Prinsjesdag 2007: Links kabinet?

Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ach ja, als ik denk dat ik moedeloos wordt van het beleid in Nederland, dan denk ik maar snel dat we nog steeds in de wereldtop zitten wat welvaart betreft!!!
PS denken jullie nog aan de donatie voor vandaag :wink: :?:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Klaas-Jan
Berichten: 477
Lid geworden op: 14 mei 2007, 15:59
Locatie: Wemeldinge
Contacteer:

Re: Prinsjesdag 2007: Links kabinet?

Bericht door Klaas-Jan »

Unionist schreef:
Klaas-Jan schreef:Moeten we hopen op snel nieuwe verkiezingen? Gelet op de ontwikkelingen binnen de VVD en de PVV en de plannen die het kabinet vandaag presenteerde? Ik word er eerlijk gezegd niet echt vrolijk van! Hoewel er ook goede dingen in zitten...
Hoezo? Ben je een zware roker?
nee, ik rook niet :?
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Ach, t'is eigenlijk elk jaar hetzelfde.

Pluspunten, minpunten.

Pluspunten die door de oppositie worden gekleineerd, en minpunten die door de oppositie worden uitvergroot of in een andere context geplaatst.

Zullen we maar net als andere jaren zien wat er van komt?

En navolgen wat de slotzin van de troonrede probeert te zeggen?
Klaas-Jan
Berichten: 477
Lid geworden op: 14 mei 2007, 15:59
Locatie: Wemeldinge
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

jvdg schreef:En navolgen wat de slotzin van de troonrede probeert te zeggen?
Betere conclusie is er niet...
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Alhoewel ik mijn politieke gedachtengoed 'conservatief' is, en dus absoluut niet links, had ik gehoopt (nu mijn inkomsten wat gereduceert zijn) netto meer over te houden, dankzij onze linkse regering. Helaas een ijdele hoop...
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

memento schreef:Alhoewel ik mijn politieke gedachtengoed 'conservatief' is, en dus absoluut niet links, had ik gehoopt (nu mijn inkomsten wat gereduceert zijn) netto meer over te houden, dankzij onze linkse regering. Helaas een ijdele hoop...
Advies: Stop met roken, drinken, vuile auto's berijden, duur huis bewonen, vliegen, consumeren........... :shock:

Resultaat: Forse koopkrachtverbetering. :)
Klaas-Jan
Berichten: 477
Lid geworden op: 14 mei 2007, 15:59
Locatie: Wemeldinge
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

jvdg schreef:
memento schreef:Alhoewel ik mijn politieke gedachtengoed 'conservatief' is, en dus absoluut niet links, had ik gehoopt (nu mijn inkomsten wat gereduceert zijn) netto meer over te houden, dankzij onze linkse regering. Helaas een ijdele hoop...
Advies: Stop met roken, drinken, vuile auto's berijden, duur huis bewonen, vliegen, consumeren........... :shock:

Resultaat: Forse koopkrachtverbetering. :)
Dus jij vind het allemaal wel prima zo? :(
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Klaas-Jan schreef:
jvdg schreef:
memento schreef:Alhoewel ik mijn politieke gedachtengoed 'conservatief' is, en dus absoluut niet links, had ik gehoopt (nu mijn inkomsten wat gereduceert zijn) netto meer over te houden, dankzij onze linkse regering. Helaas een ijdele hoop...
Advies: Stop met roken, drinken, vuile auto's berijden, duur huis bewonen, vliegen, consumeren........... :shock:

Resultaat: Forse koopkrachtverbetering. :)
Dus jij vind het allemaal wel prima zo? :(
Nee, nee.....

Maar dit kabinet zegt te menen dat dit goed voor ons is.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Kabinet is m.i. net zo opportunistisch als de gemiddelde CEO van een beursfonds. Zorg dat je in je eerste jaar wat voorzieningen neemt en potjes vormt voor de komende jaren, zodat je een opgaande lijn kan laten zien en je in je laatste jaar (of het jaar voor de verkiezingen) voor sinterklaas kan gaan spelen.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9200
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Prinsjesdag 2007: Links kabinet?

