Koning Willem IV....of voorlopig maar niet?

Willen wij, van Refoforum, spoedig Koning Willem IV?

Ja, liefst zo snel mogelijk
5
9%
Ja, graag, maar het hoeft niet zó snel
4
7%
Ja, maar ik zie het wel
5
9%
Maakt mij feitelijk niet uit, HM Beatrix doet het prima zo
20
36%
Nou nee, laat HM Koningin Beatrix nog maar blijven
8
15%
Laat maar, ik hoef niet zo nodig een Koning(in)
4
7%
Wanneer krijgen we een President??
9
16%
 
Totaal aantal stemmen: 55

Zonderling
Berichten: 4330
Lid geworden op: 19 nov 2005, 12:31

Bericht door Zonderling »

Marnix schreef:
Zonderling schreef:Ik zie met vrees de troonbestijging van Willem Alexander tegemoet.

Hij was aanwezig bij de inwijding van paus Benedictus XVI en heeft bij andere gelegenheden deelgenomen aan de R.K. mis. Iets wat Beatrix bij mijn weten nooit gedaan heeft. We leven naar mijn overtuiging in een tijd kort voor de val van de Roomse antichrist. Maar vele landen en volken zullen in deze val delen. Het eer toebrengen aan de Roomse antichrist lijkt mij voor ons koningshuis en ook voor ons land en volk een zeer slechte zaak.
Ach heden, een koning die interesse toont in verschillende bevolkingsgroepen. Ernstig hoor.

En wat zijn we weer heerlijk conservatief, tegen veranderingen.... daar veel grotere fouten in zien dan in andere dingen die niet nieuw zijn.

Waarom, oh waarom Zonderling, maak je je enorme zorgen omdat onze Kroonprins als afgevaardige namens Nederland bij de inwijding van de Paus was? Beatrix heeft die antichrist (om aar even bij jou (kortzichtige) bewoording te blijven) al ruim 20 jaar geleden in huis gehaald en gaf toen aan dat ze uit is is goede banden met de antichrist. Verder stuurde ze een telgraam naar Venetie om hen veel geluk te wensen en te feliciteren met de nieuwe antichrist.

Om nog maar te zwijgen over haar bezoek aan het moskee in de Haag, zomer 2006, waarbij ze zelfs de heidense gebruiken daar accepteerde en zich er naar schikte. Denk je nou echt dat als daar een zegen was uitgesproken, ze de vingers in haar oren gestopt had?

Niets nieuws onder de zon dus.
Beatrix heeft in elk geval nimmer de RK mis meegevierd, WA wel.

En verder:

Waneer zelfs het offeren aan de Heere op de hoogten Israel tot zonde was, zou dit alles dan niet tot zonde zijn?

Met alle gevolgen en oordelen van dien.
Rochus
Berichten: 451
Lid geworden op: 26 jun 2007, 21:38

Bericht door Rochus »

Zosinus schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Tja, toen mijn ouders naar onze geboortelanden afreisden, hebben ze daar ook kloosters en tempels bezocht. Als je een rondreis maakt in de exotische landen, dan ontkom je daar bijna niet aan. Als je naar Egypte gaat, bezoeken de meeste ook de pyramides.
Ik denk dat een klein beetje nuchterheid hier ook wel op zijn plaats is.
Helemaal met je eens.
Als je in het buitenland mensen tegenkomt die zeggen dat ze voor je bidden of je willen zegenen, dan moet je daar niet spastisch mee omgaan.
Dat heeft niets met binnen- of buitenland te maken. Waarom zou je ruimte geven aan anderen dan de Heere? Zijn het niet de afgoden? Dan heeft het niets meer met (menselijk) respect te maken maar begeven we ons op geestelijk terrein. Alleen onze (her?)schepper heeft recht op ons. Zullen we dan (laten) bidden tot afgoden? Het is Israel meermalen tot een val geworden. Laat de geschiedenis waarschuwen. Dat heet niets met spastisime te maken.
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Bericht door Josephus »

Zosinus schreef:Als je in het buitenland mensen tegenkomt die zeggen dat ze voor je bidden of je willen zegenen, dan moet je daar niet spastisch mee omgaan.
Eigenlijk denk ik er ook zo over. Je houdt toch ook rekening met bepaalde culturele gebruiken? Je moet wel een erg lompe boer zijn om met schoenen aan een moskee in te lopen (even gesteld dat het je lukt om er in te komen). Gewoon even schoenen uit dus. Met een knieval voor Allah heeft dat niets te maken, er is ook nog zoiets als respect voor de (andersgelovige) medemens. Voor alle duidelijkheid: dat respect is uiteraard niet onbegrensd.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Zonderling
Berichten: 4330
Lid geworden op: 19 nov 2005, 12:31

Bericht door Zonderling »

Josephus schreef:
Zosinus schreef:Als je in het buitenland mensen tegenkomt die zeggen dat ze voor je bidden of je willen zegenen, dan moet je daar niet spastisch mee omgaan.
Eigenlijk denk ik er ook zo over. Je houdt toch ook rekening met bepaalde culturele gebruiken? Je moet wel een erg lompe boer zijn om met schoenen aan een moskee in te lopen (even gesteld dat het je lukt om er in te komen). Gewoon even schoenen uit dus. Met een knieval voor Allah heeft dat niets te maken, er is ook nog zoiets als respect voor de (andersgelovige) medemens. Voor alle duidelijkheid: dat respect is uiteraard niet onbegrensd.
We hadden het niet over een bezoek aan een moskee of aanpassing aan culturele gebruiken, maar over actieve participatie aan godsdienstige RK of heidense rituelen.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Rochus schreef:
Zosinus schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Tja, toen mijn ouders naar onze geboortelanden afreisden, hebben ze daar ook kloosters en tempels bezocht. Als je een rondreis maakt in de exotische landen, dan ontkom je daar bijna niet aan. Als je naar Egypte gaat, bezoeken de meeste ook de pyramides.
Ik denk dat een klein beetje nuchterheid hier ook wel op zijn plaats is.
Helemaal met je eens.
Als je in het buitenland mensen tegenkomt die zeggen dat ze voor je bidden of je willen zegenen, dan moet je daar niet spastisch mee omgaan.
Dat heeft niets met binnen- of buitenland te maken. Waarom zou je ruimte geven aan anderen dan de Heere? Zijn het niet de afgoden? Dan heeft het niets meer met (menselijk) respect te maken maar begeven we ons op geestelijk terrein. Alleen onze (her?)schepper heeft recht op ons. Zullen we dan (laten) bidden tot afgoden? Het is Israel meermalen tot een val geworden. Laat de geschiedenis waarschuwen. Dat heet niets met spastisime te maken.
Ter discussie: Naäman de Syrier.
Hij vroeg God om toestemming om met zijn meester in te gaan in de (afgods-) tempel.
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Bericht door Ariene »

Zonderling schreef:
Josephus schreef:
Zosinus schreef:Als je in het buitenland mensen tegenkomt die zeggen dat ze voor je bidden of je willen zegenen, dan moet je daar niet spastisch mee omgaan.
Eigenlijk denk ik er ook zo over. Je houdt toch ook rekening met bepaalde culturele gebruiken? Je moet wel een erg lompe boer zijn om met schoenen aan een moskee in te lopen (even gesteld dat het je lukt om er in te komen). Gewoon even schoenen uit dus. Met een knieval voor Allah heeft dat niets te maken, er is ook nog zoiets als respect voor de (andersgelovige) medemens. Voor alle duidelijkheid: dat respect is uiteraard niet onbegrensd.
We hadden het niet over een bezoek aan een moskee of aanpassing aan culturele gebruiken, maar over actieve participatie aan godsdienstige RK of heidense rituelen.
Inderdaad!
Op zich heb ik niets tegen moskee of RK bezoek.
Maar is dat niet heel wat anders dan praktiseren in deze geloven?

Hoe zouden wij het vinden als een praktiserend Boedist zondag bij ons aan het Avondmaal ging?

We moeten ook op de gevaren letten gezien het stukje in het Erdee

Ds. P. J. van Kampen vindt ook dat christenen niet te gemakkelijk mee moeten doen aan allerlei boeddhistische rituelen. De Nederlands gereformeerde predikant is in ons land een van de weinige christelijke kenners van het boeddhisme. Hij publiceerde het boek ”Liefde tot de leegte. Een christelijke visie op het Boeddhisme” (Boekencentrum, 1995).

De predikant heeft veel kloosters bezocht en reist regelmatig door landen waar het boeddhisme een grote plaats inneemt. „In de kloosters in het Himalayagebied hangt een occulte, duistere sfeer. Dat geldt vooral voor de kloosters waar de Tibetaanse variant van het boeddhisme wordt gevolgd. Dan heb ik het over landen in de Himalaya, als Tibet, Nepal en ook Bhutan”, zegt de Vlaardingse voorganger. Deze religie „ademt een sterk mystieke sfeer, van krachten die worden aangewend om demonen te temmen en om monsters te verslaan”, schrijft ds. Van Kampen in zijn boek
.

Ik heb een lezing gehoord over de kracht van de demonen.
Dan is dit echt niets meer waar je maar respect voor moet hebben omdat je nu eenmaal te gast ben!
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Rochus
Berichten: 451
Lid geworden op: 26 jun 2007, 21:38

Bericht door Rochus »

Ariene schreef: Ik heb een lezing gehoord over de kracht van de demonen.
Dan is dit echt niets meer waar je maar respect voor moet hebben omdat je nu eenmaal te gast ben!
Neem het ter harte :!:
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Bericht door Ariene »

Rochus schreef:
Ariene schreef: Ik heb een lezing gehoord over de kracht van de demonen.
Dan is dit echt niets meer waar je maar respect voor moet hebben omdat je nu eenmaal te gast ben!
Neem het ter harte :!:
Bedoel je hier iets specifieks mee?
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Rochus
Berichten: 451
Lid geworden op: 26 jun 2007, 21:38

Bericht door Rochus »

Ik weet niet hoe specifiek je specifiek opvat, maar ik schrik soms van het gemak waarmee veel mensen met zegeningen en vervloekingen omgaan.
Ik wilde dus onderstrepen dat het zeer gevaarlijk is om van een heidense priester een zegen te ontvangen. Want m.i. sta laat je je dan zegenen door Satan. Beproeft de geesten, of zij uit God zijn, zeker wanneer je ze toegang geeft in je leven.
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Bericht door Ariene »

Rochus schreef:Ik weet niet hoe specifiek je specifiek opvat, maar ik schrik soms van het gemak waarmee veel mensen met zegeningen en vervloekingen omgaan.
Ik wilde dus onderstrepen dat het zeer gevaarlijk is om van een heidense priester een zegen te ontvangen. Want m.i. sta laat je je dan zegenen door Satan. Beproeft de geesten, of zij uit God zijn, zeker wanneer je ze toegang geeft in je leven.
Het was dus een bevestiging...
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Plaats reactie