McCain of Obama?

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: McCain of Obama?

Bericht door Tiberius »

cosmo schreef:Ik vraag me dan af waar mensen zoals Hitler, Stalin, Pol Pot, Mao Zedong, Hirohito, Khomenei, Franco, Mussolini, Napoleon etc. goed voor waren.
Deze specifieke gevallen kunnen we beter laten rusten, omdat we dat niet weten.

Maar in de Bijbel wordt wel degelijk over dictators gesproken, want die oosterse vorsten waren geen haartje beter dan de mensen die jij noemt (denk bijvoorbeeld aan Saddam Hoessein).
Dan staat er van de goddeloze Nebukadnezar en de wrede Cores, dat het knechten van God zijn om Zijn volk te straffen of juist weer in hun land terug te brengen (Jer. 25 : 9 en Jes. 45 : 1).
Het zijn instrumenten in Gods hand, dus.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: McCain of Obama?

Bericht door Rens »

Campagneteam McCain spuwt gal over Sarah Palin

(Parool)

AMSTERDAM - Zowel in de discussie over de mislukte campagne van John McCain als in het gevecht om de toekomst van de Republikeinse Partij lijkt een hoofdrol te zijn weggelegd voor Sarah Palin, wat sommigen betreft als zwart schaap, wat anderen betreft als grote belofte.

McCain voorspelde in zijn nederlaagsspeech in Phoenix dat Palin nog veel van zich zou laten horen, maar binnen zijn campagneteam heerst grote onvrede over de eigengereidheid waarmee zij als kandidaat voor het vicepresidentschap heeft geopereerd. Ze had volgens ingewijden slechts incidenteel contact met McCain zelf.

In The New York Times van donderdag zegt een medewerker van McCain dat Palin op de avond van de verkiezingen zelf het woord wilde voeren in Phoenix nadat duidelijk was geworden dat Obama had gewonnen. Ze verscheen met de tekst van een speech in haar hand, maar kreeg van McCains rechterhand Mark Salter te horen dat de kandidaat zelf en hij alleen het podium zou betreden. Het was het laatste incident in een lange reeks.

Zelf ontkende ze woensdag 'een diva' te zijn, maar McCains medewerkers laten merken een hele reeks grieven jegens haar te hebben. Ze zou de campagne hebben beschadigd door onvoorbereid interviews te geven. Ook de rekening van 150.000 dollar voor kledij, schoenen en sieraden wordt haar kwalijk genomen. (HET PAROOL)

==

Tja, Tante Palin heeft de zaak aardig verknalt voor haar baas ter meerdere eer en glorie van zichzelf......
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: McCain of Obama?

Bericht door Erasmiaan »

Josephus schreef:
Erasmiaan schreef:Vond je die speech zo knap? Enkele typisch Amerikaanse positivo-kreten en dan een bedankje aan vrouw en kinderen en nog wat personen. De speech had zo op een bruiloft door een willekeurige bruidegom uitgesproken kunnen worden.
We zullen maar niet aan je vragen wat je van de speech van McCain vond... :D
Die heb ik niet gehoord :D
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: McCain of Obama?

Bericht door Bert Mulder »

memento schreef:
Ja Hitler kon speechen, in tegenstelling tot George W. Bush.
George W. Bush is sterk dyslectisch. Dat hij ondanks dat een redelijk vloeiende speech weet te houden vanaf papier is al erg knap.

En wat betreft de resultaten van zijn bewind: Het is een illusie om te denken dat de president werkelijk degene is die de belangrijke keuzes maakt. En zélfs waar hij de keuzes maakt, is hij afhankelijk van de informatie die hij krijgt. Om de oorlog in Irak als voorbeeld te nemen: Als de inlichtingendienst besluit om een krisisrapport naar het witte huis te sturen over Irak van meer dan een half jaar oud, terwijl ze een ander recenter rapport waarin staat dat er vermoedelijk geen gevaar is achterhouden, dat kan je moeilijk de president toerekenen. Degenen die de informatie aanleveren zijn degenen met de echte macht, want de manier waarop informatie aangeleverd wordt bepaalt meestal de keuze die gemaakt wordt...
Ik vind het wel een beetje oneerlijk, om, ten eerste de USA de schuld te geven van alle problemen.

