McCain of Obama?

Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: McCain of Obama?

Bericht door Josephus »

Eiger schreef:
Rens schreef:

Zoals ik al eerder elders zei: McCain had eigenlijk geen faire kans, omdat hij feitelijk werd afgerekend op het beleid van 8 jaar Bush.................en de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik dat niet eerlijk vindt..............
Dat is nu eenmaal te tol die je betaald, als je in dezelfde club (rep.) zit en je je niet duidelijk afstand er van neemt. In zwitserland zeggen we dan: "mitgegangen ist mitgehangen"
Mee eens.

(Ik heb de trouwens de quote even gecorrigeerd.)
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: McCain of Obama?

Bericht door Rens »

Josephus schreef:
Eiger schreef:
Rens schreef:

Zoals ik al eerder elders zei: McCain had eigenlijk geen faire kans, omdat hij feitelijk werd afgerekend op het beleid van 8 jaar Bush.................en de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik dat niet eerlijk vindt..............
Dat is nu eenmaal te tol die je betaald, als je in dezelfde club (rep.) zit en je je niet duidelijk afstand er van neemt. In zwitserland zeggen we dan: "mitgegangen ist mitgehangen"
Mee eens.

(Ik heb de trouwens de quote even gecorrigeerd.)
alles tot je dienst, maar men had McCain moet beoordelen op zijn standpunten in alle opzichten, en niet als alleen maar verlengstuk van Bush......

los daarvan vond ik zijn optreden soms wat paniekerig, ik denk dat dát velen over de streep trok naar de presidentieel ogende en optredende Barack Obama (ondanks de paar flinke fouten die ook hij maakte)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: McCain of Obama?

Bericht door Gian »

Eiger schreef: Dat is nu eenmaal te tol die je betaald, als je in dezelfde club (rep.) zit en je je niet duidelijk afstand er van neemt.
Mc Cain heeft zich meer dan eens gedistantieerd van Bush. In de campagne heeft hij zeer duidelijk afstand genomen van Bush's beleid.
Obama is aan de macht gekomen door stemmers die de politiek niet snappen, en door mensen die een afkeer hebben van republikeinen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: McCain of Obama?

Bericht door jvdg »

Gian schreef:
Eiger schreef: Dat is nu eenmaal te tol die je betaald, als je in dezelfde club (rep.) zit en je je niet duidelijk afstand er van neemt.
Mc Cain heeft zich meer dan eens gedistantieerd van Bush. In de campagne heeft hij zeer duidelijk afstand genomen van Bush's beleid.
Obama is aan de macht gekomen door stemmers die de politiek niet snappen, en door mensen die een afkeer hebben van republikeinen.
Het lukt mij nog steeds niet om republikeinen duidelijk te onderscheiden van democraten.
De republikeinen van vandaag waren de democraten van gisteren, en omgekeerd.

En wat ik me afvraag: alle door de twee kemphanen gesproken woorden, waren die persoonlijk, of zijn ze voorgezegd door de mannetjesmakers?

Enfin, de toekomst zal het ons leren.

Ik in ieder geval verwacht niet dar er veel zal veranderen.
Vergeet niet dat presidenten van de USA ook alleen maar marionetten zijn van..........?
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: McCain of Obama?

Bericht door jvdg »

Paus feliciteert Obama

WO 05 nov 2008 | 15.56
Vandaag is bekend geworden dat Barack Obama de nieuwe president is geworden van de Verenigde Staten van Amerika. Behalve felicitaties van veel staatshoofden ontving de nieuwe leider ook felicitaties van het Vaticaan.

Pater Federico Lombardi, persvoorlichter van het Vaticaan, feliciteerde namens de paus Obama met zijn overwinning, kort nadat de laatste stemmen waren geteld.

"Dat God deze nieuwe president van Amerika bij moge staan en hem moge verlichten" aldus Lombardi. Het Vaticaan hoopt dat hij zal voldoen aan de verwachtingen van de wereld; dat hij rechtvaardig zal regeren en vrede zal brengen.

De overwinningstoespraak die Obama deze ochtend heeft gehouden, sloot hij af met de woorden: "May God bless you, and may God bless the United States of America".

Bron: IKON-E.J. Tillema
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: McCain of Obama?

Bericht door Bert Mulder »

jvdg schreef: Het lukt mij nog steeds niet om republikeinen duidelijk te onderscheiden van democraten.
De republikeinen van vandaag waren de democraten van gisteren, en omgekeerd.

En wat ik me afvraag: alle door de twee kemphanen gesproken woorden, waren die persoonlijk, of zijn ze voorgezegd door de mannetjesmakers?

Enfin, de toekomst zal het ons leren.

Ik in ieder geval verwacht niet dar er veel zal veranderen.
Vergeet niet dat presidenten van de USA ook alleen maar marionetten zijn van..........?
de USA zijn niet op de zelfde manier aan partijen verbonden als Nederland...

Is het historisch gezien zo, dat de Democraten niet voor vrije handel, en dus meer provinciaal zijn dan de Rupublikein, die voor vrije handel zijn.

Clinton schoot er nog al gauw op los, als dat is zijn politiek te pas kwam, Busch wachtte een heel poosje na 9-11, maar toen ging hij er volop op in...

