makkelijker is dan noten en aangeven dat het onzin zou zijn dat noten makkelijker zijn dan klavar, ik wil, staat ook in mijn reactie, alleen maar even aangeven dat onzin niet bestaat, uitgesloten bij mensen die onzinreacties geven waarmee ze reageren met als argument: 'onzin'

maar goed, inderdaad zijn die stukken er niet veel.
Laatst gewijzigd door Marius op 31 jan 2012, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Bladmuziek te koop!

Bericht door Hendrikus »

Marieke schreef:
Hendrikus schreef:
Marius schreef:
Marieke schreef: jazeker, dat kan prima, je kunt per noot twee verlagingen(mollen doen) a met twee mollen klinkt als g
bijdehanddoen voor gevorderden, je weet net zo goed als ik dat dat in de praktijk never nooit voorkomt :nonnon
Hé trouwens, Hendrikus, je laat in die posting mij die uitspraak nu doen.... :bobo
Dat wil ik niet op m'n geweten hebben....
excusez-moi
~~Soli Deo Gloria~~
Marius
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 jan 2012, 19:33

Re: Bladmuziek te koop!

Bericht door Marius »

Geachte mede forum leden,

Ik heb het idee dat de gemoederen hoog oplopen.
Wanneer ik klavarnogwat type denken mensen dat ik dit afgunstig doe.
Helemaal niet de bedoeling, uit eerdere reacties bleek een meningsverschil over de spelling van het woord klavar... . {laat ik het zo noteren om weer een reactie te vermijden} Ik dacht weet je wat, ik noteer klavarnogwat, ben ik in ieder geval vrij van de spellingsopdracht. Maakt men hier van dat ik afgunstig ben. Nou dan lees je verkeerd. In mijn reacties kun je vinden dat ik een notatievorm niet graag als heilig of als 'enige echte' wil beschouw.(dat betekend dus dat ik niet alleen focus op noten en dan wel op klavar. ) Toch wil ik mijn twijfels uiten over reacties met als argument 'onzin' o.i.d., wanneer ik daarbij de illustratie geef van de 12 mollen, wat idd niet veel voorkomt, denkt men dat ik zomaar wat neer zet omdat het 'leuk' is te kijken of het toetsenbord van de pc het even goed doet als het klavIEr van het orgel.
Vandaag open ik nog een topic over klavar, aangezien het hier een beetje off-topic is.
Ik hoop dat we daar in alle rust, vrede, eensgezindheid, broederlijke liefde etc. een eerlijke balans over klavar kunnen maken met voor en nadelen.



Ik heb het beloofde topic inmiddels gemaakt onder de titel:
Klavarnotaties
Uit een eerste, overigens zeer gewaardeerde, reactie blijkt de spelling van het woord: klavarskribo.
Laatst gewijzigd door Marius op 31 jan 2012, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Bladmuziek te koop!

Bericht door refo »

Beide notaties beogen hetzelfde aan te geven: welke toetsen in welk tempo met welk volume dienen te worden ingedrukt.
Verschil is er niet. Het verschil zit hem in de musici. Klavarskribo spelen is in bijna 100% van de gevallen zelfstudie en bij notenschrift nadert dat tot 0%. Bij K zie je meteen welke toets aan de beurt is en bij N is daar geen touw aan vast te knopen zonder uitleg.

Ik heb een neef die dagelijks uren studeerde op Klavarskribo muziekstukken. (Misschien nog wel). Ik schat dat het weinig verschil meer maakt met een vergelijkbare inspanning op notenschrift.
Marius
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 jan 2012, 19:33

Re: Bladmuziek te koop!

Bericht door Marius »

refo schreef:Beide notaties beogen hetzelfde aan te geven: welke toetsen in welk tempo met welk volume dienen te worden ingedrukt.
Verschil is er niet. Het verschil zit hem in de musici. Klavarskribo spelen is in bijna 100% van de gevallen zelfstudie en bij notenschrift nadert dat tot 0%. Bij K zie je meteen welke toets aan de beurt is en bij N is daar geen touw aan vast te knopen zonder uitleg.

Ik heb een neef die dagelijks uren studeerde op Klavarskribo muziekstukken. (Misschien nog wel). Ik schat dat het weinig verschil meer maakt met een vergelijkbare inspanning op notenschrift.

Deze reactie van refo wordt zeer gewaardeerd.
Het is een goede serieuze reactie.
Vriendelijk verzoek aan iedereen die over dit onderwerp wil schrijven, doe dat op de pagina 'Klavarnotaties'. Het zou leuk zijn als hier op deze pagina weer reacties verschijnen over bladmuziek en mogelijkheden voor het kopen daarvan.
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18723
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Bladmuziek te koop!

Bericht door helma »

Plaats reactie