Stem massaal je politicus van het jaar!

Gebruikersavatar
JALP
Berichten: 551
Lid geworden op: 30 jun 2007, 21:45
Locatie: Zuid Holland

Bericht door JALP »

Het spijt me zeer, maar ik vind dit soort acties niet echt van niveau getuigen. Laat Bas en Kees maar door hun daden nr 1 worden en niet door een of andere gemanipuleerde internetstemming!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23847
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Ik kreeg vandaag ook de Basspam. Ik stem dus categorisch niet op Bas. Ik vind om te beginnen de SGP steeds meer een refo-VVD en de hele fractie incl fractiemedewerkers moet nodig eens vervangen worden. En dan denk ik niet aan het vrouwenstandpunt. De SGP-ers zijn een beetje uitgergeerd.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
JALP
Berichten: 551
Lid geworden op: 30 jun 2007, 21:45
Locatie: Zuid Holland

Bericht door JALP »

refo schreef:Ik kreeg vandaag ook de Basspam. Ik stem dus categorisch niet op Bas. Ik vind om te beginnen de SGP steeds meer een refo-VVD en de hele fractie incl fractiemedewerkers moet nodig eens vervangen worden. En dan denk ik niet aan het vrouwenstandpunt. De SGP-ers zijn een beetje uitgergeerd.
Hebben ze ooit geregeerd dan????????

Nee, het gaat me niet eens over de standpunten van de SGP, maar het gaat me meer over het principe van het beïnvloeden van de internetstemming door van die kettingmailtjes te sturen... heb er denk ik intussen in 1 week tijd meer dan 10 gehad.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

JALP schreef:heb er denk ik intussen in 1 week tijd meer dan 10 gehad.
10 maar? :?

Ik snap niet dat mensen dit soort onderzoeken überhaupt nog serieus nemen. Het is toch zonneklaar dat dit soort stemmingen rechtstreeks gemanipuleerd worden door mailacties van supporters? De uitslag zegt dan hooguit iets over de actiebereidheid van de achterban, maar niet over de kwaliteit van de verkorene.
David J
Berichten: 863
Lid geworden op: 21 jun 2004, 18:18

Bericht door David J »

Da's waar, Hendrikus, maar voor de verkiezing van 'politicus van het jaar' mag best meespelen in hoeverre iemand een achterban heeft die hij/zij weet te enthousiasmeren. Van der Vlies heeft dat, en niet alleen omdat hij toevallig voorman van de SGP is.

Wel hoop ik dat de persjury meer let op inhoudelijke inbreng.

Ik denk dat als Van der Vlies het wint, het ook het karakter van een 'life time achievement' zal hebben, aangezien hij het afgelopen jaar geloof ik niet echt een opvallende rol heeft gespeeld in vergelijking met voorgaande jaren.
David J
Berichten: 863
Lid geworden op: 21 jun 2004, 18:18

Bericht door David J »

refo schreef:Ik kreeg vandaag ook de Basspam. Ik stem dus categorisch niet op Bas. Ik vind om te beginnen de SGP steeds meer een refo-VVD en de hele fractie incl fractiemedewerkers moet nodig eens vervangen worden. En dan denk ik niet aan het vrouwenstandpunt. De SGP-ers zijn een beetje uitgergeerd.
Nou, je bent op je wenken bediend de afgelopen maanden. Drie van de vijf fractiemedewerkers zijn vervangen door nieuwe mensen. Da's meer dan de helft!
cosmo
Berichten: 681
Lid geworden op: 14 sep 2007, 15:09

Bericht door cosmo »

Als je deze verkiezing serieus neemt, dan stem je niet op Van der Vlies omdat hij toevallig de voorman is van de partij die je aanhangt, maar ga je werkelijk nadenken over die politicus die zich het afgelopen jaar het meest prominent heeft gemanifesteerd c.q. bepaalde resultaten heeft geboekt.