Maar, nationaal gezien, heb je vaak democraten die in wezen republikein zijn, en anders om. Zo mogen stemmen zo als ze zelf de situatie zien, en zijn dus niet, zoals in Canada bijvoorbeeld, aan de partij verbonden.

Maar....

Het meest belangrijkste, dat we niet mogen vergeten:

God is soverein!

En ALLE dingen moeten samenwerken ten goede, degenen die naar Zijn voornemen geroepen zijn. Dus het is goed voor ons, dat Obama president is. Hoewel we het misschien niet begrijpen.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: McCain of Obama?

Bericht door jvdg »

Bert Mulder schreef:God is soverein!

En ALLE dingen moeten samenwerken ten goede, degenen die naar Zijn voornemen geroepen zijn. Dus het is goed voor ons, dat Obama president is. Hoewel we het misschien niet begrijpen.
Dat denk ik, after all at the end of the day, ook, Bert.
cosmo
Berichten: 681
Lid geworden op: 14 sep 2007, 15:09

Re: McCain of Obama?

Bericht door cosmo »

jvdg schreef:
Bert Mulder schreef:God is soverein!

En ALLE dingen moeten samenwerken ten goede, degenen die naar Zijn voornemen geroepen zijn. Dus het is goed voor ons, dat Obama president is. Hoewel we het misschien niet begrijpen.
Dat denk ik, after all at the end of the day, ook, Bert.
Ik vraag me dan af waar mensen zoals Hitler, Stalin, Pol Pot, Mao Zedong, Hirohito, Khomenei, Franco, Mussolini, Napoleon etc. goed voor waren.

M.a.w. het is een dooddoener van Bert.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: McCain of Obama?

Bericht door Bert Mulder »

cosmo schreef:
jvdg schreef:
Bert Mulder schreef:God is soverein!

En ALLE dingen moeten samenwerken ten goede, degenen die naar Zijn voornemen geroepen zijn. Dus het is goed voor ons, dat Obama president is. Hoewel we het misschien niet begrijpen.
Dat denk ik, after all at the end of the day, ook, Bert.
Ik vraag me dan af waar mensen zoals Hitler, Stalin, Pol Pot, Mao Zedong, Hirohito, Khomenei, Franco, Mussolini, Napoleon etc. goed voor waren.

M.a.w. het is een dooddoener van Bert.
Laat maar...

Heere, bewaar me, dat ik me niet bezondig!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
cosmo
Berichten: 681
Lid geworden op: 14 sep 2007, 15:09

Re: McCain of Obama?

Bericht door cosmo »

Nee, niet laat maar. Je kunt toch gewoon uitleggen hoe het zit met de personen die ik net noemde, zonder dat niet nette woorden vilein aan mij worden geadresseerd?
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: McCain of Obama?

Bericht door Gian »

Alle dingen meewerken ten goede betreft diegene 'die Hem liefhebben'.
Rom 8
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
cosmo
Berichten: 681
Lid geworden op: 14 sep 2007, 15:09

Re: McCain of Obama?

Bericht door cosmo »

Ik ken het citaat, maar wellicht ben ik ten aanzien van dat gedeelte enigszins kritisch.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: McCain of Obama?

Bericht door memento »

De overwinningstoespraak van de nieuwe president toont Amerika's volksreligie: Yes we can.

De mensen staan met tranen in de ogen...
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: McCain of Obama?

Bericht door MarthaMartha »

cosmo schreef:Nee, niet laat maar. Je kunt toch gewoon uitleggen hoe het zit met de personen die ik net noemde, zonder dat niet nette woorden vilein aan mij worden geadresseerd?
Cosmo, omdat de duivel zijn gang kan gaan zover als God hem laat gaan.
Maar God is Koning, en Hij doet alle dingen meewerken ten goede voor wie gelooft.
En wie sterft zonder in Hem te geloven zal zelf terecht moeten staan voor zijn daden.
Ook Hitler, ook anderen.... God is rechtvaardig.
Wij begrijpen Zijn wegen niet (altijd), maar Hem loopt niets uit de hand, en Hij zoekt in alles het beste voor Zijn kinderen. (en ja, Zijn ideeën daarover zijn vaak anders dan die van ons, maar dat zegt niets over het eindresultaat)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: McCain of Obama?

Bericht door Luther »

Ik heb de hele nacht zitten kijken. Werkelijkk fantastisch dat deze bewonderenswaardige leider zo'n steun krijgt en zoveel positieve energie losmaakt in de Amerikaanse samenleving.

En dan die overwinningsspeech: werkelijk geweldig. Hier staat een groot wereldleider van hetzelfde niveau als: Kennedy, F.D. Roosevelt, Lincoln en Washington.

De dream van M.L. King is uitgekomen!

Ik zou heel graag in Europa ook zo'n president kiezen. Elk EU-lid krijgt een aantal kiesmannen en verder hetzelfde systeem. Lijkt me geweldig en nuttig: We kunnen als Europa zoveel sterker staan als we op buitenlands en defensiebeleid 1 lijn trekken. (Dat is mijn dream. Dat is ook de reden dat ik als SGP-lid bij de EP-verkiezingen altijd CDA stem. De SGP is tegen de verdere Europese integratie. In de VS kun je zien hoeveel positieve krachten er in een samenleving los kunnen komen als je als staten niet teveel op jezelf blijft staan.)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie