Verenigde Nederlanden .

Plaats reactie
Adorote

Verenigde Nederlanden .

Bericht door Adorote »

Het wordt tijd dat de Nederlanden weer een natie worden, met de oorspronkelijk grenzen , dan zijn de Nederlanden veel groter dan nu.

De stelling is dan ook------ het zou ons zeer ten goede komen een Groot Nederland.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Verenigde Nederlanden .

Bericht door Rens »

Adorote schreef:Het wordt tijd dat de Nederlanden weer een natie worden, met de oorspronkelijk grenzen , dan zijn de Nederlanden veel groter dan nu.

De stelling is dan ook------ het zou ons zeer ten goede komen een Groot Nederland.
Laat ik maar niet voluit neerschrijven welke associaties deze stelling bij mij oproept, maar ze schruken stevig tegen die van een Groot Germanië aan..................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Adorote

Re: Verenigde Nederlanden .

Bericht door Adorote »

Rens schreef:
Adorote schreef:Het wordt tijd dat de Nederlanden weer een natie worden, met de oorspronkelijk grenzen , dan zijn de Nederlanden veel groter dan nu.

De stelling is dan ook------ het zou ons zeer ten goede komen een Groot Nederland.
Laat ik maar niet voluit neerschrijven welke associaties deze stelling bij mij oproept, maar ze schruken stevig tegen die van een Groot Germanië aan..................

Neen Rens totaal niet.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8940
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Bericht door J.C. Philpot »

Het word inderdaad hoog tijd dat de Nederlandse vlag weer wappert van Den Helder tot Duinkerken!
Ma Vis
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 jan 2007, 21:26
Locatie: Zvwovp

Bericht door Ma Vis »

Oranje Wit Blauw?!
Wíj hebben hem al klaarliggen.
Gebruikersavatar
myster
Berichten: 331
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24
Locatie: gelderland

Bericht door myster »

Wat is het nut van zo'n groot Nederland dan? Zouden de mensen aan deze en gene zijde van de grens er gelukkiger door worden? Denk dat het weinig uitmaakt voor iedereen (behalve voor onze zuiderburen als ze moeten gaan tanken :mrgreen: )
Adorote

Bericht door Adorote »

Ma Vis schreef:Oranje Wit Blauw?!
Wíj hebben hem al klaarliggen.
De twee zogenaamde vorstenhuizen zullen dan niet meer aanwezig zijn, dus de vlag is ROOD WIT BLAUW.
Ma Vis
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 jan 2007, 21:26
Locatie: Zvwovp

Bericht door Ma Vis »

Het wordt tijd dat de Nederlanden weer een natie worden, met de oorspronkelijk grenzen , dan zijn de Nederlanden veel groter dan nu.
De twee zogenaamde vorstenhuizen zullen dan niet meer aanwezig zijn, dus de vlag is ROOD WIT BLAUW.
De Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden was de naam van de republiek die in 1581 ontstond tijdens de Tachtigjarige Oorlog. Het einde valt samen met de inval van de Franse troepen in 1794.


01-04-1572: Als de geuzen enkele maanden na de inname van Den Briel
Gouda binnentrekken, voeren ze "vendelen orangien, wit en
blaauw" met zich mee.

Nog tijdens de Tachtigjarige Oorlog komen er driebanige vlaggen in zwang. De Admiraliteit van Zeeland bestelt in 1587 enkele vlaggen "van de couleuren oraenge, blanche, bleu, in dry velden, om deselve vlaggen te gebruycken op schepen van oorloge". Het oranje in de vlag verschiet snel naar rood, al blijft het raadselachtig waarom.

De kleur oranje dateert al vanaf toen.
Maar je doelde dus niet op díe republiek???
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Ik denk dat Flip de Winter in België zou zitten te glunderen en zitten te handenwrijven als hij dit zou lezen...............het past precies in zijn straatje, want hij heeft dit ideaal al vaker verkondigd!!!
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Adorote

Bericht door Adorote »

Buiten alle politiek om ; de rechtgeaarde Hollander, Vlaming ,Nederlander, ziet uit naar de dag dat de Nederlanden,maar dan ook heel de Nederlanden weer een zijn, een volk een natie.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Ach, wat boeit het, een groot of een klein Nederland. Ik maak me er net zo druk om, als de voortschreidende eenwording van Europa.

Nee, waar ik me wél druk om maak is wat de overheid doet, wie die overheid ook wezen moge. Doet zij haar best de aloude christelijke normen en waarden te verdedigen en te bevorderen, dan ben ik gelukkig.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Rens schreef:Ik denk dat Flip de Winter in België zou zitten te glunderen en zitten te handenwrijven als hij dit zou lezen...............het past precies in zijn straatje, want hij heeft dit ideaal al vaker verkondigd!!!
Filip de Winter is ook tegen abortus en euthanasie. Dus het geeft niet om het eens met hem eens te zijn.

Maar waarom houden we bij Duinkerken op? Mijn handen jeuken al om Suriname opnieuw te koloniseren. Indië ligt aan onze voeten, o bring my terug naar die ou Transvaal, Manhattan ontploft als het Dietse elftal scoort...
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Adorote schreef:Buiten alle politiek om ; de rechtgeaarde Hollander, Vlaming ,Nederlander, ziet uit naar de dag dat de Nederlanden,maar dan ook heel de Nederlanden weer een zijn, een volk een natie.
en dan (her)trouwt zeker onze Koningin met de Belgische Koning om de éénheid "smoel" te geven................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Plaats reactie