1. De USA is uiteindelijk de 1ste en 2e wereldoorlog ingesleurd, maar niet omdat ze het zelf wilden
2. De USA heeft haar kapitaal gebruikt voor het Marshall plan, om Europa er weer bovenop te helpen
3. Als er iets fout is in de wereld, kijkt iedereen naar de USA om de kastanjes maar even uit het vuur te halen.
4. Zelfs de UN, die ouwewijvenclub die NOOIT zelf iets doet behalve fraude plegen, gaf zelf toe dat niet alles koek en ei was in Iraq.

enz enz

Maar wees maar gerust, de USA is niet langer DE wereldmacht. Dat zal nu ws China zijn, die ook de hypotheek houdt op de USA, met strategische bezittingen, zoals zeehavens, als onderpand...

Betreffende Bush:

1. Hoewel hij, als uitvoerende macht, wel veel verantwoordelijkheid heeft
2. Is het toch uiteindelijk congress die de beslissingen maakt
3. In Congress waren de Democraten in de meerderheid, ook in de Senate.
4. Clinton had een sneller schot dan Bush, als dat in zijn politiek te pas kwam...
5. Daarentegen heeft Bush zich lange tijd bedacht voor dat hij Afganistan aanviel na 9-11
6. Hij was slechts minder dan een jaar aan de macht voor 9-11, dus de aanlooptijd voor 9-11 hoort Clinton en de Democraten toe
7. Kan wezen dat een persoonlijke vendetta een aandeel had in de Iraq oorlog (Saddam die papa Bush voor de gek hield)
8. Er waren wel degelijk WMD in Iraq... hoewel tegen de tijd van de aanval die verdwenen waren...
9. Wat zat in al de semitrucks die de grens naar Syria gepasseerd zijn?

kan zo nog een poosje doorgaan....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: McCain of Obama?

Bericht door Gian »

De hype rond Obama is onvoorstelbaar. Zelfs in de Melkweg in A'dam zaten mensen te huilen toen Obama president werd.
Waar komt dit vandaan? Zijn mensen echt zo wanhopig tegenwoordig?
Voorlopig hebben we niet meer dan woorden. Nu de daden graag.
Een president heeft nog nooit zoveel problemen op zn bord gehad als Obama nu.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Re: McCain of Obama?

Bericht door Oude-Waarheid »

Gian schreef:De hype rond Obama is onvoorstelbaar. Zelfs in de Melkweg in A'dam zaten mensen te huilen toen Obama president werd.
Waar komt dit vandaan? Zijn mensen echt zo wanhopig tegenwoordig?
Voorlopig hebben we niet meer dan woorden. Nu de daden graag.
Een president heeft nog nooit zoveel problemen op zn bord gehad als Obama nu.
De man erft wel een gigantisch begrotings tekort heb ik ergens gelezen!!
Paoli
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 nov 2008, 02:21
Locatie: Aan het water.

Re: McCain of Obama?

Bericht door Paoli »

De hype rond Obama is onvoorstelbaar. Zelfs in de Melkweg in A'dam zaten mensen te huilen toen Obama president werd.
Waar komt dit vandaan? Zijn mensen echt zo wanhopig tegenwoordig?
Jazeker, en dat komt omdat ze Jezus niet kennen.
Alleen Jezus geeft hoop en verlossing.
Paoli
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 nov 2008, 02:21
Locatie: Aan het water.

Re: McCain of Obama?

Bericht door Paoli »

Bert Mulder schreef:
memento schreef:
Ja Hitler kon speechen, in tegenstelling tot George W. Bush.
George W. Bush is sterk dyslectisch. Dat hij ondanks dat een redelijk vloeiende speech weet te houden vanaf papier is al erg knap.

