Wilders en de Grondwet

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Als meneer Wilders gelijk krijgt is daarna het reformatorisch christendom aan de beurt. Of nog beter: om een meerderheid in de kamer te krijgen is hij bereid in zijn voorstel de uitzondering voor christelijke en joodse scholen te offeren.

Vest op prinsen geen betrouwen en zeker niet op Wilders.

Op een bepaalde manier uitgelegd zijn de teksten in de bijbel soms nog vreselijker dan van de koran. Maak je geen illusies dat de koran wel en de bijbel niet verboden zal worden.

En maak je ook geen illusies dat de gereformeerde gezindte bestaans'recht' heeft in een democratie. Als de meerderheid vindt van niet is dat gewoon democratie.

Ik zeg dit allemaal omdat ik nogal eens bespeur een mening in de zin van 'wat dom dat men ons voor de rechter daagt. we doen toch ons best? dus moet iedereen dat vinden'. We hebben nog steeds de belofte: in de wereld zult gij verdrukking vinden. We zouden ons in dat licht eigenlijk zorgen moeten baren. En verdrukking is wel wat anders dan een licht gegniffel als we bidden of openlijke achteruitzetting bij sollicitaties. Of het niet meer hebben van 'eigen scholen'. Dat kan ik alvast wel beloven. We horen niets 'eigens' te hebben. Wen alvast maar aan het idee dat 'eigen' scholen, bejaardenhuizen, jeugdbonden, gehandicaptenzorg etc niet meer bestaan. Of dat er misschien nog 1 kerk mag bestaan. Laten we vast gaan bedenken welke dat dan moet worden.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

Gian schreef:
Vrijheid schreef:De heer Wilders heeft gewoon gelijk,en heel Nederland denkt er zo over,nu nog de uitvoering in daadwerkelijke zin.
Heet u niet toevallig Geert?
:mrgreen:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie