WIe wordt de volgende president van de VS?

Wie wordt de 44e president van de VS?

Obama (Dem)
32
56%
Clinton (Dem)
7
12%
Edwards (Dem)
1
2%
Romney (Rep)
0
Geen stemmen
Huckabee (Rep)
9
16%
McCain (Rep)
4
7%
Giuliani (Rep)
1
2%
iemand anders, nl...
3
5%
 
Totaal aantal stemmen: 57

Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

WIe wordt de volgende president van de VS?

Bericht door Unionist »

WIe wordt de opvolger van George W. Bush in het Witte Huis? Je kunt het hier voorspellen.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Hoewel dit soort Polls best aardige spelletjes zijn lijkt het steeds meer op het veelvuldige gokken in de angel-saksische culturen.

In plaats van gefundeerd onderbouwen welke politieke koers de US zal gaan kiezen, gaan we "voorspellen" wie het o.i. gaat worden.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: WIe wordt de volgende president van de VS?

Bericht door Kislev »

Unionist schreef:WIe wordt de opvolger van George W. Bush in het Witte Huis? Je kunt het hier voorspellen.
Die kandidaat Wle ken ik niet :wink:
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Re: WIe wordt de volgende president van de VS?

Bericht door Unionist »

Kislev schreef:
Unionist schreef:WIe wordt de opvolger van George W. Bush in het Witte Huis? Je kunt het hier voorspellen.
Die kandidaat Wle ken ik niet :wink:
Dat is de vertegenwoordiger van Chinatown in Chicago.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Bericht door Josephus »

Zou het wel aardig vinden als Obama de verkiezingen zou winnen. De eerste 'zwarte' president...

Verder heb ik zoiets van: we zien wel. Veel slechter dan Bush kan de nieuwe president vast niet zijn... :wink:
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Hoewel hij niet veel kansen maakt, heb ik de oud-burgemeester van New York, Guilliani, op 1 staan.

Waarom? Omdat hij het aandurfde in de heksenketel die New York was én is, het principe van de "zero-tolerance" in te voeren en vol te houden.

Gevolg? De misdaadcijfers vlógen omlaag.............en de economische cijfers navenant omhóóg..............

Voorwaar geen geringe prestatie...................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Wat je (in ieder geval) de afgelopen 20 jaar ziet zijn redelijk zwakke presidenten. Ergens is een mechanisme in gang gezet dat daar een voorkeur voor heeft. Blijkbaar is de werkelijke macht elders en wil die geen 'lastige' president, die een eigen agenda heeft.

Slaagfactoren om president te worden:
- Veel geld hebben of rijke vrienden hebben
- Niet te eigenwijs zijn
- Lid van de clubs zijn waar ook de vorige presidenten zich bewogen

Democraat of republikein is dan onbelangrijk. Dan word je het.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33252
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

refo schreef:Wat je (in ieder geval) de afgelopen 20 jaar ziet zijn redelijk zwakke presidenten. Ergens is een mechanisme in gang gezet dat daar een voorkeur voor heeft. Blijkbaar is de werkelijke macht elders en wil die geen 'lastige' president, die een eigen agenda heeft.

Slaagfactoren om president te worden:
- Veel geld hebben of rijke vrienden hebben
- Niet te eigenwijs zijn
- Lid van de clubs zijn waar ook de vorige presidenten zich bewogen

Democraat of republikein is dan onbelangrijk. Dan word je het.
Bedankt voor de tip. Ik zal het eens proberen.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

DES MOINES - De Democraat Barack Obama en de Republikein Mike Huckabee, twee kandidaten die weken geleden nog golden als outsiders, hebben donderdag de eerste voorverkiezingen voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen gewonnen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

refo schreef:Blijkbaar is de werkelijke macht elders en wil die geen 'lastige' president, die een eigen agenda heeft.
Dit wordt nu wel heel negatief geformuleerd. Je kunt je afvragen of dat inderdaad een negatieve ontwikkeling is. Volgens mij hoort de werkelijke macht ook ergens anders te liggen dan bij de president.
Ik ben het absoluut niet met Josephus eens. Vond Bush geen bijzonder slechte president. Jammer dat hij in Europa niks meer goed kon doen.
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Stemcomputers in Amerika kan mee gefraudeerd worden, en waarschijnlijk is dat bij de vorige verkiezingen tussen Bush en Gore ook gebeurd. Dat hebben verschillende wetenschappers vastgesteld. Volgende week dinsdag worden de zogenaamde mid-term verkiezingen gehouden waarbij in een aantal staten nieuwe Congresleden gekozen worden.

In de verkiezingen van 2000 werd in Volusia County een negatief aantal stemmen van maar liefs 16.022 geteld bij Gore, iets wat alleen kan als de beginwaarde van de stemmen een negatief getal is, bijvoorbeeld -20.000. Hoewel fraude nooit bewezen is, hebben wetenschappers van de Hopkins University en de Stanford University de fraudegevoeligheid onderzocht.