Bij mijn weten heeft Van der Vlies weinig opzienbarends gedaan dit jaar.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

cosmo schreef:Als je deze verkiezing serieus neemt, dan stem je niet op Van der Vlies omdat hij toevallig de voorman is van de partij die je aanhangt, maar ga je werkelijk nadenken over die politicus die zich het afgelopen jaar het meest prominent heeft gemanifesteerd c.q. bepaalde resultaten heeft geboekt.

Bij mijn weten heeft Van der Vlies weinig opzienbarends gedaan dit jaar.
Naar mijn idee behoef je geen "opzienbarende" zaken (wat zijn dat trouwens) te doen om een goed politicus te zijn.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Hehe... Duuk, jammer dat je hier al invult naar wie je stem uit zou moeten gaan. Wat nou als ik iemand anders beter vind? De opmerking "stem op Bas en Kees" is dus erg jammer. Het gaat er om dat mensen op de beste stemmen... en niet op hen van wie ze de partij het beste vinden. Is heb wel op van der Vlies gestemd maar dan wel om een zinvolle reden.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Zosinus
Berichten: 387
Lid geworden op: 21 mar 2006, 15:21

Bericht door Zosinus »

jvdg schreef:
cosmo schreef:Als je deze verkiezing serieus neemt, dan stem je niet op Van der Vlies omdat hij toevallig de voorman is van de partij die je aanhangt, maar ga je werkelijk nadenken over die politicus die zich het afgelopen jaar het meest prominent heeft gemanifesteerd c.q. bepaalde resultaten heeft geboekt.

Bij mijn weten heeft Van der Vlies weinig opzienbarends gedaan dit jaar.
Naar mijn idee behoef je geen "opzienbarende" zaken (wat zijn dat trouwens) te doen om een goed politicus te zijn.
Ik zou nooit ofte nimmer SGP stemmen, maar ik heb wel grote bewondering voor Van der Vlies (en heb daarom ook op hem gestemd bij deze poll). Juist in het 'niet-opzienbarende', de afkeer van de hijgerigheid en van het gebrek aan gevoel voor proporties is hij een politicus waar we er veel meer van kunnen gebruiken.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

refo schreef:Ik kreeg vandaag ook de Basspam. Ik stem dus categorisch niet op Bas. Ik vind om te beginnen de SGP steeds meer een refo-VVD en de hele fractie incl fractiemedewerkers moet nodig eens vervangen worden. En dan denk ik niet aan het vrouwenstandpunt. De SGP-ers zijn een beetje uitgergeerd.
:| :roll:

Zuurpruim...
Gebruikersavatar
mentos
Berichten: 461
Lid geworden op: 24 okt 2007, 11:16

Bericht door mentos »

En ik heb ook gestemd(eergisteren)! Alleen krijg ik geen mailtje terug met de link waar ik op moet klikken zodat de stem opgenomen wordt...
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

In dit geval stem ik graag op van der Vlies, al is het alleen maar op Geenstijl.nl de loef af te steken. Ik ben het wel met Hendrikus eens dat dit weinig meer te maken heeft met een goede verkiezing van beste politicus. Sowieso vind ik de verkiezing van 'beste politicus' een trend die we absoluut niet moeten volgen in Nederland. Hier gaat de democratie alleen maar van achteruit. Laten de politici zich eens bezig houden met wat ze echt moeten doen: het land regeren ipv voor de TV mooie oneliners roepen.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

Jongere schreef:In dit geval stem ik graag op van der Vlies, al is het alleen maar op Geenstijl.nl de loef af te steken. Ik ben het wel met Hendrikus eens dat dit weinig meer te maken heeft met een goede verkiezing van beste politicus. Sowieso vind ik de verkiezing van 'beste politicus' een trend die we absoluut niet moeten volgen in Nederland. Hier gaat de democratie alleen maar van achteruit. Laten de politici zich eens bezig houden met wat ze echt moeten doen: het land regeren ipv voor de TV mooie oneliners roepen.
Yep! Helemaal mee eens. Daarnaast gun ik de eerste plaats niet aan Geert Wilders, dus ook om die reden heb ik op Bas gestemd.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

Bas heeft nu een ruime voorsprong van meer dan 1000 punten.
Plaats reactie