Popmuziek duivels?

Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Popmuziek duivels?

Bericht door Gian »

Hendrikus schreef:
overigens, om het plaatje compleet te maken, waarschuwt 'ie ook voor de RO? Dan hebben we drie vliegen in één klap :hum
Om het plaatje compleet te maken zou je ook voor sommige kansels moeten waarschuwen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Popmuziek duivels?

Bericht door Desiree »

Ik denk dat een ds. moet kunnen zeggen wat hij vindt. Waarom hij waarschuwt. Als ik bij een ds. in de kerk zou zitten en dat horen, zou ik denken, die visie deel ik niet en ik kan dat zeker goed beargumenteren, maar ik ben blij met de prediking, ik heb toch wat mee naar huis mogen nemen.

Maar dat heb ik wel in verschillende kerken, dus ja.. dat krijg je als je verschil van mensen hebt.. met verschillende culturen te maken hebt. Als dat goed te beargumenteren valt, dan moet je dat van elkaar accepteren. Ik zou best wel een keer daarover willen praten met een dominee. Het is leuk om van gedachten te wisselen en daarom begrijp je elkaar beter.

Refo-omroep, Jijdaar, Dominees, Broeders... wat een zegen dat ze er zijn. Nu staat refo-omroep de hele dag aan.. maar straks staat bijvoorbeeld groot-nieuwsradio aan. Tja, keuze genoeg!

Overigens, pop-muziek luister ik sporadisch. Tja, ik ben daar nu wat genuanceerder in. Weet je, het is niet alleen pop-muziek wat de duivel gebruikt om jouw van het goede pad af te krijgen.. er is zoveel meer. Maar goed, er is genoeg keuze, dus waarom iets draaien wat ik niet leuk vind?
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Popmuziek duivels?

Bericht door Luther »

-DIA- schreef:Ik denk het wel, als het zo ter sprake zou komen.
Ik begrijp het ook best als ik zo hoor wat de RO uitzendt.
Ik heb eerder (toen de RO nog vrij toegankelijk was) wel eens wat geluisterd,
maar mijn bevinding was dat het een getrouwe kopie was van de EO
uit de jaren '70 van de 20e eeuw....
Hier val ik DIA helemaal bij. Ik heb bewust deze week veel gekeken naar wat de RO uitzendt.
Ik heb nog maar weinig gezien, wat de EO ook niet gewoon zou kunnen uitzenden.
Verder is er maar nauwelijks meerwaarde bóven de EO en zijn er programma's bij die even verstooiend zijn als bepaalde spelprogramma's van de EO.

Kortom: Ik zie de meerwaarde niet, ik zie wel wat het met kids doet als de RO met beeld aan staat. Ben het met DIA eens.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Popmuziek duivels?

Bericht door Jongere »

Desiree schreef:Overigens, pop-muziek luister ik sporadisch. Tja, ik ben daar nu wat genuanceerder in. Weet je, het is niet alleen pop-muziek wat de duivel gebruikt om jouw van het goede pad af te krijgen.. er is zoveel meer.
Tsja.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Popmuziek duivels?

Bericht door Desiree »

Correctie.. ik bleef toch al thuis, mijn gordijnen moesten toch nog ff voor de zondag ophangen... mijn man klaagde al.. maar tegelijk die video met Koos aangezet.

Ik corrigeer mijn uitspraak jongere. Ver weg blijven van dit soort muziek.. Ben blij dat ik het gezien heb, je leert er veel van.

Ook weer leuk om Koos weer even in beeld te zien. Hij is echt bewogen met jongelui. Verschrikkelijk lief gewoon.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Popmuziek duivels?

Bericht door Bonny »

Toch maar beter Slow Train Coming van Bob Dylan luisteren!
The Groom's still waiting at the altar
Bazuin
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 feb 2012, 22:47

Re: Popmuziek duivels?

Bericht door Bazuin »

Net als "Knockin' on Heaven's Door" van Dylan?
Bazuin
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 feb 2012, 22:47

Re: Popmuziek duivels?

Bericht door Bazuin »

Hé, hier zijn posts van mij verwijderd! Waarom?
fremawe
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mei 2012, 15:52

Re: Popmuziek duivels?

