Wilders en de Grondwet

Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Wilders en de Grondwet

Bericht door jvdg »

Geert Wilders wil grondwet wijzigen


WO 12 dec 2007 | 12.32
Geert Wilders vindt dat artikel 1 uit de Grondwet, het non-discriminatiebeginsel, moet worden veranderd. De wijziging moet het mogelijk maken moslims anders te behandelen dan niet-moslims. "Ik wil een nieuw artikel 1, waarin de Leitkultur van het Westen wordt verwoord. Er mogen van mij in Nederland best joodse en christelijke scholen bestaan, maar geen islamitische scholen."

De grondwetswijziging moet het volgens de politicus ook mogelijk maken criminele moslimjongeren harder aan te pakken. Wilders: "Als een minderjarig moslimkind over de schreef gaat, dan moet het samen met de ouders het land uit worden gezet. Want de ouders zijn verantwoordelijk voor minderjarige kinderen. Als er eerwraak plaatsvindt, dan moet het hele gezin het land uit. Gewoon verwijderen."

Wilders brengt in januari een nu al omstreden film uit. Hij hoopt dat de film de ogen van veel mensen zal openen. "Bijvoorbeeld door te laten zien hoe sommige verzen uit de Koran letterlijk worden toegepast," aldus de PVV-voorman in HP/De Tijd.

Bron: De Telegraaf

Waar moet dit heen met de heer Wilders.
Hij raakt steeds verder de weg kwijt.
Op deze manier zal hij zijn doel zeker niet bereiken.
Integendeel!
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2007, 14:20

Bericht door Jan Klaassen »

En zo heeft iedereen zijn rol in de wereld. Ik ben het absoluut niet eens met Wilders, maar hij voorkomt wel doorgang van de geitenwollensokkenomgang met de problematiek rond de moslimgemeenschap in Nederland.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Ach, Wilders wil terug naar de tijd voor de Verlichting. Iets waar ik het wel mee eens kan zijn. Het vertrouwen op de rede en de menselijke goedheid hebben tot veel ellende geleidt. De kerken zijn leeg, en de mens is geïndividualiseerd.

Anderszins schijnt dhr. Wilders wél te vergeten dat júist de Verlichting het is geweest die hem als atheïst de vrijheid van meningsuiting heeft gebracht die hij nu heeft.
adri
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 nov 2007, 16:32

Bericht door adri »

Ben het helemaal met Memento eens.

Wilders heeft best goede ideeën, of ideeën waar goede dingen in zitten, maar het is de vraag of je die ideeën met gepaste tact in uitvoer kan brengen.

gr. Adri
Natuur. Alles geschapen om God te loven.
Ik. Geschapen om God te loven. Ik?
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Bericht door Josephus »

De enige conclusie die ik momenteel ten aanzien van Geert Wilders kan trekken is: deze man is zwaar geobsedeerd. :|
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

memento schreef:Ach, Wilders wil terug naar de tijd voor de Verlichting. Iets waar ik het wel mee eens kan zijn. Het vertrouwen op de rede en de menselijke goedheid hebben tot veel ellende geleidt. De kerken zijn leeg, en de mens is geïndividualiseerd.

Anderszins schijnt dhr. Wilders wél te vergeten dat júist de Verlichting het is geweest die hem als atheïst de vrijheid van meningsuiting heeft gebracht die hij nu heeft.
Ik dacht dat hij alleen zo veel mogelijk stemmen wilde.
ZIjn voorstel is m.i. knettergek. Moslimgezinnen mogen het land uitgezet worden als de kinderen zich misdragen, Christengezinnen niet?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Bericht door Ariene »

parsifal schreef:
memento schreef:Ach, Wilders wil terug naar de tijd voor de Verlichting. Iets waar ik het wel mee eens kan zijn. Het vertrouwen op de rede en de menselijke goedheid hebben tot veel ellende geleidt. De kerken zijn leeg, en de mens is geïndividualiseerd.

Anderszins schijnt dhr. Wilders wél te vergeten dat júist de Verlichting het is geweest die hem als atheïst de vrijheid van meningsuiting heeft gebracht die hij nu heeft.
Ik dacht dat hij alleen zo veel mogelijk stemmen wilde.
ZIjn voorstel is m.i. knettergek. Moslimgezinnen mogen het land uitgezet worden als de kinderen zich misdragen, Christengezinnen niet?
Het gaat erom dat je je netjes gedraagt als je op visite ben :wink:
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Bericht door Josephus »

Ariene schreef:
parsifal schreef:Ik dacht dat hij alleen zo veel mogelijk stemmen wilde.
ZIjn voorstel is m.i. knettergek. Moslimgezinnen mogen het land uitgezet worden als de kinderen zich misdragen, Christengezinnen niet?
Het gaat erom dat je je netjes gedraagt als je op visite ben :wink:
Wil je daarmee zeggen dat je een moslimgezin per definitie als "hier te gast" ziet?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Bericht door Ariene »

Nee, ik had er ook deze :wink: achtergezet.
Maar dat is m.i. wel de achterliggende gedachte
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Vrijheid

Bericht door Vrijheid »

De heer Wilders heeft gewoon gelijk,en heel Nederland denkt er zo over,nu nog de uitvoering in daadwerkelijke zin.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2007, 14:20

Bericht door Jan Klaassen »

Vrijheid schreef:De heer Wilders heeft gewoon gelijk,en heel Nederland denkt er zo over,nu nog de uitvoering in daadwerkelijke zin.
1. Wilders heeft geen meerderheid in de tweede kamer, dus niet iedereen in Nederland denkt er zo over.
2. Dat Wilders gelijk heeft is een makkelijke conclusie. Ja, natuurlijk heeft Wilders gelijk, want hij benoemd problemen die iedereen wel ziet en daar is men het ook wel over eens. Zijn ideeën om het op te lossen zijn tot nu toe onuitvoerbaar of verregaande vormen van discriminatie. Dat is het probleem van Wilders.
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Bericht door Josephus »

Vrijheid schreef:De heer Wilders heeft gewoon gelijk,en heel Nederland denkt er zo over,nu nog de uitvoering in daadwerkelijke zin.
:roll:

1) Waarom heeft Wilders 'gewoon' gelijk?
2) Wat versta je onder 'heel Nederland'?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Vrijheid schreef:De heer Wilders heeft gewoon gelijk,en heel Nederland denkt er zo over,nu nog de uitvoering in daadwerkelijke zin.
heel Nederland? Nee, een kleine groep mensen (ca 90% van de Nederlanders) bleef moedig weerstand bieden aan de vreemde en onrealistisch ideen van dit kamerlid.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Wat Wilders doet, is de problemen juist groter maken. Door zijn uitlatingen maakt hij de bestaande verschillen alleen maar groter.

Bovendien zet hij een isgelijkteken tussen "moslims" en "buitenlanders". Zo simpel ligt het neit.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Vrijheid schreef:De heer Wilders heeft gewoon gelijk,en heel Nederland denkt er zo over,nu nog de uitvoering in daadwerkelijke zin.
Heet u niet toevallig Geert?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Plaats reactie