Bericht door parsifal »

memento schreef:
cosmo schreef:
Klaas-Jan schreef:Moeten we hopen op snel nieuwe verkiezingen? Gelet op de ontwikkelingen binnen de VVD en de PVV en de plannen die het kabinet vandaag presenteerde? Ik word er eerlijk gezegd niet echt vrolijk van! Hoewel er ook goede dingen in zitten...
Het wordt allemaal weer een beetje socialer in Nederland. Ik vind niet dat dat vanuit christelijk oogpunt slecht is.
Zo socialer wordt het niet. Het wordt voor iedereen duurder...
Ja, als je problemen binnen de jeugdcultuur onder andere wilt aanpakken door de achterstandswijken te verbeteren, dan moet iemand dat betalen. De bedragen die naar onderwijs en de wijken gaan gaan van de inkomsten van iedereen af, als ik de VVD mag geloven willen ze dit soort algemene uitgaven maar helemaal afschaffen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Jonathan Westmore

Bericht door Jonathan Westmore »

Pim schreef:..........en je in je laatste jaar (of het jaar voor de verkiezingen) voor sinterklaas kan gaan spelen.
om dat in de eerstkomende begroting weer volledig teniet te doen door allerhande maatregelen te treffen die het effect van lastenverzwaring hebben? Maar ja, het is de overal spelende gedachtengang: voor de verkiezingen gouden bergen beloven, om die direct na de verkiezingen, als de buit binnen is, weer even snel te vergeten. Dat speelt niet alleen bij jullie hoor!!
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Jonathan Westmore schreef:Ik meen mij ter herinneren dat het kabinet Balkenende III het oogmerk had "eerst het zuur, dan het zoet"? Zo te zien wordt de tijd van het zuur met nog eens 4 jaar opgerekt.
ja, we hebben het zo slecht in Nederland. Ach ach.... het wordt hooguit heel iets minder zoet. En das niet ongezond.

Ik heb overigens liever dat men in goede tijden wat meer bezuinigt en voor slechte tijden bewaard dan dat het gaat zoals onder paars. De gevolgen daarvan waren een stuk beroerder en dan kan je het beter zo aanpakken als men nu doet dan in de goede tijden alles over de balk te gooien en in moeilijke tijden veel extremer te bezuinigen. Het ontbreekt veel mensen en ook veel partijen aan een langetermijnvisie en ik heb er respect voor dat de coalitie die wel heeft en dit durft te doen... want in kortzichttig Nederland kan je daar wel op afgerekend worden, men kijkt gewoon of ze er dit jaar op vooruit gaan en dan zijn ze tevreden en gaan ze dat niet, dan zijn ze ontevreden.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Is dit nou een voobeeld van een anti-cyclisch uitgavenbeleid? Misschien zo gek nog niet, zoals Marnix aangeeft.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

Marnix schreef:
Jonathan Westmore schreef:Ik meen mij ter herinneren dat het kabinet Balkenende III het oogmerk had "eerst het zuur, dan het zoet"? Zo te zien wordt de tijd van het zuur met nog eens 4 jaar opgerekt.
ja, we hebben het zo slecht in Nederland. Ach ach.... het wordt hooguit heel iets minder zoet. En das niet ongezond.

Ik heb overigens liever dat men in goede tijden wat meer bezuinigt en voor slechte tijden bewaard dan dat het gaat zoals onder paars. De gevolgen daarvan waren een stuk beroerder en dan kan je het beter zo aanpakken als men nu doet dan in de goede tijden alles over de balk te gooien en in moeilijke tijden veel extremer te bezuinigen. Het ontbreekt veel mensen en ook veel partijen aan een langetermijnvisie en ik heb er respect voor dat de coalitie die wel heeft en dit durft te doen... want in kortzichttig Nederland kan je daar wel op afgerekend worden, men kijkt gewoon of ze er dit jaar op vooruit gaan en dan zijn ze tevreden en gaan ze dat niet, dan zijn ze ontevreden.
Precies. En het is toch nooit goed. 'Het dak repareren terwijl de zon schijnt' is heel wat verstandiger dan het dak repareren terwijl het plenst van de regen :)
Jonathan Westmore

Bericht door Jonathan Westmore »

Dan moeten ze niet eerst de kiezers lokken met "eerst het zuur, dan het zoet", ze vervolgens wat worsten voor de neus houden, om uiteindelijk gewoon door te gaan waar ze al mee bezig waren: het zuur uitdelen. Laten ze dan gewoon eerlijk blijven, en de zaken niet mooier voorspiegelen dan ze zijn. Maar ja, stemmen moeten binnengehaald worden, en dat doe je niet met een zuur verhaal, dat is iets van alle tijden en van alle plekken, ook in het land van de "stiff upperlip", maar hier zijn ze tenminste nog zo clever om, als het tij voor de regerende partij gunstig is, voortijdig nieuwe verkiezingen uit te schrijven om hun positie te versterken!
Plaats reactie