Bericht door fremawe »

Bazuin schreef:Hé, hier zijn posts van mij verwijderd! Waarom?

Vind ik ook niet zo gek....

Wat een vreselijke tekst !!
fremawe
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mei 2012, 15:52

Re: Popmuziek duivels?

Bericht door fremawe »

Mag ik de vraag anders stellen?

Is pop muziek ván God, en tót Gods Eer ??

Dat dacht ik toch niet, eigenlijk !

Als ik het zeer scherp mag stellen, pop muziek is duivels !!!!
Het is een satanisch instrument om ons van God af te scheuren !

Met "hard rock" doet ie dat overluid en duidelijk !

Pop muziek met een zogenaamd "christelijk" tintje, in welke vorm dan ook,
daar verslind hij zéér listig zijn tienduizenden mee !!
Mooi....nét op het verkeerde been, das nou nét wat hij wil.

Jezus heeft hem zeker de kop vermorzeld, maar hij zal tót Jezus wederkomst zeer gedreven bezig blijven om er zo veel mógelijk van Hem af te trekken.

En gezien de vele reacties op dit onderwerp, is die vuile satan daar lekker mee bezig !!

Dit is mijn overtuiging.

Laten we ons verre houden van elke vorm van muziek, die niet overéénstemd met Gods Woord.
Ik wens u allen een goed weekend, en zing heerlijk mee, met enkele van die mooie psalmen, die de Heere ons heeft gegeven, en waar we heel ons leven naast kunnen leggen !!
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9200
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Popmuziek duivels?

Bericht door parsifal »

fremawe schreef:Mag ik de vraag anders stellen?

Is pop muziek ván God, en tót Gods Eer ??

Dat dacht ik toch niet, eigenlijk !

Als ik het zeer scherp mag stellen, pop muziek is duivels !!!!
Het is een satanisch instrument om ons van God af te scheuren !

Met "hard rock" doet ie dat overluid en duidelijk !

Pop muziek met een zogenaamd "christelijk" tintje, in welke vorm dan ook,
daar verslind hij zéér listig zijn tienduizenden mee !!
Mooi....nét op het verkeerde been, das nou nét wat hij wil.

Jezus heeft hem zeker de kop vermorzeld, maar hij zal tót Jezus wederkomst zeer gedreven bezig blijven om er zo veel mógelijk van Hem af te trekken.

En gezien de vele reacties op dit onderwerp, is die vuile satan daar lekker mee bezig !!

Dit is mijn overtuiging.

Laten we ons verre houden van elke vorm van muziek, die niet overéénstemd met Gods Woord.
Ik wens u allen een goed weekend, en zing heerlijk mee, met enkele van die mooie psalmen, die de Heere ons heeft gegeven, en waar we heel ons leven naast kunnen leggen !!
Ik vind eigenlijk dat je alleen zo scherp mag zijn als je het onderbouwt. Sons of Korah is ook popmuziek en die zingen ook psalmen. Ik zie werkelijk niet in waarom de berijming die wij zingen zoveel beter is dan de versie van Sons of Korah.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
fremawe
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mei 2012, 15:52

Re: Popmuziek duivels?

Bericht door fremawe »

parsifal schreef:
fremawe schreef:Mag ik de vraag anders stellen?

Is pop muziek ván God, en tót Gods Eer ??

Dat dacht ik toch niet, eigenlijk !

Als ik het zeer scherp mag stellen, pop muziek is duivels !!!!
Het is een satanisch instrument om ons van God af te scheuren !

Met "hard rock" doet ie dat overluid en duidelijk !

Pop muziek met een zogenaamd "christelijk" tintje, in welke vorm dan ook,
daar verslind hij zéér listig zijn tienduizenden mee !!
Mooi....nét op het verkeerde been, das nou nét wat hij wil.

Jezus heeft hem zeker de kop vermorzeld, maar hij zal tót Jezus wederkomst zeer gedreven bezig blijven om er zo veel mógelijk van Hem af te trekken.

En gezien de vele reacties op dit onderwerp, is die vuile satan daar lekker mee bezig !!

Dit is mijn overtuiging.