Dr. Avi Rubin zegt dat het niet moeilijk is de stemcomputers te misleiden. Andere onderzoekers zijn Andy Stephenson, candidate for secretary of state in Washington state; Susan Bernecker, Republican candidate in New Orleans; Kathleen Wynne, an activist from Cleveland; Dr. Herbert Thompson, chief security strategist, Security Innovation, Inc.; Ion Sancho, supervisor of elections for Leon County, Fla.; and Harri Hursti, a computer-security analyst. Academics, public officials and others seen in interview footage include: Deanie Lowe, supervisor of elections, Volusia County, Fla.; Mark Radke, marketing director of Diebold; David Cobb, presidential candidate, Green Party; and Rep. Stephanie Tubbs-Jones of Ohio.

Volgens David Dill, computerwetenschapper aan de Stanford universiteit zijn er veel mensen die toegang hebben tot de broncode van de software. Als een van deze mensen iets wijzigt, kan Bush zonder dat de kiezer het weet veel meer stemmen krijgen. Eveneens is het zelfs mogelijk van te voren op de geheugenkaart van de stemcomputer de beginwaardes van de stemmen te wijzigen: Zo kan men Gore op -20.000 stemmen zetten en Bush op 20.000 stemmen. Als de mensen gaan stemmen heeft Bush dan al 20.000 stemmen voorsprong.


In Texas en Florida doken zelfs berichten op over stemmachines die bonnetjes met de naam van de Democratische kandidaat produceerden, terwijl het scherm een Republikeinse stem liet zien. Dat moet maar als het goede nieuws worden beschouwd: als de Republikeinen of Diebold werkelijk op grote schaal hadden willen frauderen, hadden ze vermoedelijk wel een programmeur kunnen vinden die stemmendiefstal wat beter had gecamoufleerd. De problemen tonen echter eens te meer aan dat het maken van een goed elektronisch stemsysteem niet eenvoudig is. Het slechte nieuws is uiteraard dat, als dergelijke problemen maar lang genoeg aanhouden, het vertrouwen in de democratie ernstig geschaad kan worden. Volgens Ars Technica zijn de midterms van volgende week door de 'volslagen incompetentie van alle betrokkenen' alvast niet meer te redden.
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Bericht door Josephus »

Jongere schreef:Ik ben het absoluut niet met Josephus eens. Vond Bush geen bijzonder slechte president. Jammer dat hij in Europa niks meer goed kon doen.
Wanneer vind je een president dan wel 'bijzonder slecht'?

Dat Bush in Europa geen goed meer kon doen, is voor mij in ieder geval geen argument, maar begrijpelijk vind ik het wel na zijn (zacht uitgedrukt) ongelukkige internationale activiteiten.

Maar los daarvan, wat heeft Bush nu eigenlijk feitelijk bereikt in zijn eigen land, waar in principe zijn eerste verantwoordelijkheid ligt?
Discriminatie en achterstelling van (voornamelijk gekleurde) minderheden viert er nog steeds hoogtij en een fatsoenlijk sociaal stelsel is ook nog niet echt aanwezig.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Bericht door Herman »

Kaw schreef: Zo kan men Gore op -20.000 stemmen zetten en Bush op 20.000 stemmen. Als de mensen gaan stemmen heeft Bush dan al 20.000 stemmen voorsprong.
Volgens mij heb je dan een voorsprong van 40.000 stemmen. :mrgreen:

Overigens ben ik voor Obama. Gewoon omdat hij een zwarte is en een sympathiek voorkomen heeft.

Voor de rest heb ik geen inzicht in de amerikaanse politiek.
Anti-quoq
Berichten: 220
Lid geworden op: 27 jun 2007, 21:23

Bericht door Anti-quoq »

Ik hebop Barack Obama gestemd. Vanuit christelijk perspectief zou ik waarschijnlijk bij Mike Huckabee zijn uitgekomen. Verder sta ik ver af van de standpunten van Obama, maar (en dat gaf de doorslag) deze man brengt een boodschap van eenheid, rust, hoop en verzoening.

Iemand die een magistrale speech kan geven, waarbij de gedachten uitgaan naar John F. Kennedy en Martin Luther King, is ook in staat om iets verder te denken dan zijn eigen herverkiezing.

Kijk allemaal zijn speech eens! Het is werkelijk een unicum.

http://my.barackobama.com/page/communit ... ature/CxBX
Laten we het eenvoudig en feitelijk houden!
Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

Bericht door Vincent »

Ik heb niet gestemd op wie ik denk dat het zal worden, maar wie ik hoop: uiteraard Huckabee!!

Ik zie niet in hoe je als christen anders dan op hem zou kunnen stemmen, als je denkt aan zaken als abortus etc. Ook internationaal gezien van groot belang dat er een overtuigd, oprecht en belijdend christen president wordt. Laten we ook het gebed voor hem niet nalaten.
Plaats reactie