En wat betreft de resultaten van zijn bewind: Het is een illusie om te denken dat de president werkelijk degene is die de belangrijke keuzes maakt. En zélfs waar hij de keuzes maakt, is hij afhankelijk van de informatie die hij krijgt. Om de oorlog in Irak als voorbeeld te nemen: Als de inlichtingendienst besluit om een krisisrapport naar het witte huis te sturen over Irak van meer dan een half jaar oud, terwijl ze een ander recenter rapport waarin staat dat er vermoedelijk geen gevaar is achterhouden, dat kan je moeilijk de president toerekenen. Degenen die de informatie aanleveren zijn degenen met de echte macht, want de manier waarop informatie aangeleverd wordt bepaalt meestal de keuze die gemaakt wordt...
Ik vind het wel een beetje oneerlijk, om, ten eerste de USA de schuld te geven van alle problemen.

1. De USA is uiteindelijk de 1ste en 2e wereldoorlog ingesleurd, maar niet omdat ze het zelf wilden
2. De USA heeft haar kapitaal gebruikt voor het Marshall plan, om Europa er weer bovenop te helpen
3. Als er iets fout is in de wereld, kijkt iedereen naar de USA om de kastanjes maar even uit het vuur te halen.
4. Zelfs de UN, die ouwewijvenclub die NOOIT zelf iets doet behalve fraude plegen, gaf zelf toe dat niet alles koek en ei was in Iraq.

enz enz

Maar wees maar gerust, de USA is niet langer DE wereldmacht. Dat zal nu ws China zijn, die ook de hypotheek houdt op de USA, met strategische bezittingen, zoals zeehavens, als onderpand...

Betreffende Bush:

1. Hoewel hij, als uitvoerende macht, wel veel verantwoordelijkheid heeft
2. Is het toch uiteindelijk congress die de beslissingen maakt
3. In Congress waren de Democraten in de meerderheid, ook in de Senate.
4. Clinton had een sneller schot dan Bush, als dat in zijn politiek te pas kwam...
5. Daarentegen heeft Bush zich lange tijd bedacht voor dat hij Afganistan aanviel na 9-11
6. Hij was slechts minder dan een jaar aan de macht voor 9-11, dus de aanlooptijd voor 9-11 hoort Clinton en de Democraten toe
7. Kan wezen dat een persoonlijke vendetta een aandeel had in de Iraq oorlog (Saddam die papa Bush voor de gek hield)
8. Er waren wel degelijk WMD in Iraq... hoewel tegen de tijd van de aanval die verdwenen waren...
9. Wat zat in al de semitrucks die de grens naar Syria gepasseerd zijn?

kan zo nog een poosje doorgaan....
]

Well said - Goed gezegd!
Greetings from British Columbia!
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: McCain of Obama?

Bericht door Marnix »

Paoli schreef:
De hype rond Obama is onvoorstelbaar. Zelfs in de Melkweg in A'dam zaten mensen te huilen toen Obama president werd.
Waar komt dit vandaan? Zijn mensen echt zo wanhopig tegenwoordig?
Jazeker, en dat komt omdat ze Jezus niet kennen.
Alleen Jezus geeft hoop en verlossing.
Dat is wel heel kort door de bocht. Er zijn ook mensen die wel geloven onder de mensen die dolblij zijn dat Obama heeft gewonnen. Dat men hoop heeft dat er weer een stap is gezet in de strijd om gelijkheid (die nog lang niet gevoerd was en is) en dat men blij is dat een man met donkere huid president is geworden is op zich niet verkeerd. Die vreugde kan er zijn bij ongelovigen maar ook bij gelovigen. De meesten amerikanen snappen best dat Obama geen messias is. Ze geloven hem wel als hij zelf zegt: Ik ben gewoon een mens en ik kan ook fouten maken. Als je je niet in latino's en afro-amerikanen kan verplaatsen die jarenlang onderdrukt zijn en nog steeds niet echt gelijk worden behandeld, zeg dan gewoon niks. Dit vind ik zo'n typische kortzichtige blanke reactie :)

Wat is wel jammer vind is dat men in Amerika gelijk zo met zichzelf te koop loopt. The american dream, mensen die zeggen: Dit is nou Amerika, hier kan dat, ergens anders zou dat nooit mogelijk zijn. Als je ziet hoe groot de groep "minderheden" in Amerika is, dat is totaal niet vergelijkbaar met europese landen, had er allang een keer een latino of afro-amerikaan president moeten zijn. Dat dit nu gebeurt is mooi, maar laat Amerika zich daarom maar niet te hard op de borst kloppen. Met zo'n bevolkingssamenstelling kan je stellen dat dit eigenlijk allang hd moeten gebeuren.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Re: McCain of Obama?