Laten we ons verre houden van elke vorm van muziek, die niet overéénstemd met Gods Woord.
Ik wens u allen een goed weekend, en zing heerlijk mee, met enkele van die mooie psalmen, die de Heere ons heeft gegeven, en waar we heel ons leven naast kunnen leggen !!
Ik vind eigenlijk dat je alleen zo scherp mag zijn als je het onderbouwt. Sons of Korah is ook popmuziek en die zingen ook psalmen. Ik zie werkelijk niet in waarom de berijming die wij zingen zoveel beter is dan de versie van Sons of Korah.
Natuurlijk wist ik niet wie of wat Sons of Korah was.
Heb net even gegoogled, en op you tube gekeken.
Ik kan maar één conclusie trekken.....ik vind het vréselijk !!
Mijn haren gaan er van overeind staan, en alles in mij komt in opstand!

Nu zeg ik absoluut niet, dat de psalmen alléén niet ritmisch, en met een orgel begeleid moeten worden, want hoe doen ze dat in China??
Dat snap ik, dat is totaal anders.

Maar deze muziek die ik dus net hoorde, doet mij denken aan een uitspraak van een oude prediker.
Het is muziek met een een christelijk jasje aan (een psalm) máár met een duivelse tendens!
Sorry...maar ik kan niet anders zeggen.
Dit is niet Bijbels, wij horen daar niet, en wij moeten ons daar verre van houden !
Mensen denk toch na, die satan is zo sluw !!!!!!!!!
Nee...we gaan niet naar de disco.. maar is dít dan tot Gods Eer ????
jghb
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mei 2012, 22:32

Re: Popmuziek duivels?

Bericht door jghb »

parsifal schreef:Ik vind eigenlijk dat je alleen zo scherp mag zijn als je het onderbouwt. Sons of Korah is ook popmuziek en die zingen ook psalmen. Ik zie werkelijk niet in waarom de berijming die wij zingen zoveel beter is dan de versie van Sons of Korah.
Vanwaar komt toch die vernieuwingsdrang?
Hebben wij het dan honderden jaren verkeerd gedaan?
In de 17e en 18e eeuw was er ook een vernieuwingsdrang.
Eerst was daar de breed gedragen bijbelvertaling die wij nu (hoop ik) nog kennen als Staten Vertaling, met de berijming van Datheen op "sleeptouw" (met alle kritiek daarop, zeer diep en teer van inhoud, en onder velen zeer geliefd.
Ook "1773" kende veel kritiek, maar in een tijdsbestek van enkele decennia bij zeer velen ook geliefd, ondanks de "vermeende, gezochte" remonstrantse invloed op deze berijming.

Waarom blijven we doorgaan met het elimineren van, hoewel het misschien bijzaken zijn, oude(-re) kerkelijke gebruiken?
Is ooit aangetoond dat al deze vernieuwingen hebben geleid tot een aanwas van de bestaande christelijke gemeenten?
En wat is (was) het profijt voor onze jeugd (geweest)?

2 Petrus 3:16
Gelijk ook in alle zendbrieven, daarin van deze dingen sprekende; in welke dingen sommige zwaar zijn om te verstaan, die de ongeleerde en onvaste mensen verdraaien, gelijk ook de andere Schriften, tot hun eigen verderf.
Bazuin
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 feb 2012, 22:47

Re: Popmuziek duivels?

Bericht door Bazuin »

fremawe schreef:
Bazuin schreef:Hé, hier zijn posts van mij verwijderd! Waarom?
Vind ik ook niet zo gek....

Wat een vreselijke tekst !!
Nou ik vind het wel gek! Vooraf aan de teksten had ik een motivatie gegeven waarom ik ze plaatste, niemand klaagde op het forum of via PB. Zonder ook maar iets te horen worden er posts verwijderd, ook na contact met een moderator geen uitleg gekregen. Daar stoor ik me aan.

Overigens goed om te merken dat je de teksten vreselijk vindt. Dat was de intentie van mijn post ook. Het kan juist goed zijn dat ouders (maar zeker ook jongeren) er goed van doordrongen worden wat sommige teksten inhouden, ook al zit er misschien een vrolijk deuntje onder.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Popmuziek duivels?

Bericht door helma »

ik heb die post in elk geval wél gemeld met de meldknop.
Plaats reactie