Bericht door Margriet »

Paoli schreef:
Bert Mulder schreef:ush:

1. Hoewel hij, als uitvoerende macht, wel veel verantwoordelijkheid heeft
2. Is het toch uiteindelijk congress die de beslissingen maakt
3. In Congress waren de Democraten in de meerderheid, ook in de Senate.
4. Clinton had een sneller schot dan Bush, als dat in zijn politiek te pas kwam...
5. Daarentegen heeft Bush zich lange tijd bedacht voor dat hij Afganistan aanviel na 9-11
6. Hij was slechts minder dan een jaar aan de macht voor 9-11, dus de aanlooptijd voor 9-11 hoort Clinton en de Democraten toe
7. Kan wezen dat een persoonlijke vendetta een aandeel had in de Iraq oorlog (Saddam die papa Bush voor de gek hield)
8. Er waren wel degelijk WMD in Iraq... hoewel tegen de tijd van de aanval die verdwenen waren...
9. Wat zat in al de semitrucks die de grens naar Syria gepasseerd zijn?

kan zo nog een poosje doorgaan....
]

Well said - Goed gezegd!
Greetings from British Columbia!

Eventjes wat recht zetten:De eerste 6 jaar van zijn Presidentschap hadden de Republikeinen de meerderheid, alleen de laatste 2 jaar hebben de democraten de meerderheid in de senaat!
Wat dat " snellere schot van Clinton betreft.. Clinton had altijd met een Republikeins Huis en Senaat af te rekenen (ik houd niet van Clinton)
Er waren geen WMD er waren geen nuclear wapens daar!! Het was de in USA levende Iraquis die dat levend wilden houden.

Laten we eerlijk zijn , er was maar een reden voor de inval in Irak en dat was het beschadigde ego van de Familie Bush!!

Hoeveel mensen en geld is daar aan opgeofferd??

Ik - en gelukkig een heleboel landgenoten met mij- hebben er genoeg van!!

Maar het is nog steeds een heerlijk land om te leven!! ;) ;) ;)
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: McCain of Obama?

Bericht door BJD »

Margriet schreef: Er waren geen WMD er waren geen nuclear wapens daar!! Het was de in USA levende Iraquis die dat levend wilden houden.

Laten we eerlijk zijn , er was maar een reden voor de inval in Irak en dat was het beschadigde ego van de Familie Bush!!

Hoeveel mensen en geld is daar aan opgeofferd??
Wat een ongelooflijke slimme president dan dat hij de inlichtingendiensten, de veiligheidsdiensten en wat al niet meer mee kreeg om zijn ego en dat van zijn familie op te poetsen. Maar ja, wat wil je.. die McCain is ook een onwijs domme vent, die zou zich daar ook echt voor laten gebruiken. Ook Condolisa Rise heeft ze allemaal niet op een rijtje... die tuimelde er met open ogen in en ging voor het gekrenkte ego van Bush.. :)


Nee Margriet, een veel te makkelijke conclusie lijkt me zo..
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: McCain of Obama?

Bericht door helma »

Op verzoek is dit verwijderd.

Herman
Moderator
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: McCain of Obama?

Bericht door MarthaMartha »

Op verzoek is dit verwijderd.

Herman
Moderator
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: McCain of Obama?

Bericht door BJD »

helma schreef:Op verzoek is dit verwijderd.

Herman
Moderator

tja..

google eens McCain antichrist of Poetin antichrist...

hoort ook een beetje bij America.. ze maken elkaar uit voor alles en nog wat.... Religie is zo ontzettend belangrijk daar in de politieke strijd.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: McCain of Obama?

Bericht door Bonny »

helma schreef:Op verzoek is dit verwijderd.

Herman
Moderator
Hmm, ik weet niet precies wat ik er van moet denken. Ik heb eerder dit soort uitleggingen gehoord over andere personen die de antichrist zouden zijn. Daarnaast vind ik numerologie een bijzonder kwalijke bezigheid, je kunt er alles mee "bewijzen" wat maar in je straatje past.
The Groom's still waiting at the altar
Plaats reactie